AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.433

Vad är det för grej som sitter mitt i baksätet i E38?

Sida 2 av 2
Fast det stämmer inte heller, min bil har TV/Navi och i slutet av mittkonsollen finns separata reglage för passagerarna och sitsvärmen i baksätet. Mellan sitter en ciggtändare och under dessa sitter mugghållaren, som ser ut som en liten "byrålåda" (samma som fram).

I baksätesdynan sitter reglage för elektrisk inställning av lutning i baksätet, en i vardera "hörn".

Min bil har ingen display där bak, men det sitter en utgång för aux. Den har heller ingen separat telefon i baksätet, kylskåp eller serveringsbrickor. Det får man försöka leva utan... ;)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

bimmern, som Lasse-SL500 skriver så stämmer det inte. Min 750iL 1996-10 hade ingen navi eller extra baksätes klima som t.ex. min 740iL hade. Mugghållarna satt i framkant på dynan mellan de två el-inställbara baksätena.

Sen fanns det en annan skillnad mellan min 740iL och 750iL på innerbelysningen som jag inte har fått ngt. grepp på. På 750 så satt det en extra lampa under instrumentpanelen på förarsidan samt 2st lampor nedanför den högra och vänstra sittdynan i bak. Dessutom fanns den klassiska C-stolpes belysningen på 750. Fanns det ngt. som kallades utökat innerbelysningspaket på E38?

Mvh. Patric, BMWCS #4598
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Ok där ser man, jag trodde det var så enkelt att mugghållaren fick röra på sig om man hade tv/navi. På vår gamla 740 95 som inte hade tv satt mugghållaren bak på konsolen, och på min nuvarande 99a med tv/navi sitter den i mitten av sitt dynan. Trodde nästan det var så enkelt.
Det är inte så att den flyttas så fort man har någon form av utrustning som tar plats på konsolen då? Typ baksätesvärme utgångar etc eller kom de bara på att det var mer bekvämt att ha den i sittdynan? :)

// Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.