|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla Kom ner till bilen i morse och så att bakdelen har sjunkit och den höjs inte när kompressorn arbetar inte en mm. när man lyssnar vid däcket låter det som när man pumpar ett däck medan kompressorn arbetar. Hörde en konstig smäll i natt trodde någon paja en ruta men tror nu att det var min luftfjäder som small har kollat mektipset och det verkar ju inte spå svårt men kanske inte något man gör på gatan vågar man köra bilen till en verkstad eller? | |
|
Inga problem att göra det där den står. Jag gjorde det i ett MYCKET trångt garage. ___ Min bil: Länk |
|
|
får inte in en domkraft bilen är för låg |
|
|
hur svårt var det att bytta? |
|
| Om du först lyfter bilen vid lyftstödet bakom framhjulet borde du få upp bakdelen så att du kommer in med domkraft? | |
| funderar på om man kan lyfta på dragkroks fästningen | |
kri.84 |
Ja två domkrafter underättar nog om du har. Det bästa vore väl att göra det på plats, annars snedsliter du däcken bak väldigt fort. Sen rekomenderar jag att du byter den på andra sidan också, stod inte på fören den small strax efter på min e39a.. |
| Bytte du själv? | |
| någon som vet vad fjädrar kostar på bmw? | |
| Slå upp priset på Schmiedmann. Tryck visa som original. BMW ligger inom 10%. | |
| Vet inte inte om det är löst men varför inte backa upp på typ ett par plankor så får du under domkraften | |
| Kostar ungefär 2000:- på BMW. Det lurigaste är att få loss slangkopplingen utan att göra sönder clipsen. Tar man det lugnt gör man jobbet på 30 min. | |
kri.84 |
Ja, jag bytte dom själv. Har för mig att dom kostade ca 1800:- |
|
det är mao lätt att göra ingvet som kan sitta som berget eller så ? |
|
|
Nej inget ska sitta som berget, jag bytte på båda sidor för att slippa få en överraskning att den andra skulle paja när man är på semester eller så. Håkan |
|
| om en av luftfjädrarna smäller borde bilen inte bara sjunka på ena sidan då eller ? | |
| Jo, systemet står ju med ventilblocket varje sida separat. | |
|
Båda sidor står lika lågt Har kollat kollat kopplingarna under golvet (inget läckage) kompressorn jobbar varje gång Har lyssnat vid hjulen Vänster sida inget ljud höger sida pysande ljud typ som det låter när man pumpar däcken och dom håller påatt bli fulla |
|
| känns skumt om båda sidor smällt samtidigt | |
| kan man lossa på kontakterna som sitter i fjädern och se om det kommer någon luft ? | |
|
jag köpte nya fjädrar igår till min e39 och dom kostade 2125kr st på bmw men fick rabatt så jag betalade 2000kr st för dom.Själva bytet var väldigt enkelt det gäller bara att var försiktig med klippsen som håller fast slangen på dämparen.Sen så var jag tvungen att rulla ihop gummit på den nya dämparen för att få in den,den var ganska mycket längre än den gammla. kan också säga att jag hade läckage på båda sidor av bilen,på ena sidan var det ett stort hål i bälgen så den satte sig nästa direkt.Den andra höll luften i ungefär ett dygn sen så var den i botten. Nu efter bytet är har det fungerat perfekt =) Har du några funderingar skicka bara pm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.