AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.687

Bmw 335 E92 2011 - Ska man slå till?

Sida 2 av 2
Beträffande värdefall så är det svårt att säga exakt vad det blir. Oavsett kommer du förlora en hel del pengar.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Tänk så här: ju billigare bil du åker nu desto mer kommer du uppskatta M3:an!

Vore ju trist om du både förlorar en massa pengar och dessutom tycker att skillnaden inte är så stor mellan bilarna.. 335 rör på sig ganska bra i standardutförande... Fortsätter krisen i Europa (det gör den) kommer värdeminskningen fortsätta att accelerera..

Lycka till med vad det än blir!
Återigen tack för era råd!
Personligen skulle jag nog nöjt mig med en välutrustad 335:a, men det är jag det.
M3:an ser ju bra mycket "hårigare ut" men prestandan i en 335 duger till de flesta..

Att sia om priset på en bil om så lång tid som ett år, det är nästan omöjligt. Därtill måste vi ta med den djupa Europakrisen och inverkningar som den kommer få på andrahandspriser på bilar och inte minst på valutor.
Begagnatpriserna på nästan nya bilar påverkas givetvis också i Sverige om Euron rör sig kraftigt..

Med andra ord, jag kan inte ge någon prognos om värdeminskningen, men att värdefallet fortsätter är väl helt klart, dessbättre så gäller det ju även på M3..

Med vänlig hälsning,
Stockbroke

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Du får räkna på ett värdetapp på ca 15% per år. Dvs bilen du köper för 370' idag, kommer vara värd runt 310'-320' nästa år.
Kanske får satsa på en 335 med M styling och behålla bilen några år. Många funderingar här men Euron sjunker nu så det är positivt.
Hur mycket mindre brukar en premium selection från Tyskland värderas jämfört med en svensksåld bil?
Räkna cirka 10% på nyare årsmodell, på äldre är det mera skick o historik som avgör bilens värde.

/Anders
Räkna cirka 10% på nyare årsmodell, på äldre är det mera skick o historik som avgör bilens värde.

/Anders
Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.