|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hampe, läs på: Länk |
|
|
Mitt rasp försvann med dämpad ss-pipe |
|
|
Raspet är riktigt otäckt.. Det är som en liten bojk på väg in i målbrottet. Man vet inte riktigt vad som vill sägas.. Och när man väl tar ton så önskar man att man inte gjorde det. Ska man utforma ett karaktäristisk ljud så ska det vara ett ljud med lite pondus, Jag kan inte påstå att ljudet av en en lös plåt (raspet) är ett ljud som gör att rycker till i brallan direkt. Det är snarare pinsamt illa. Jag tror att herrarna på bmw som utformade ljudet i bössan vara väldigt väldigt femenina.. Dom gillade/gillar ljusa toner och skrammel som tex smycken kan ge ifrån sig helt enkelt :) haha very bad. |
|
|
90% därför jag kör en m3 för ljudet som du nu hatar så mycket :) jag älskar det å hade det försvunnit hade bilen gjort d me... |
|
|
Ja smaken är ju som bekant delad. Jag fömedlar bara min syn på styggelsen :) Och nu lite propaganda: Mera "dova" toner åt folket :) |
|
|
Hampe: Har du något klipp på bilen med det dämpade röret? Jag var bara hört M3 med odämpat SS rör. Det skulle vara intressant att höra din. Med vänlig hälsning, Filip. |
|
|
Har tyvär ingen film med det. Men när jag först bytte jag bara x-pipen och ljudet blev en aning dovare samt att just bara raspet försvann. Satt och funderade föra veckan om jag skulle byta tillbaka till orginal och se hur det låter ihop med mitt Gruppe-M. Får se om tid och lust infinner sig på semestern ska isf försöka göra lite före och efterfilmer |
|
| Det låter kanon! | |
|
Spark cat-back och supersprint x-pipe - låter härligt :-) It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Det metalliska ljudet som framför allt E46 M3 är känt för ger mej kväljningar. Jag har haft ett tilltagande avgasläkage på min E36 M3 3,2 som gav ett liknande raspigt ljud. I helgen tog jag tag i saken och det visade sej att ena röret var helt av! Fixade det och njuter nu av idel skönsång via ss cat-back. Jag vill dock ha mer db så det blir ss mellanrör med dämpare och även ss grenrör. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.