AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.528

Är denna BMW 520 M5-sport värd sitt pris?

Sida 1 av 2
Hej!
Är på jakt efter ny bil, bmw 5-serie. Har kollat runt lite på blocket ett tag nu och hittade denna och blev väldigt sugen.
Länk
Vad tycker ni? Är detta ett rimligt pris eller är det för dyrt?
Tack på förhand!
Ri
130
Riverss
530dA lci M-sport-07
Den är nog lite dyr:)
Vet inte exakt vad de gjort med bilen men det är ingen m5a i allafall .
De verkar ha lagt till lite utrustning utvändigt så att den ska se lite bättre ut än vad den är. Finns inget som heter 520i m5 paket, m-sport finns det något som heter o det saknar bilen i övrigt.
Om milen stämmer så är det bra men det är fortfarande en bil från 04 ( modellår 05).
Saknar även acc samt comfortstolar eller sportstolar.
Ok tack för svaret :) Min första känsla var också att den var lite för dyr för att vara en 05a. Vad är skillnaden mellan m-sport och m-paket? Betyder inte M multifunktionssäten att det är sportstolar då? :)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Acc har den (lilla kliman) men i övrigt är den ett hopkok av diverse delar. Jag personligen skulle hålla mig undan...
Och sista frågan, hur mycket skulle du säga är ett rimligt ca pris på denna? :)
Ri
130
Riverss
530dA lci M-sport-07
M-paket o m-sport är samma sak. Vad gäller sätena så är det nog vanliga standard säten, om de har elektrisk inställning vet jag inte ( syns inte på bilderna ) men det är inga sportsäten.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Vilken mycket märklig bil..

7-serie fälgar - och visst är däcken bak slut?
Toningen på rutorna saknas på de stora bakrutorna.
Vingen sitter 1 dm in på bakluckan. :-/
Xenon saknas.
Head-up display saknas.

När det gäller stolarna så har väl alla E6x minst del-elektriska stolar?

Och ratten tycker jag ser sliten ut.

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Ri
130
Riverss
530dA lci M-sport-07
Lloydan: kallas inte lilla klimat för ac i inte acc möjlig att jag missförstått:)

Vad gäller priset vet jag inte. Men skulle nog hålla mig borta , ser som sagt sliten ut invändigt för att ha gått så lite, sen att man utelämnar reg nr är alltid en varning.
Ok, avstår från denna bil
tack för svar alla!
Har en till fråga
Är jäkligt sugen på att köpa ny bil väldigt snart därav alla frågar ;)
Vad tycker ni om denna bil,prismässigt och utrustning? Länk
Ri
130
Riverss
530dA lci M-sport-07
Prismässigt ok ( går alltid att pruta).
Vad gäller utrustning så är den inte väl utrustad men det nödvändigaste.
Svårt att se när det inte finns fler bilder. Kolla mil o dyl noga.
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
520 M5 sport?
Kasta pärlor åt svin.
Det har lagts en del pengar på att klä ett får i ulvkläder.
170 hk och quad avgas!

Satsa hellre på 530, mycket bil för pengarna.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
530in du länka verkar enligt mig vara en 100ggr vettigare bil. Priset är bra för den bilen/milen/årsmodellen också.
Så bara för att 520in inte är helt original så skall man hålla sig långt ifrån den?

Att det sitter 7-serie fälgar på den är väl inte hela världen? Ägaren ville köpa en uppsättning större fälgar och kanske tycker det är tråkigt att många andra E60 ägare har M5 i 18-19" utförande. Personligen tycker jag modellen passar ganska bra på bilen faktiskt men däcken kanske är lite för smala. Är ni förresten säkra på att bakdäcken är slut? Jag tycker mig se mönster på dem och frågan är om det inte är damm resten.

Toningen på sidorutorna bak var en lite annorlunda variant. Kanske har han haft barn i baksätet men inte vill tona hela dörren? Tyckte faktiskt inte att det var så farligt, vad än må vara anledningen.

Vingen sitter lite långt in helt klart men återigen varför måste det se exakt ut som på alla andra bilar? Några centimter rör det väl sig om?

Hur ser ni på dessa bilderna att den saknar head-up display? Inte för att jag hävdar motsatsen och att beställa en 520 med head-up display känns lite onödigt, men det är svårt att se på bilderna.

Ratten ser betydligt mer sliten ut än 5000 mil definitivt. Detta är väl den största ögonbryns höjaren.

Jämför man med en original 520 utan M-paket så skiljer det alldeles för mycket pengar trots att ägaren har lagt ganska mycket på kofångare fram, m-sidokjolar, M5 framskärmar, M5 speglar, M-läppen bak, M5 kofångaren bak och M5 look-a-like avgassystem.

Hade den varit billigare hade jag inte haft något emot att köpa den faktiskt! Vill man ha en bil som ser ut så här är det väl upp till var och en?

Personligen tycker jag 520in ser riktigt bra ut, synd bara att det är just en 520 och inte 530, hade varit roligare med lite mer power under huven. 530in tycker jag också ser bra ut, blir en helt annan bil med m-paket än utan. Angående 530in har jag en till fråga. Är det en m-ratt ( Länk ) eller är det en "vanlig"? Står bara att det är en multifunktionsratt, antar att det inte är en m-ratt eller vad det kallas men frågar ändå.
Hittade precis denna Länk också, ser helt fantastisk ut, dock lite för dyr. Kan tänka mig att betala max 200 000, tror ni man kan pruta lite hos bilhandlare eller har de fast pris?
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Gillar den sista annonsen !
Står rikligt utrustad och inte som många skriver fullutrustad som jag inte tror finns i verkligheten
Den första tomhylsan kommer stå länge till det priset :-(

Ha deT
Ki
123
Kimze
E61 525i -05
Ett tips angående sista annonsen.

Jag hade hållit mig så långt ifrån Malmö bildepå som möjligt.
90% av deras bilar är importerade från Tyskland och merparten av bilarna har rullat mellan 6-8K mil.

Ratten är ofta helt ny i bilarna med tex sätet kan ha förslitningar.

Jag och en kollega tittade på en extremt fin 335a där.
Allt såg riktigt kanon ut, vid närmare ursprungskontroller visade sig att de 6500 milen på mätaren i själva verket var närmare 25 000 mil.
Karl-Hilding
Det finns ju alternativ också.

Länk
Cadillacen tror jag är mycket bil för pengarna. Jag tvivlar dock lite på byggkvaliteten. Säkert en bekväm och pigg bil. Bara att testa sej fram!

/Bellamy
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ang. 520 "M5" bilen så förstår jag inte heller varför alla på AP alltid ska vara så rabiata? "7-serie fälgar, håll dig borta"... suck. Måste alla BMW vara strikt original??

Värre på denna bil är att passformen framskärmar stötfångare verkar vara så där . Men bilen var snygg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.