AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.448

Mest effekt i en e36 för 50000:-

Sida 1 av 2
Hej
Om man har en e36 325 och vill få mer effekt för ca 50000:-, vart ska man då lägga pengarna på, vill inte ha turbo!!!
Inte turbo, då är det bara att sätta dit en kompressor!
(Förutsatt att bilen är nyare än 93). Då får du 285 hästar.

/Manray/
Varför får den inte vara nyare en 93 då??? dessutom hur fan ska man fåigenom den i besiktningen???
sh
820
shu!
525i -91
För då är det vanos..

// Giv en olle! å gär`n rivar!
LOL, det står att bilen SKA vara nyare än 93...
Detta gäller för Länk kompressorn. Har du en äldre bil kanske det finns andra företag som fixa.
Angående besiktningen ska det inte vara några problem efter att ha letat efter tidigare inlägg angående detta...

/Manray/
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hepp.....

Har havet förvandlats till is och bor det kängurur på Grönland???

Är det någon som TROR att det ska gå att besiktiga med MED kompressorn och tillhörande attiraljer på???

Möjligen om man lyfter remmen.... ??? ???

Vad??

//Jesper
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Asså fungerar en Turbo på samma sätt som en kompressor ? kan man ha popp-off ventil på en kompressor eller är jag ute och cyklar
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
wrath: Vad menar du med popp-off ventil? Är det dumpventil du menar då?
Om jag omformulerar frågan...
Om man ska trimma en 325 för 50000:- och ändå ha en sportslig chans att komma igenom bilprovningen, vad ska man då lägga pengarna på??? Om man krockar med en bil med kompressor i, får man ändå ut försäkrings pengar???
Kolla dina försäkringsvillkor om det står något om trimning kompressor eller lik. då är det kört....
Men det gör det nog inte däremot står det om tävlingsmässiga förhållande tror jag.
Har man otur så kan ett gatrace med skada klassas som tävling, om polisen eller annan påstår det.

Vill oxå ha kompressor.....
Okej..
Då kanske det inte kan vara helt kört med kompressor alltså... För att montera ut kompressorn vid bilprovningen, är det bara att skruva ur kompressor och sätta din en rörstump isället för kompressorn så var det klart eller??
Har du 50 000:- så sälj 325an och köp en M3. Då får du effekten du letar efter och inga problem med SBP.

Mvh
Patrik
Visseligen, man jag tycker att 325 är en passande bil eftersom att det har 4dörrar mm, jag vill kunna använda den som bruksbil också!!
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Om du nu har en 325 som du verkligen gillar och har bra pris på din försäkring och annat så skall du nog skippa att byta till en M3.
Det du kan göra för att få bra kräm i bilen för bra mycket mindre pengar är ju att sätta i ett singel lustgas system, då sliter det ju inte heller mer på motorn mer än när du använder dig utav den, som tex vid strippkörning. Sedan kan du ju alltid styla bilen lite o köpa till öppet luftfilter och avgassystem så får du det rätta soundet också.

Lycka till!

/Fidde
du vill inte ha turbo.. men turbo kick är som....... weiiiiiiii!
M3 Limo kan du ju köpa, dom är ju 4 dörrars.

525i 1990 24V

Yamaha MountainMax 700
Länk
mattemattsson: Har du vanos?

Mvh
Patrik
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Fidde766: Jo popp-off/dump det är väl samma sak ? det jag menar fungerar en kompressor på samma sätt som en turbo... kan man ha en dumpventil på en kompressor så ? dvs så man får härligt "pssst" ljud när den släpper trycket eller vad som händer...
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Varför inte köpa en M3 motor och växellåda. Passa även på att byta bromsar och dämpare. Finns flera 325:or som har fått denna uppgradering och de verkar funka fint.

/Edvard
BMW CS # 4503
Ja, men får man inte ett stort problem varje år??? Bilprovninge??? Eller???
jens j
pop-off ventil släpper trycket om motorn skulle baktända så att inte kompressorn går åt helvete,en sorts säkerhetsventil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.