AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
12.499

Mercedes CLS Shooting Brake - vad tycker du?

Sida 1 av 2
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka. Blandade känslor.

Men som TV skriver så dröjer det nog inte lång tid innan BMW och Audi gör var sin motsvarande.

Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag tycker den ser fantastisk ut. Ser gärna att det kommer efterföljare.

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kluven! Hade velat se den live. Konceptet(en) såg ju riktigt fantastiska ut och hade möjlighet att se dessa live. Men från vissa vinklar ser den nästan ut som "ambulansen" från filmen Ghost Busters...

Den lilla takluckan (varför inte Panorama?) såg konstig ut, och de utsmetade baklyktorna Panamera-baklyktorna kändes inte heller helt 100 på bild.

Avvaktar med slutgiltigt omdöme tills jag fått chansen att se den live. Kommer säkert bli bra, speciellt med AMG-paketet.
-> acey

Här har du 15 bilder på den med AMG-paket:
Länk
är inte så stort fan av mercedes men denna var ju asläcker.. den är grymmt snygg och cool.. har fortfarande lite svårt för den kantiga grillen men annars är den hur snygg som hellst
lite otäckt med "skjutande bromsar"

Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Vanliga CLS tycker jag är en snygg bil, men den där skapelsen var inte vacker.
Karl-Hilding
Trenden kommer att gå tillbaka mot rutor som är rutor och inte små springor.
Ex.vis nya 3-serien F30 där sidorutorna är något större än E90.
Peugoet kommer med en ny "billig" folkbil med sidorutor värda namnet.
Plus att den är avskalad från allt lulllull som inte behövs.
Den tror jag på.
Nuvarande trend "lowrider" på sidorutor och hög midjelinje ar ett lite h-e för de yngre bakpassagerarna och även för oss vuxna.
Och defenitivt inte bra för de som lider av åksjuka.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Fin kärra - jag hade dock trott mera på dess marknadspotential om R-klass sålt bättre hittills... R-klass och 5xx GT är ju fantastiska familjebilar, men säljer av någon underlig anledning dåligt ändå - fast iofs, vackra är de inte :)
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Kaskadvomera är ett uttryck som bäst sammanfattar den känsla Mercedes CLS Shooting Break väcker hos mig.
Gillar vanliga CLS men denna är jag inget fan av. Hade hoppats på mer, såg lovande ut på något spionfoto jag såg för ett tag sen. Men jag håller med om att man bör se den IRL innnan man sätter omdömet.
Verdi
Snygg, men jag fattar inte hur man kan vara så dålig på engelska som journalist att man skriver shooting brake, när det borde vara uppenbart att den ska heta shooting break. Dvs en bil man tar till sitt lilla slott på landet för en jakthelg. :)
Verdi
Och där googlade jag skiten och önskar att det fanns en edit-funktion. Hehe... :-)
Verdi
Här är en gammal goding. Aston Martin Lagonda Shooting Brake. Länk

Snygg va? :)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Skapar ett närmast oändligt habegär hos 330, som är AMG-ägare och sambo med familjeambitioner.

AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på"
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Såg en i förrgår vid Center Syd utanför Malmö. Riktig fin var den. Väckte defenitivt
habegär :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Då var det nog samma jag såg... Såg läcker ut de få sekunder jag hann se den.

___
//Ulf
BM
191
BMW-Björne
F10 530d x-drive -14
Jag såg en igår i Jönköping,hajade till va f.. Är det??
Innan jag insåg att det var en mb
Ganska maffig ändå. Klart man vill ha!!!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Provkörde en härom veckan. Bilen känns verkligen stor, på ett helt annat sätt än min S212 som känns smidig i jämförelse. Otroligt bred, fina materialval och bra tryck i 5.5-liters turbon. Ett litet frågetecken kring hur pass mycket mer praktisk den är en en vanlig CLS. I praktiken inte speciellt mycket, och lastutrymmet i A7:an kändes större / mer funktionellt.
Ka
45
Kaxholm
Bmw z4 m-sport -11
Bmw X3 m-sport -13
Audi a6 3,0 tfsi quattro -12
Väcker utan tvekan uppseende... men mitt första intryck (när jag såg den ute på vägarna) var att den liknade en "amerikansk likbil". Inget jag attraherades av med andra ord. Bättre att välja en relativt vacker 5-serie Touring eller en A6 Avant, mer praktisk och snyggare linjer tycker jag!
Nu för tiden krävs det enligt mitt tycke minst 1,5 miljoner på prislappen för att en merceders ska se vacker och sportig ut men på den nivån lyckas man med designen! E-klass och dess olika plattformsderivat ser mest överdesignade och plastiga ut tycker jag..

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag hajade också till när jag såg den. Kul med lite design åt det extremare hållet.

Fet var den iallafall :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.