|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag lägger en röst på att i ditt fall Lito så KAN Vanospackningarna vara slut. Länk Jag har haft problem med motorstopp vid start från stillastående när motorn är kall. Den bara tvärdog. Jag har även ibland problem med ryck/hugg vid 700-800 rpm om jag ger halvgas eller mer. (koppling uppsläppt) Bytte vanospackningarna och motorstoppen vid kall körning försvann, samt att motorn fick dessutom mycket bättre och jämnare bottendrag. Dock kvarstår rycket/hugget vid 700-800 rpm vid acceleration. Felsöker fortfarande. |
|
|
NU ÄR DET LÖST! :) Har bytt packningen till DISA-enheten samt rengjort och smörjt upp DISA. Är som en annan bil att köra. Drog förmodligen tjuvluft. Läs mer här: Länk |
|
|
Härligt! När du skriver det kom jag att tänka på att det finns en bugg i mjukvaran på MS43 som gör att DISA-ventilen växlar läge direkt när man gasar och går tillbaka när man släpper gasen. Jag var tvungen att byta motorstyrdon och fick då senaste mjukvaran, den gör inte så med DISA längre utan switchar bara runt 4000 varv som det skall vara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.