AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.442

Överpris 525i 2003?

Sida 2 av 2
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Ethel: tack :) klart jag är nöjd, förrutom några bucklor i karrossen så fick jag tag en mycket gedigen och bra bil som förmodligen kommer att ge mig och min familj många fina bruksår framöver.... Och som sagt priset var ju en annan femma.. :) Men att säga: det fanns inte många plåtdelar som var i orört skick, rost frame, bucklor nästan på varje plåt del, repor på kofångare rost bak.osv... så den hade jag inte get mer än 40 för med alla skador... Tycker inte jag stämde iallafall. Bara min reflektion på det hela.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Då e det väl bara jag som är extra "pettig" ;-)) dock känndes den tight och fin i motor och låda, så det ska jag inte sticka under stolen med :-)) men jag tyckte faktum att den var lite "små" skavanker på bilen, lite runt om, såvida han inte åtgärdat det, men det trorr jag inte.
Hoppas du fick ner priset, eftersom han svävade på moln när jag pratade med han, och ingen stor prutmån heller, men när du köpte den så hade han sänkt priset i omgångar, samt att han ringde mig och sa en/två veckor efter och frågade om jag fortfarande var intresserad, samt att han insett att mitt bud var realistiskt, vet inte vad du fick ge för den, dock var mitt bud till honom från första början 50 eller 55 kommer inte ihåg exakt, det var i samma veva som jag köpte min.
Ovsätt så har du fått "massor" med lyx för spotsumma, jag sålde min 530-e39 och efter det provkörde vi diverse bilar nya/beg i hundra-hundra femtio tusen klassen, men ingen gick upp mott gedigen e39 som man kan få för en löjlig summa, om man tittar på komfort. Så jag letade med ljus och lykta innan jag hittade en kombi/mörkgrå i motala, och då slog jag till direkt, och hunden fick eget utrymme så den blev oxå glad!
Nu väntar jag bara på bagagerumsmattan, beställde en original, får se om dom kan få hem en sådan, var på förenade bil, och fick veta att dom slutats produceras, finns ju pirat, men jag vill ha ny original, så jag väntar med stor förhoppning:-)
Hur brukar dom säga.., slutet gott, allt gott...:-)))
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Ethel: Jo slutpriset blev ju givetvis ett helt annat än utgångspriset, inte långt från ditt bud kan jag säga :) Det som fick mig att vilja ha den just denhär bilen var ju det faktum att den bra haft en ägare, servad på pricken enligt boken sedan ny, samt då mätarställningen som var 12´mil, som då jag anser vara mycket lågt för just en sådan vagn... Nu har det fått en helrekond inklusive klädseltvätt och läderbehandling.. kan säga att den var mycket fin under smutsen.. :) Funderar forstatt på hur jag skall göra med förardörren.. där var det ju en större buckla, blir nog ett försök att rikta den. Du har helt rätt gällande jämförelsen Komfort/Kostnad! Älskar E39 och detta är den 3dje jag äger :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.