AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.259

335 E92 2011 - M sportpaket ett måste?

Sida 1 av 3
Letar febrilt efter en svart 335 E92 med den sista faceliften som kom 2010. Hittat en del fina bilar på Mobile.de, men bilar med M-sportpaket skiljer sig en hel del i pris jämfört med de utan.
Nu är smaken som baken men ser bilen mycket mer attraktiv med M-sportpaket eller är det något man kan leva utan? Blir bilen mer lättsåld den dagen man ska sälja den om den har M-paketet?

Tacksam för svar!

Mvh
Leon

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
På detta forum är M-Paket-fetischismen utbredd. Jag har svårt att tro att den är lika vanlig i övriga samhället.
Om det skiljer i pris mellan en med och en utan M-Paket nu ska det ju mycket till för att den skillnaden ska öka när bilarna fått ytterligare några år på nacken. Man kan förvisso räkna med att en bil med M-Paket är mer lättsåld, men det handlar ju om prislappen också. M-Paket till en F30 kostar 40-42000 och jag har svårt att tro att en F30 med M-Paket skulle kosta 40000 mer än en utan M-Paket om fem år.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Vill man inte köpa m-paket finns ju andra bra lösningar. Jag köpte denna Länk nedre delen för 1100:- Bara att montera ovanpå den gamla stötfångaren

BMW CS #5206
Tack för tipset Christer! Var det svårt att montera den själv? Är noll bilkunnig :-)
Exempel är bil utan M-paket 37000 euro och med paketet finner man för 42000 euro.. Verkar ha gått upp i värde med åren :-)
Aerodynamikläppen som Christer visar passar bara bilar före facelift.
ma
212
macattac
520d Touring -09
Den har jag kikat på, om det är den på schmiedmann, är det "plug n' play"?

Synd... Men bilen har ju redan M-chassi. Så det är bara lite kosmetiska detaljer som skiljer? Är de märkbart påtagliga? Tänker främst på de yttre detaljerna.
M-sport gör ju framförallt bilen mera lättsåld som begagnad men det är ju aldrig värt 5000 euro allt annat lika. Det som gäller här är väl vad just DU vill ha. Spelar det ingen roll med eller utan så kan det ju knappast vara värt 5000 euro. Dock blir bilen mera svårsåld då många just vill ha M-sport men priset på din bil blir ju avsevärt lägre, vilket gör att den säkert ändå är attraktiv under förutsättning att den ändå har en bra spec med sportstolar, M-sportratt, gärna skinn, navi, m-sport chassi mm. Själv skulle jag dock inte fundera på en 335 utan M-sport. Dock... på facelift bilarna tycker jag att M-sport är lite mindre viktigt än på en pre facelift, där det helt klart är nödvändigt.

/Anders
335 är top-of-the line inom E9X och kommer troligen främst tilltala entusiaster i nästa led. Dessa är generellt otroligt petiga vad gäller skick, mil och utrustning - i mångas ögon skall M-sport bara finnas på en bil som 335. Jag hade heller aldrig köpt en 335 utan detta.

När jag sålde min egen E91 uppskattar jag att jag fick ca 20-25kkr mer än för motsvarande utan M-sport. Å andra sidan fick jag betala ca 20-30kkr mer för den så i slutändan var den lilla merkostnaden klart värt det. Att det skulle vara annorlunda till en 335 har jag svårt att tro.

Däremot gillar inte alla M-sport - och tycker du hellre om att glida runt i ljust skinn, mörkblå lack och ett par snygga fälgar så skall du naturligtvis gå på det!
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Man köper väl bilen till sig själv och inte till nästa ägare. Gillar man sportpaket och har råd så köper man annars så avstår man. Har aldrig förstått snacket om vidareförsäljningen. Man ska handla så man är nöjd för egen del. Hur kul är det att välja en färg eller utrustning man inte vill ha???
Generellt så kan man säga att bilen blir mer lättsåld med mycket utrustning men man får nästa inget extra betalt för den på begmarknaden.

Lycka till i ditt letande:)

Jonas

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att M-paket bara skulle ha betydelse på detta forum tror jag är en överdrift. Om man tittar på bilpriser.se, som väl få anses som den totala motpolen till detta forum så värderas lika-för-lika 335i 26 000 högre om den är utrustad med M-sportpaket.

Utöver det så blir bilen mer lättsåld, jag att köpa en bil med M-sport är inte fel. Sen att de flesta bilarna blir snyggare är inte fel det heller.
BMW-Jonas: Men det är väl ingen i tråden som skriver att TS skall köpa en bil han inte egentligen vill ha eller som nästa ägare vill ha? Dock svarar vi bara på TS ursprungsfråga hur det värderas på eftermarknaden...

M-sportpaket, automat och Touring är tre options som ger ett klart bättre inbytespris hos handlare, det står till och med specat i handlarens inbyteslistor så nog är M-sportfetishismen till viss del utbredd utanför detta forum.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det är väl ingen som sagt att M-Paket inte efterfrågas av andra än autopowermedlemmar?
Däremot tror jag att M-Paket är särskilt efterfrågat just på detta forum och det är något som bör beaktas när TS läser svaren.

Jag tog också och kollade på bilpriser och fick då en prisskillnad på ungefär 11000:- för en 2008 335i med M-Sport + advantage + comfort jämfört med en med comfort + advantage + dynamic.
Visst betingar en bil med M-Paket mer på andrahandsmarknaden, men det är knappast så att man bör tänka på annat sätt än att köpa M-Paketutrustad bil om man gillar det och att låta bli om man inte tycker att M-Paket är intressant för egen del.

16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om det kostar 42.000kr nytt och ger en skillnad på 26.000 vid inbyte (vilket jag tror är för högt men ändå) så är det ändå en rakt igenom ekonomisk förlust att köpa det.

Köp M-sport om du vill ha det, inte av ekonomiska skäl för du blir du lurad.

-------
//Lövet
Står nämligen mellan valet av nästan 2 identiska bilar där den ena har M-sportpaket och gått 690 mil och en annan där den har gått 550 mil men har ingen M-sportpaket. Däremot är den andra Premium selection och har garanti till 2014. Bägge säljs av handlare men den med Premium är av en BMW handlare.
De har nästan all utrustning man kan önska sig.
Prutat bägge till 43000 Euro .

Vilken skulle ni välja?
allt annat i övrigt lika så självklart hade jag valt den med M-sport paket. Du kan säkert förhandla dig till en garanti även på den bilen skulle jag tro om det är en auktoriserad märkeshandlare.

/Anders
Det är tyvärr ingen auktoriserad BMW men de säger att de har sålt BMW i 26 ÅR.

Länk

Länk
jag har en känsla av att denna firma säljer tjeckimporter. Kolla detta noga, då den av det skälet säkert har lägre värde.

/Anders
Jag har frågat de och de säger att det är en tysksåld bil.
Kan man kolla det genom VIN?
be att få se en kopia på Fahrzeugbriefet. De säljer säkert även tysksålda bilar så det kan ju vara som de säger men vet att jag själv för något år sedan var i kontakt med firman angående E91 335 och den och några till vid den tiden var tjeckimporterade, tror de gått hos tjeckiska åf eller så. Namnet på firman ger mig känslan av att det är samma firma.

/Anders
Kanske jag borde köpa den från BMW då. Blir säkert lättare sälja om några år också?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.