AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.441

Överpris 525i 2003?

Sida 1 av 2
ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Har blivit halvsugen på denna bil pga kampanjen de har med minst 20k i inbyte(min bil värd kanske 5k)
Länk

Tycker ändå att det blir i dyraste laget men kollar man blocket och bilpriser så är ju de med lägre mil rätt dyra.
Är villrådig och behöver hjälp =)

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Oj, ja den var rätt dyr. För 2 år sedan blev jag erbjuden en identisk men som hade gått 16000 mil för 72.000.

-------
//Lövet
Karl-Hilding
Ja tyvärr skulle jag vilja säga.
Men en fin 525 -03 med endast 13´mil är värd 90´
Att det sedan har gått troll i beg BMW priser är jäkligt sorgligt.
Men oberoende om du ger 10´"överpris" så har du en riktigt fin bil.
ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Hmm kollade också nu och man får ju inga större garantier, blir ju i praktiken 80k
Hade dock varit skönt att slippa bråka med att sälja min gamla bil.. har lite svårt att värdera vad de hyfsat låga milen är värda i förlängningen.
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Verkar vara bra historik i alla fall. Leasing + en privat ägare. Den kan nog betecknas som hyllvärmare hos bilhandlaren. Dom har haft den sedan nov förra året.

ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Har pratat med förra ägaren och han var nöjd, det han tillade var att han blästrat och fixat lite rost på insida dörrar och baklucka.
Det var däremot inget jag hann lägga märke till på min snabbkoll..
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Du kan ju titta på tidigare ämne:
Värde önskas E39 525 -02
Han vill ju sälja den för 59 som utgångspris... låga mil...
Så det är ju nästan halva priset på den du tittade..
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Sen kan jag inte låta bli att säga som "Karl-Hilding" att är den "riktigt" fin och du har tänkt att behålla den en längre tid så kan det vara värt, du kan säkert få ner priset ytterligare en 10 lax om du fokuserar på felen...
Dock har jag lärt mig att man skall inte bara stirra sig blind på priset, utan det blir oftast den enkla matematiken, att man får vad man betalar för, innan jag köpte min 525 sthl open så åkte jag land och rike runt och såg ett och annat lik till bil, som avspeglade sig i priset, är man pedant och vill ha ngt som är mer än bara bmw bil till karossen, så är det värt att lägga lite extra pengar.
Det är iallafall min uppfattning.
Ps: Den blå färgen är ju inte precis eftertraktad, hade jag varit dig så skulle jag köpa mörkgrå/antracit eller silver metalic.. men det är ju en smaksak..
Lägger du fram 70 utan inbyte så får du nog till ett köp, har varit där förlänge
Tittade på denna innan mitt eget köp, han ville ha 80.000:- för den om jag inte minns fel. dock kan jag säga att det fanns inte många plåtdelar som var i orört skick, rost frame, bucklor nästan på varje plåt del, repor på kofångare rost bak.osv... så den hade jag inte get mer än 40 för med alla skador.

Annars har du kanske en fin här, han inte tittat på den men ser fin ut som första intryck:
Länk

Länk

Du kan säkert få ner en tia, femton tusen på vardera.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Glömde länka till den bil jag var och tittade på
Länk

Var defenetivt ingen hit....
ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Tycker den blå är fin själv?!
Du tänkte väl på inbytes faktorn också? Men visst är det sant att man kanske skulle kunna skambjuda utan byte.. Hmm får tänka på saken men vart drar man gränsen för fint skick?? mint condition är ju oftast otroligt dyrt =)
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
joo det är sant som du säger, fint skick kan tolkas på lika många sätt som det finns bokstäver i alfabetet.. ;-))) men jag kan säga så att när du ser ngn som är i "fint skick" så lär du märka av det direkt när du är och tittar på den, precis som om du skulle titta på en gammal tant, och en ung pingla.... så du lär snabbt märka vilken är att föredra ;-)))
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Uppåt 90' för en E39 känns vansinnigt mycket. Inte svårt att få en E61 för de pengarna: Länk

-------
//Lövet
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Absolut är 90 lite väl kraftigt, men 90-15, så hamnar vi på 75.000 för en "fin" en, och det är det värt tyvker jag... man får ju förhandla priset, trorr inte det går att sälja en e39 för 90 i dagsläget, så det finns ju utrymme för prisförhandling då, eftersom dom är så högt prissatt.
ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Det är ju också så att kollar man på de billigare alternativen av tex e60 då saknas ju oftast sportstolar och drag osv. eller ännu värre att de har biege inredning..
Hur är den första modellerna av e60 i kvalietet då??
ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Fått ner priset ett par lappar till, men konstigt nog blev det bättre att byta in min "skrotbil" än rent köp.. (bokföring?) på nåt sätt är det ju ännu sämre affär att punga ut 30-40 till på en e90 som jag är sugen på också,
iaf om man räknar rena kronor och ören.
Det som gör att jag överväger det är:
1: bekvämligheten att bli av med min
2:drag
3:sporstolar
4:svart innertak
5:milen

Och mot är givetvis priset =S
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Fick 60 000 i inbyte för min fd 525iM Touring -03 (se min profil för bilder etc) i oktober 2011.
Handlaren begärde 84 000 för bilen när den kom ut i hallen. Kan tänka mig att han fick mellan 75 - 80 000 för den. Så 75 000 för "din" bil är nog inte helt fel.

/Rickard
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Kan bara säga att bilen som Ethel tittade på som "inte var någon hit" Köpte jag och jag anser att det var en mycket fin bil under lite smuts som lätt går att tvätta bort, några bucklor får man räkna med då dessa E39 trots allt ÄR bruksbilar och jag kommer att använda den som Brukis/Familjefraktare... Sen var ju priset ett annan sak, det går ju oftast att resonera ner när bilen har defekter (bucklor) , för mig var det värdefullt att bilen bara hade EN ägare sen ny, och att det var fullservad enligt bok på BMW Malmö, jag har tittat på ett antal blanka snygga E39 som inte blivit skötta som dem skall, Vad är bättre? Blank snygg bil? Eller en Välservad lågmilad enägarvagn??
ma
105
marcus11
525d M-sport touring -02
Annonsen är ju borta nu, vad var milen på den Svärre?
Mitt inköp ligger lite på is nu för det känns som att jag binder mig för flera år om jag pungar ut så kraftiga summor för en e39..
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Marcus11: Den hade precis slagit om till 12tusen mil.
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Kan ju tillägga: Det var en himla tur att jag såg denna tråden först när jag satt på nattåget till Malmö.. annars hade jag nog inte åkt ner för att köpa den bilen och då hade jag missat en riktig pärla!
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Svärre:
Det viktigaste är att DU är nöjd!.... jag grattulerar iallafall, i mina ögon var den bilen inte värd dom pengarna han ville ha, men du kanske fick den till bättre pris än vad han ville ha från början.
Oavsätt, lycka till med bilen :-)))
ps: om den är en riktig pärla, så vet jag isåfall inte vad min ska ha för namn..kronjuvel ;-))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.