AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.411

byta 328i -99 mot M-Roadster?

Sida 2 av 2
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag kan inte tänka mig att BMW skulle tillverka en av sina M-bilar där chassiet vrider sig?! Visst är det en stark motor i en liten och lätt bil, men BMW lär ha sett till att bilen skall klara det, även om det är en cab. Jag har på andra trådar läst "Z3 Coupé vs Z3 Roadster", no offence men jag gillar inte jämförelsen (äpplen och päron för mig även om båda har beteckningen Z3). Det måste väl ändå vara upp till köparen att avgöra om coupén eller roadstern är det "bästa köpet"? Jag säger bara: Köp en coupé och försök cabba ner en vacker sommardag... ;)

wolv: Du kan ju alltid smälla på din hardtop och montera ett fjäderbensstag... =)

roadZter
wolw: Jag delar inte dina erfarenheter om Roadstern. Men som sagt alla har olika krav. Det är ju därför det finns olika bilar :) Allt hänger på vad man har dem till.

/Per
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
DanneZeta: hehe japp, helt rätt! Det knakar ju lite i hardtopen när man svänger och har sig och det måste ju bero på att chassit flexar lite.... :) Jag har också läst den tråden som du hänvisade till och tyckte det var en ganska löjlig diskussion....precis som om M Roadster skulle vara en svajjig husvagn eller nåt. :)

zodiken: ...finns det någon cabrioletbil som är lika vridstyv som sin takbestyckade motsvarighet? Jag tror säkert att en M Coupe piskar en M Roadster på bana, men fullt sååå illa tror jag inte den sköter sig? OBS, jag är inte ironisk, bara ovetande, så jag skulle uppskatta ett svar om du känner till nån jämförelse. Kolla på Jarls Bilservice som har en Roadster av något slag och tävlar med och den tycks ju sköta sig bra. (?)
Men det är som du säger, man har olika krav. Funderar man på att köpa en Roadster måste ju just det faktum att den saknar tak väga tungt!
wolw: Jarls Z3 är nog mer coupé än roadster. Den hardtopen sitter knappast fast som en vanlig gör =)

Nej det är ju knappast så illa att man kör av vägen =)

Jag tycker M Roadstern är en trevlig bil! Väldigt kul! Dock är det ingen hit om man gillar att köra bana.

Är man som jag glad i att köra bana är dock Kuppen det rätta valet.

En av dem vridstyvaste öppna bilarna är nog Corvette C5. När dem gjorde cab av den behövde dem inte ens förstärka karossen. Även S2000 är helt ok vridstyvhet i.

/Per
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
zodiaken: sorry för att jag stavade fel på ditt namn i förra inlägget! Nä, Jarls Z3:s hardtop sitter nog där ganska permanent om man säger så.... Har du haft en coupe eller blir det nästa bil?
Stava fel gör vi alla inkl mig mest hela tiden :)

Jag har haft en 2.8 Coupé men har kört både M Coupé/Roadster.

Nästa bil blir en M Coupé.

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag skulle vilja ha en coupe också (och samtidigt behålla roadstern), önskar att jag hade pengar till båda! :) Då gärna en 00:a med antispinn så att man kanske kunde använda den på vintern också.

/Wolv - som jobbar helgen innan semestern... :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.