|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Nån som blir förvånad? Mats BMW CS #5847 |
|
|
t80196: Djupsinnig kommentar! Intressant att senaste generationen är så mycket sämre än den förra! |
|
| Säkert framprovocerat av patetiska TV så att dom ska få lite uppmärksamhet. | |
|
Det brukar väl annars vara näst intill praxis för biltillverkare att förneka problemen till motsatsen är överbevisad. Chrysler är inte ensamma. Lika gjorde MB när man förnekade att deras A-klass var oduglig i undanmanövern. Det var fel på både testare, underlag och svensk press. VW upprepade samma beteende när det visade sig att deras Toareg inte var kapabel att ta sig upp för en svensk vinterbacke utan att gräva ner sig. Det var samma sak; fel på testaren, testet gjort på fel test. Man tvingade tom tidningen att göra om testet medlem tysk delegation närvarande. Med samma resultat. Toareg hopplöst fastkörd trots flertalet terränhjälpmedel medan konkurrenterna körde i åttor runt den uppför backen. Först då erkände tyskarna problemet och reste hem och konstruerade om skräpet. |
|
|
Leffo, var det den senaste versionen av Touareg detta hände? Men det får en att tänka... På min bil sitter på BMW org. fälgar 325/30/21" baktill och 285/35/21 fram. Undrar hur min E70 med denna däckdimension skulle uppträda i älgtestet? |
|
|
Nej, det var när Toareg kom. Men man sig sig kaxigt för bröstet och lovade att det Var klassens enda riktiga terrängbil till skillnad från konkurrenternas låtsas jeepar. Seda gick det som det gick. Bilen som obekymrat brassade upp i backen var förövrigt försedd med Haldex. Det har väl numera även VW på många modeller. Och Toareg fixades till efter denna malör och ska nu fungera riktigt bra. Dvs i klass med konkurrenterna. Men jag det jag syftade mest på med ovanstående, att det först ska förnekas in i det sista som nu Chrysler gör. |
|
|
Ursäkta min dåliga dansk- svenska stavning. Delvis stavnings"hjälpen" på iPhone:s fel. |
|
|
Länk Toaregtestet låg på nätet. Däremot hittade jag inte A-klassen |
|
| Länk | |
|
@GE Varför är TV patetiska för att dom upplyser konsumenter? Sverige ska vara vara glada över TV och Vi Bilägare. Kanske inte så roliga och pubertala men som konsument är man inte ute efter det. Har du läst dagens fortsättning förresten: Länk Efter att ha läst det tycker du inte att det är Chrysler som är patetiska? |
|
|
Här testar dom flera andra exemplar med samma utgång. Måste erkänna att detta är lite vatten i min kvarn när det gäller mina fördomar gentemot amerikanska bilar... Länk |
|
|
Som någon myntat: Min Grand Cherokee är byggd för att åka över älgarna, inte runt dem! :-) |
|
|
The story continues. TV har släppt mer film som visar Jeepen inte vara på två hjul utan också hoppandes och studsande och 7 däck som exploderar. Undra vad Chrysler förbereder nu. Länk |
|
|
Jag tror ingalunda att bilen är rakt igenom skit. Däremot krävs det lite modifieringar av chassiingenjörerna innan denna bil blir optimal. Tyskarna tilläts ju modifiera sin "skit" Toareg innan den klarade en backe? MB ingenjörerna tilläts bygga om sin "Skit" classe och den blev ju ganska bra till sist. Jag kan inte se någon skillnad i detta fallet. |
|
|
Leffo: Visdom kommer med åren och vissa kompenserar med ointelligenta uttalanden. |
|
|
Leffo: Vi har förstått att du inte gillar Volkswagen, men lär dig åtminstone stava till modellnamnat innan du klankar ned... MVH Christofer |
|
viobebe |
Där har vi svaret varför han dömde ut Up! |
|
crille82, är det inte lämpligt att då visa rätt stavning. Jag gör ett försök: Touareg (Uh, det tar emot då jag ratar VAG ;-) mvh/ Anders |
|
|
Nu börjar ni spåra ur! Jag undrade vad ni tror Chryslers nästa drag blir :-) Återkalla eller ignorera? |
|
|
AKN: Jo det kan man tycka... =) I mitt fall var det dock en felstavning (som inte gick att redigera) och inte okunskap... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.