|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kristoffer_L: Visst, allt är relativt. Men alla måste ständigt sträva i rätt riktning oberoende av nuvarande status. Metoden att ursäkta sig med "ja men vi har det ju så bra i Sverige" el dyl. leder enbart till att utvecklingen stannar av, oberoende om vi pratar teknik- eller samhällsutveckling. På jobbet klagar vi rikligt över hur usla vi är i vissa avseenden men varje gång vi får besök får vi höra hur fantastiska vi är. Samma dag som vi slutar klaga på oss själva och sparka oss i arslet kan vi lika gärna lägga ner direkt. |
|
|
Hur länge ska vi bilister stå ut med detta rövknulleri? Jag bara räknar grovt i huvet, om bilismen står för 3/11 ökning med dagens miljöbilshysteri antar jag att bilismen i stort står för kanske hälften? 15% av koldioxidutsläppen.. och det är alltså bara i Sverige. Finns garanterat faktabaserade uppgifter på detta. Myndigheterna och polisen verkar jobba efter samma strategi, plocka alla små lätta mål för att man inte vågar ge sig på de stora problemen. Blir äcklad av mentaliteten. |
|
| Oavsett bil, märke,sort osv kommer bilisterna alltid få betala massor med utgifter då fordon är en av de största intäkterna i statskassan. Om så alla bilar som fanns i Sverige skulle ha mindre utsläpp än 20g/milen så kom det andra beslut mm som skulle täcka upp för skatteförlusterna. Alltså det spelar ingen roll om det är miljöbil eller ej, Du får pröjsa fett ändå! Se på systemet med de sk el-bilarna, en sk återvinnings avgift på batteriet där kostnaden idag (tror jag) ligger på 15000kr/år. | |
| Helt rätt Alex. Staten måste få in pengar någonstans ifrån... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.