AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
8.126

Vad tycker ni om synliga utblås bak på E38?

Sida 2 av 2
det finns ju enkla korta på biltema som är 15cm långa dock kan jag tänka mig att kvaliten på dom är rätt usel. det blanka håller nog inte länge. jag gjorde egna i rostfritt stål o svartlackerade dom efteråt pga jag tycket inte det passar med kromade pipor. men klart dom går ju att polera sjukt blanka om man skulle ändra sig.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Lasse SL

Tycker nog det skulle bli riktigt snyggt om du bara kortade ner dom lite. Snyggt men lite krom som lyfter den annars mörka grymma designen på din bil (riktigt snygg i övrigt).

Beror ju på om du snabbt hittar en ny bakdel oxå. Men vore jag i din sits skulle jag försöka få dom att sticka ut lite mindre samt att dom absolut ska vara staggered.

Niklas

Fransosen
Tack för input -- fortsätt gärna.

Fredrik: jag vet inte vad det var för lim han använde, men jag kommer ihåg att det var ganska dyrt och att han fick det från karossverkstaden där han jobbar. Jag ska fråga och återkommer -- han är bortrest några veckor.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
bort med rören ... ;)
En del kan vara snygga, men dina behöver du inte sörja. Fram med vinkelslipen!/ Originalfreak.

mrMPOWER
Rätt på Alpina B12, fullständigt fel på samtliga andra E38or.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Turbovin...

Vad är det för kromlist du har på bakluckan, den är ju mycket bredare/längre än den originallist jag har.

Jag tror det är en eftermarknadslist, rätta mig om jag jag har fel. Personligen tycker jag det är snyggare helt utan kromade lister, men det är ju en smaksak. Ni har båda så snygga bilar att det fungerar ändå.

Jag har bestämt att mina rör får vara i år, det är tillräckligt med jobb och utgifter ändå. Till nästa år siktar jag på att ta bort rören, sätta igen hålen och lacka om stötfångaren, och det kommer kosta ett antal tusen och ganska många timmar.

Förutom denna hobbybil som jag just nu prioriterar annat på (fungerande AC, nya stolar, nya mattor, fungerande Navi, nya bakljus, uppfräschning av framstrålkastarna) så bygger jag mycket på vårt hus: är nästan klar med en bastu, har byggt en veranda/altan på baksidan med en nedsänkt vedeldad/elvärmd badtunna med bubblor, reningsverk och belysning, lagt en ny garageuppfart med sju ton marksten med infälld belysning, målat om huset, rivit bärande väggar m.m. tapetsering, målning, kakling etc. Och har precis fått upp en projektor med duk nere i gillesstugan för att kunna se OS i storbild. Mycket blir det! :)

Man skulle gå sönder om man försökte orka / hinna med / ha råd med allt på en gång, så jag måste prioritera. Och just nu prioriterar jag att köra MC (när vädret är bra) och kolla på OS och dricka några kalla i fåtöljen... :)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Lite klent att inte orka renovera bilen också, du kunde ju suttit med en radio ute på uppfarten och plastat samtidigt som du lyssnade på OS ju...

;-)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
med alla dom projekten borde väl rören gå av bara farten ;-)

Låter som du har häcken full men kommer att få det trivsamt när allt är klart dock!

Niklas

Fransosen
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Dr Tinnitus:

Jag vet tyvärr inte. Som sagt är det nog eftermarknad eller möjligen Individual. Den är bra gjord iaf då den smalnar av mot ändarna och har snyggt rundade hörn. Ingen universallist på rulle alltså.

Hehe, tack hörni för skämtsamma tillrop. :) Det är en del som inte är färdigbyggt här hemma, t ex ska jag bygga ett enkelt golv på vinden så att vi kan skyffla in grejer där som behöver förvaras - t ex resväskor etc. Tills det är klart så är två av rummen så fulla av grejer som väntar på att få stoppas undan, att det ser lite stökigt ut.

Verkstaden är inte klar heller, lätt att få dåligt samvete -- och då är det svårt att motivera att lägga tid och pengar på bilar.... Men det kommer - bara jag börjar bli klar. Idag gjöt jag två lyktstolpar på varsin sida av infarten och drog el, och lyckades även byta en bakdörr på min gamla 540. Man får inte pressa så hårt att det roliga försvinner. :)
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Hehe, ena böjen från ljuddämparna ut till mina fula slutrör rostade visst av här på grusvägarna i Finland, så nu åker jag med ett synligt rektangulärt utblås på vänster och tomt hål på höger.

Tror jag åker på att byta båda ljuddämparna när jag kommer hem. Vågar man gå på typ Magnaflow med dubbla utblås eller kommer det låta för mycket? Har inget emot att man hör V8:an ngt mer än original men det får inte bli raggigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.