|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder! Jag har i dag en M3 E46 , ska jag behålla den eller sälja och köpa en M3 E92 Vill veta för och nackdelar ? | |
|
Du får ju en nyare bil som känns tajtare, bekvämare, större, goare motor sound, betydligt mer finesser/ inställningar, definitivt snyggare! Nackdelarna är såklart att den är ungefär dubbelt så dyr, marginellt snabbare, törstigare... Jag har ägt båda och vill jag ha en M3 igen så blir det en e90/e92 MVH Peter |
|
|
Snyggare kan ju verkligen diskuteras ;) Definitivt snabbare och nyare, tyngre. |
|
| Peddan: Känns som om du har rätt . Körde du vinter med din E92a ? | |
|
QUAD// Jag är inne på min andra M3 E92 och har kört den 2 vintrar och den går minst lika bra som våran 318 att ta sig fram med. Kanske till och med bättre då en 318 bara driver på ett däck när det slirar. Jag har även haft en e46 M3 2003 med SMGII så jag kan dela med mig av mina erfarenheter. Något speciellt du undrar över? Jonas |
|
|
BMW-Jonas: Förutom vinter , har du kört nått på bana med E92 och E46an Vilken känns bäst ? Kör mycket bana med min E46 M3 SMG2 jag har i dag och vill ju att det inte ska bli sämmre. e92 vet jag är tyngre , men borde gå att få lika svängbar som E46an |
|
|
Tyvärr har jag aldrig kommit iväg till någon riktig bana. Men e92 är ju klart snabbare runt ringen. Men en e46 är ju en busigare bil helt klart. E92 är klart allsidigare både bus och bra komfort. Den är lite större på alla sätt utan att kännas för stor. Men du måste testa själv och gärna en med DKG. Väldig skillnad mot SMGII. Jonas |
|
|
Känns nog som om jag får ta och leta upp någon M3 E92 med DKG / Manuell och ta en runda och se om ja gillar den! Annars får det bli en till bil och ha E46an kvar för banåka och helger |
|
|
QUAD// Ja gör det... Det finns ju en hel del till salu över hela landet så du behöver nog inte åka så långt. Jonas |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Ha kvar din E46. Den är vackrare, råare och ffa - den har ingen andningshjälp utan är en ren sugis med underbart ljud. BMWCS 5375 "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Jag slänger in ett alternativ i debatten: E82 1M. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
| Hobbe Z4: Inte ett helt fel alternativ , tanken finns . dock 100 till mot en M3a . Men säkert mycket roligt på bana | |
|
Vårt kom andningshjälp in i bilden? Både S54 och S65 är ju sugmotorer. Vilken kaross som är snyggare/fränare är ju en ren smaksak, men rent tekniskt är E9x definitivt överlägsen E46. Personligen väljer jag E92 alla där i veckan, men är du banfreak skulle jag tro att du har ut mer av att vidareförädla din E46 än att byta till en större, tyngre och bekvämare bil. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Avsåg i jmf med E92 BMWCS 5375 "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Förstår inte vad du menar Kävlingepågen. M3 E46 har en rak sexa utan turbo eller kompressor, dvs en sugmotor. M3 E9X har en V8 utan turbo eller kompressor, dvs sugmotor. | |
|
För mig är e46an mer "äkta vara", karossen är mer karaktäristisk, motorn är en rak sexa som sig bör osv. Denna logik går dock utmärkt att applicera på resonemanget att e36 är mer äkta än e46 osv :) Hade jag haft pengarna till en e92a är det mycket möjligt att jag istället varit märkesotrogen och sneglat på porsche. |
|
|
Salo: Du har en poäng i det där med Porsche. Lite dyrare men står sig i värde. Fast en M3 oavsett modell är inte fel , frågan är bara om E92an är roligare än E46an. eller om det är värt pengarna att förfina det man har |
|
Sorry. Jag var för snabb där :) BMWCS 5375 "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Alltid samma tugg om de olika generationerna. Äkta vara? Sorry grabbar utvecklingen går frammåt. E92 är en bättre bil på alla punkter utom vikten kanske. Nästa kommer bli ännu bättre, jag lovar:) Jonas |
|
|
Jag hade tagit en E92, men sedan så har jag iofs haft 3st M3 E46 :) |
|
|
Jag kommer alltid ha en förkärlek till m3 e46, men utvecklingen går verkligen framåt, och e92 gillas mer för var dag. Jag väljer självklart en e92 framför e46, helt olika bilar trotts att de båda är m3! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.