AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.840

Köpråd på begagnad E91

Sida 2 av 2
ma
212
macattac
520d Touring -09
Kristoffer_L: dieseloptimeringen/trim på exempelvis 325d med BSR ger i stort sett samma effekt som en 330D och det är exakt samma motor i dem. Det som skiljer är spridarna, som inte direkt går på sin toppeffekt i någon av bilarna vid dessa effektuttag samt mjukvara.

Växellådan i 325d (den manuella) är samma som i bl.a 335 och M5 och kopplingen är specad till 520nm. Så om man inte kör som en jävla idiot (ursäkta uttrycket) så ska sakerna hålla. Du kan rasa en standard bil om du hela tiden ligger och slår mot varvstopp, gasar som en vettvilling med kall motor etc.

Sen accepterar jag din åsikt att du undviker sådana bilar. Men att de bilarna ska ta så mycket mer stryk vet jag inte. :D

macattac: Jag skrev att det finns MER ELLER MINDRE seriösa trimlösningar och att jag PERSONLIGEN skulle undvikit dessa bilar. Ber om ursäkt om jag var otydlig. Det finns till och med BMW Original Performance kit där alla garantier ingår för den riktiga trygghetsnarkomanen :-)
ma
212
macattac
520d Touring -09
:) ok, I stand corrected :D

16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Fast det finns lika många som slänger in en fulbox från KCR i sin automat 525d och sedan står som fågelholkar och undrar varför deras automat har gått sönder. Jag har en mer svart syn är Kristoffer när det gäller trimmade bilar. Jag undviker allt eftersom det finns för många som inte har en aning om vad de håller på med.

Men detta är ju ett fel på ägaren snarare än bilen så det har nog egentligen inte med tråden att göra.

Hur är det med virvelspjäll på 320d, finns det samma problem med brott på dessa och motorras som det gör på x25d/x30d?

-------
//Lövet
Pa
28
Paitor
320d Touring (E91) -07
Vad tror ni om denna. Ser ut å ha allt jag e ute efter. Skinn, drag osv.

Länk
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ser ju bra ut på papperet i alla fall. Om du åker och provkör är du antagligen fast. x25d motorn är en pärla.

-------
//Lövet
-d
299
-dB
130i -07
Jag skulle definitivt satsa på en med idrive, mycket smidigt användande av alla funktionerna i bilen samt det går att ställa in nästan allt.
Ser fin ut - gillar de där ellipsoidfälgarna! Funkar perfekt till det mörkblå och kromade listerna.

Tänk på att skatten är ganska hög på 325d före 2008, då den saknar den uppdaterade motorn med "efficient dynamics" som sänker förbrukningen åtminstone i teorin. Detta gäller även 320d innan 2008.
Jag kollade på en 325d -07 innan jag köpte min 320d och då låg skatten på ca 4500kr vilket jag tyckte var ganska saftigt. Observera att detta var 2008/2009 och sedan dess har de sänkt skatten för dieselbilar så skillnaden är kanske mindre idag.

Känns det rätt så skulle jag inte tveka på denna bil!
hallgren
Paitor, 325an du länkar till sålde jag precis. Efter 22h på Blocket!
Pa
28
Paitor
320d Touring (E91) -07
Okej, synd. Men skönt för dig. ;-) Är inte läge för mig att panik köpa en bil just nu. Då jag inte har alla pengarna än på minst två veckor så hade det ju inte gått heller.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Paitor
Du har mail.
//Marin
Pa
28
Paitor
320d Touring (E91) -07
Oj, nu insåg jag att detta forumet hade den funktionen. Hitta ett gammalt från hallgren med. Har svarat nu iaf
Pa
28
Paitor
320d Touring (E91) -07
Är det standard med elhissar bak på e91. Minns att det inte fanns på grannens e46 vilket kändes väldigt fattigt på en bmw.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
ja, det är standard. Till skillnad mot väldigt mycket annat:-)
Pa
28
Paitor
320d Touring (E91) -07
Vad ska man hålla ögonen öppna efter för utrustning som inte e standard?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Xenonljus, sportstolar, automatiskt klimatanläggning, farthållare. Typ inget är standard på 3-serien.

-------
//Lövet
ro
24
rosaelefjant
120 e87 -08
Hur ligger servicetillfällen/kostnaderna på dessa modeller? har om jag förstått rätt?! fått för mig att det i nte finns "fasta" servicemiltal... det beror på hur bilem körs... mem vad kosrar dem olika servicarna?!
-d
299
-dB
130i -07
Kör du mycket är det oljebyte ungefär var 3000mil, om du som jag kör lite är det 2år.
ma
90
marauder
325da -08
Det är smart om man servar bilen med ojebyte varje år eller max 1500mil allt annat är motorplågeri.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.