|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hittat denna e92 som har nästan allt jag önskar av en bil. Vill bara höra er åsikt om bilen innan jag åker ner till Tyskland och köper den. Säljaren säger att bilen har garanti fram tills 17.08.2013 och sedan även ett år Euro plus garanti. Vad tycker ni? Tacksam för råd. | |
| Ja det måste vara ett fynd ;) | |
| Vad kostar den och hur långt har den gått? | |
| Har du ngn länk till bilen? | |
|
Haha jag var lite för snabb där :-) Länk |
|
| Köp en M135i. | |
|
Vill Du ha en E92, köp en E92! Snygg bil! Tryggt köp på BMW. Har Du lyckats förhandla ner priset? Hur ordnar Du betalningen- banköverföring?? |
|
|
Säljaren vägrar pruta. Några tips på förhandlingsteknik som funkar på tyskar per mail? Får köra med banköverföring, alternativ vänta på min vän som bor en timme därifrån att återvända från Spanien och åka och avsluta affären. |
|
| Damn. Han sålde den igår. | |
|
Jäkla otur! Men det kommer nya chanser! Konjunkturen ser inte strålande ut i Europa, så det är bara att skanna Mobile och Autoschout24, så skall Du se att någon annan dyker upp. Trist dock om man hittat ett ex. som stämmer perfekt i färg och utrustning.. |
|
|
Länk Den här då? Inte samma färg, men välutrustad kärra. Skulle själv föredra denna vad gäller färgen på grund av skötsel.. Tyskarna är svårprutade, tror att det är enklast att få någon procent rabatt på plats, inte via mail vanligtvis.. |
|
|
Tack stockbroke men vill ha en svart. Just nu så bor jag på dessa två siter :-) Men ska man välja bensin eller diesel? Har aldrig ägt en diesel bil och kan inte detta. |
|
|
Förresten vad tror du om denna? Länk |
|
|
Ja Du, skulle mycket väl kunna rulla runt i den! Svart med svart läder, läckert om man inte vill ha en ljus bil. Manuell o fyrhjulsdriven.. Ingen BMW-återförsäljare dock..Annars ser det väl riktigt bra ut! |
|
|
Dock ingen dubbelkoppling. Är det ett måste? |
|
| Leon_Azzaro: Det är väl ändå bara du som kan avgöra om du ska köpa en bil med automatisk eller manuell växellåda? Jag tycker att våra åsikter är helt ointressanta vad gäller det valet. | |
|
Jag tänker mest på försäljningssynpunkt. Tänkte ha bilen kvar max ett år för att byta upp mig till M3:an. Därför är jag så nojig med att hitta en bra bil som är även lättsåld i framtiden. Har aldrig ägt Bmw dock därav min okunnighet om marknaden. |
|
|
Max 1 år? Snacka om dyra mil! Personligen tror jag att tomatlåda är mer lättsåld med dieselspis, men med bensinare tror jag fler vill ha manuell låda. Men det är ju bara en parameter av många i ett bilköp så det är nog svårt att säga hur det påverkar framtida försäljning. |
|
|
Håller med, det är stor risk att det blir riktigt dyra mil.. Skulle själv nog avstå ett köp i så fall och spara vidare till målet, M3:an nästa år. Automat eller manuell är ju ofta ett trätoämne. Men en så pass ny bil brukare vä värderas högre med automatlåda? Sen är det ju upp till var och en att ha dn egen uppfattning. |
|
|
Leon_Azzaro: Vad som är värt mest är svårt att säga. Vissa vill enbart manuell medan andra enbart vill ha automat. Import sänker också andrahandsvärdet, och många väljer bort importerade bilar. Sen håller jag med de andra om att det blir väldigt dyra mil. Om du nu vill ha en M3 föreslår jag att du antingen väntar med att köpa bil eller lägger ut mer pengar och köper en M3 istället för en 335:a. Du kommer förlora pengar på att köpa 335:an. |
|
|
Tack för era råd! Problemet är att jag väntar in den nya M3:an och tror på ett pristapp för den nuvarande e92 modellen innan jag slår till. Gällande dyra mil, tror ni bilen tappar så mycket på ett år? Köper jag inte den till ett hyfsat bra pris? Den billigaste 335 2011 jag hittar på Blocket kostar drygt 400 000 kr men är grå, vilket är cirka 70 000 kr mer än den jag hittat i Tyskland. Eller är marknaden för 335 e92 dålig? Tack på förhand för era värdefulla insikter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.