|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hade varit kul att se vad folk kör för olika system på sina bilar, det är ju en smaksak så det finns säkert många olika. Själv sitter det x pipe från supersprint och kellners slutburkar på min. Kellners monterades hos dem själva i tyskland. Är väldigt nöjd med ljudet då det i stort sätt bara hörs vid gaspådrag samt kallstart. | |
| monterade supersprints slutburk för en månad sedan..sjukt nöjd!! | |
|
Supersprint rakt av självklart med raspdämpare på x-pipen. Finns det nått vidrigare ljud än en raspande Bmw?? jag tror fan inte det :) |
|
| Original på M5 E34, ett väl "inbränt" system, mullrar betydligt mer än tex original M5 E39, det hörs när man kommer...På E36:an sitter det Eisenmann, med ljudnivå "Race" har jag luskat ut (systemet satt på vid köp), gott ljud helt klart men precis på gränsen till "kebab-varning" i mitt tycke. | |
|
Dawwe, kan du förklara hur ett eisenmann race catback system kan få kebab varning? jag tycker eisenmann låter ungerfär som supersprint. jag hade eisenmann race på min M3 1993,sjukt nöjd med det. m3 1993 utan ljuddämpare och utan kat,det låter väl "kebab"? funderar vad slags system jag ska köpa till min 2003 Z4,vill att det skall låta HÖGT! BASTUCK säger folk låter högt,mest decibel.men hur är kvaliteten på det? eller skall jag köra med YOSAIKASU titanium? |
|
| Supersprint | |
| Jag skrev "på gränsen till Kebab varning", dvs hade det inte varit "tyst" i jämn fart så...Jag är inte 20 bast längre o tycker det är lite pinsamt när det låter så högt att icke bilintresserade reagerar, sen upplevs ljudet annorlunda i en öppen bil kontra en coupe. Eisenmann låter bättre än Supersprint alla dagar i veckan, men som sagt precis på gränsen om jag får säg, var faktiskt mycket skeptisk när bilen köptes, men det är klart att "dutta" på gasen ger skönt ljud, motorn svarar ju rikigt fort på gasen så det blir fint ljud när spjällen öppnas... | |
|
Jag kör med original på m3an för tillfället. Har ett Simons Ray DTM som ska på när jag bytt ena fläsen som är skadad. Aldrig monterat det systemet så det blir intressant och höra hur det låter..Någon som kört med Simons på m3 e36? /Fredrik |
|
|
Original nu, men supersprint alla dagar i veckan. Eisenmann är nog det sista jag skulle välja, låter som en gamma 240 med det på :) |
|
| Härligt med så olika åsikter, min bil kördes några år endast med kellners dämpare och förra ägaren tyckte det lät lite för snällt. Så han satte dit x pipen från supersprint och ja det låter helt underbart. | |
|
Det är inte originalsystem. Kan inte se vad det är för system (vilket var meningen med denna tråden, sorry) men det låter precis lagom. Inte lika tamt som original, endast lite mer. Dessutom är det tack och lov inte alls störigt och högljutt i motorvägsfart 110 och uppåt. Man har ju hört skräckhistorier om resonans exakt vid 110 km/h :D ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
X-pipe från ss med dämpare och gruppe-m titan slut dämpare har ett lite störigt ljud vid 2500-2800 rpm annars låter det riktigt fint |
|
| Supersprint och ÄLSKAR raspet | |
| Supersprint race dämpare. | |
|
Eisenmann Akrapovic Kör med ett Cargraphic på GT3:an och är sjukt nöjd! In God we trust, All others pay cash/// |
|
| Hade Bastuck på min förra e36 och det var lagom ljud i det. Diskret ljud i landsvägs fart, men riktigt gött nör man drog på. | |
| Jag kör med ferrita på min låter (mycket) resonansljud vid runt 2000 dvs motorvägs fart öronbedövande efter ett par mil ,, men vid rappa växlingar så är det som bortblåst då det låter helt underbart :) | |
|
RPi GT eller original beroende på humör. Precis som Dr Jekyll and Mr Hyde :-) |
|
|
M3 = Rasp och så ska det vara! Jag förstår inte varför folk, och framförallt jänkare vill ha bort ljudet som så beskriver M-bilars klassiska sång! Stör mig på alla som sätter på rasp-pipes! |
|
|
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt ska genast byta mitt ss mellanrör och slänga skiten. Hur kunde vi vara så dumma och ha en egen åsikt. :) |
|
|
Va? SS mellanrör är inget rasp-pipe. Det är ett rör som förbättrar flödet och finns med/utan dämpare. Ett "rasp-pipe" tar bort det metalliska ljudet som är så unikt för bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.