|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Två fantastiskt fina bilar - gillar båda skarpt och kul med DKG-lådan. Gå på magkänslan och ta den du gillar bäst. | |
|
Den här måste väl vara ett mycket vettigare alternativ? Jag vet att du vill ha en svart, men du kan ju foliera bilen svart för 20k sek. då har du fortfarande pengar över ;) Länk Mvh/ Niclas |
|
| Tack Niclas för tipset. Vill dock ha den senaste facellift modellen. Vit är dock ingen dålig färg. Blir sjysst med stora svarta fälgar! | |
|
Den här kanske är något att ha? Länk |
|
|
Hade inte ens Nav... Strunt samma. |
|
|
Är Du beredd att lägga så pass mycket "Dollares" på en bil skulle jag hellre köpa en av de riktigt lågmilade Du länkade till i några inlägg tidigare. 6-700 mil känns betydligt roligare än över 2000 så att säga. Sedan håller jag definitivt med någon som menade att Du skall köpa det som känns rätt för Dig, här och nu, och inte fokusera för mycket på vad nästa köpare vill ha. Så länge inte Du hittar någon bil lackad i en gräslig kulör eller färg på inredning. Tror att Du hur som helst måste vara beredd på att andrahandsvärdet blir ganska skralt, oavsett m-paket eller ej. Det kostar att åka en nästan ny 6-cylindrig BMW Coupe, men kan ändå vara värt det, allt beroende på den egna ekonomin och prioriteringarna. Handla med hjärtat och njut av tillvaron! Mvh |
|
|
Länk /Anders |
|
|
Han har redan sänkt priset. Det var 380 tidigare i veckan = det är inget större intresse för den. Prutläge. ------- //Lövet |
|
|
Tyckte den kändes prisvärd med den fina spec om den är juste för övrigt, antar den dessutom är sv såld. /Anders |
|
|
Den är svenskåld och det stämmer att han har sänkt priset. Antar att sänker några tusenlappar till men för samma peng kan jag köpa en nästan ny bil i Tyskland som är premium selection. Möjligtvis om den svenska säljaren sänker 40 till så bör man slå till. Han har ju dragkrok på bilen så man inbillar sig att han har dragit massa släpkärror med bilen :-) För min del har jag beslutsångest och vet inte vilken jag ska välja av dessa bilar. Bägge är tysksålda och är nästan nya. M-paket men ingen europlus garanti och ingen BMW återförsäljare: Länk Bmw Premium med extra garanti fast utan M-paket. Har dock 19 tums fälgar. Länk Snälla hjälp mig med beslutet :-) |
|
|
Om du köper en importerad bil får du oftast ingen maskinskada i försäkringen (är det ens något bolag som erbjuder det?) = viktigt med garanti. Köper du en svensksåld har du garanti via försäkringen ända upp till 16000 mil (beroende på bolag). Om du är orolig för släpvagnen, åk och kolla på bilen, tag av skyddsknoppen och kolla på dragkulan. Är det jätterepig = han har åkt en massa släp. Är den i stort sett ren = inga släp. Man köper inte en 3-serie coupe för att dra runt släp med, han kan säkert köpt till den bara av gammal vana eller för att köra ett och annat släp hem från möbelaffären. ------- //Lövet |
|
|
Allt är förstås en smaksak men den andra som du länkade till utan M-sport och med chromeline lister skulle jag def avråda till, den blir svår den dag du skall sälja den. Den är dessutom inte billig. Lägg på cirka 15 tkr på priset för att få den registrerad härhemma och hemkörd/transporterad. Sen tillkommer skillnaden mellan hel- och halvförsäkring, inte så mkt då det är för cirka två år men ändå ett antal tusenlappar samt inte minst att du får räkna med att en import värderas cirka 10% lägre allt annat lika än en svensksåld. Jag hade i detta fallet lätt gått på den svensksålda som du säkert kan pruta en tia till på iaf. Sen är det förstås att du vill ha en svart, men köper man beg så får man ibland ge avkall på något. Tror dessutom inte att en 335 coupe med dragkrok har använts speciellt mycket till att dra, däremot är det en klar fördel när du ska sälja den för en del vill ha drag just som Andreas skriver för att hämta hem möbler, en vända till Bauhaus osv. När jag skulle sälja Lexus cabben tappade jag ex vis en spekulant för det gick ej att montera dragkrok på den. Han skulle ha den för att ta upp o ner sin vatterscooter, inte så mkt belastning där inte. /Anders |
|
| Styrväxeln och servopumpen gick sönder på min E60. Tack vare maskinskadeförsäkringen gick det på ca 6000 kr i stället för 32000 kr. Kanske bättre då med en svensksåld? Hur mycket sparar du på en import? | |
|
Jag hade tänkt fullförsäkra bilen ändå men ni har en poäng om värdet. Dock är det svårt att hitta svarta 335or med facelift i sverige till salu. Dock börjar fundera på om jag inte ska hitta en m3 2009 för dessa pengar. Eventuellt vänta ut säljaren till den gråa bilen ifall ingen annan köper den och lägga 320 vilket är priset enligt bilpriser.se. Gud va mycket variabler att tänka på. Hjälper inte att jag är en siffertokig redovisningskonsult som räknar på kr hit och dit :-) |
|
| Ingen maskinskadeförsäkring för importerad bil skrev ju han innan så det är bara att slanta upp om nåt går sönder. Om du inte har garanti? | |
| Har utnyttjat maskinskada på två olika BMW som varit importerade. | |
|
Dubbel självrisk: Maskin- och elektronikförsäkring Gäller för bil som är högst 8 år. Försäkring som nytecknats för personbil fr.o.m. 2011-12-01 gäller upp till 12 000 mil. För övriga bilar gäller försäkringen upp till 10 000 mil. Självrisk för personbil med försäkring upp till 12 000 mil: 0 - 5 000 mil: självrisk 2 000 kr. 5 001 - 8 000 mil: självrisk 20 % minst 2 000 kr. 8 001 - 10 000 mil: självrisk 25 % minst 3 500 kr. 10 001 - 12 000 mil: självrisk 30 % minst 5 500 kr. Självrisk för personbil med försäkring upp till 10 000 mil: 0 - 8 000 mil: självrisk 2 500 kr. 8 001 - 10 000 mil: självrisk 5 000 kr. Självrisk för lätt lastbil: 0 - 4 000 mil: självrisk 1 000 kr. 4 001 - 7 000 mil: självrisk 20 % av skadekostnaden minst 2 000 kr. 7 001 - 10 000 mil: självrisk 30 % av skadekostnaden minst 2 500 kr. Bilar som har direktimporterats till Sverige har dubbla självrisker för maskinskada. |
|
| Vilket försäkringsbolag Tom? | |
| BMW original försäkring. Andra bolag kanske har andra villkor | |
|
det som du skall lägga till också i kalkylen ovan är att på den svensksålda har du fri service också till 2014-01 varför jag ännu mindre får ihop kalkylen att importera i just detta fallet, ge hellre avkall på färgen eller lämna in länkad bil för foliering om färgen är viktig. Jämför du en M3 2009 import så får du helt andra driftskostnader men finns ju en del som ser bra ut Länk /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.