|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Nåja, vi får se hur det blev.. om 30 minuter åker jag för att hämta älsklingen.. *håller tummarna* | |
|
Så, nu var den hämtad.. Vet inte riktigt vad jag ska säga om resultatet... Tycker det verkar vara lite för mkt nyansskillnad.. men det är så svårt att säga när bilen i övrigt är så smutsig.. Eller, det är typ mest fram och bakspilern det ser konstigt ut på.. Iaf, kunde inte säga ett skit till lackeraren, han var inte där! Utan hans far lämnade ut bilen! Han sa att jag skulle höra av mig om det var något jag hade att anmärka på.. Måste tvätta bilen för att kunna se riktigt.. fråga; Ska man vänta visst länge innan man tvättar något som är nylackat? |
|
|
Tjena! Om bilen har stått inne i värmebox och lacken fått härda ordentligt där så kan du nog tvätta den direkt. Däremot kan du ju försöka undvika att komma åt det nylackade området med svampen iaf eftersom det knappast finns ngt behov att tvätta där. Mvh Jens |
|
|
SunKi: Om en lackerare tar på sig ett jobb så måste man ju förutsätta att han levererar det du har beställt... annars är det ju bara för lackeraren att säga nej... eller informera om att det är svårt att få samma som nyans som på den gammla lacken.... så är det inte bra, GÅ TILLBAKA!!! |
|
|
men det är nog omöjligt att få omlackat ngt så det blir helt samma nyans. Om man kollar så brukar det alltid vara nyasnsskillnad. Men det bör ju ej vara för mycket förståss. |
|
| Ska ringa idag, får se hur det går :/ | |
betriebsanleitung1 |
Det är nog inte kul för lackerare heller nu eftersom en ex vis Bmw med samma kulör kan ha olika färg beroende på vilken färgsändning Bmw har målat med.Mauritziusblå tex kan skilja en del från bil till bil. |
|
Ringde nyss och pratade med honom, och han påstår iaf att eftersom han använt någon typ effektlack så kommer den förmodligen att ändra nyans??! till den rätta inom ca två veckor... (from nu så heter min bil kameleonten) Så jag vet inte vad jag ska tro, MEN han sa att om det inte såg bättre ut inom två veckor så ska jag höra av mig, för då skulle han självklart (puh) åtgärda det. Så för tillfället är jag nöjd, trots att min bil ser ut som ett tivoli.. har väl inte så stor koll, men jag har väldigt svårt att tro på att den kommer att ändra nyans på två veckor.. Men han var mkt trevlig och tillmötesgående.. Förväntade mig massa strul, men den som lever får se.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.