|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Mentol |
tänkte köpa en 2-dörrars 323 (e30) runt årsmodell -84.. Prestanda? Pris? Tänkvärt? /--- |
|
323 = 150HK pris = ca: 8000 - 30000:- Helt okej bil, några av kompisarna har avverkat sådanna. och en har fastnat helt i E30 stadiet (Alpina B6 3,5) :) ---------------------------- King of the road |
|
|
Du hittar inte en 323 E30 med 150 hk om den inte är vässad. Dom ligger på 139 eller 143 hk. |
|
anders_jos |
Har själv frågor ang. köp av ny 323a...!Kan motor tillåtas att ticka oavsett vilken temp, kall eller varm osv? Vill titta på en 323 exkl. nämligen.Vill veta mera om bilen! |
(M) Power to the people |
Jag skulle vilja tillåta det iallafall... Vipparmar och kam har en tendens att slitas på de motorerna, men att den tickar behöver inte betyda att något av delarna är slitna... Är kammen, vipparmarna bytta, så tickar i nästan alla fall motorn ändå... Det bara är så, men inget farligt! ---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <--- |
|
Fyrdörrarsversionen av 323E30 lämnar 150hk vilket också står i instruktionsboken. Bmw kontaktades pga av detta underliga fenomen och det visade sig att de ville ha 150hk i den pga av att fyra fettyskar skall kunna fraktas på autobahn med liknande prestanda som tvådörrarsversionen som man fraktade två stycken lite mindre personer där bak. För övrigt är det lite bättre prestanda i 4dörrars verionen av 323e30 då den toppar hela 210km/h mot 204km/h (2dörarrsversionen) samt lite bättre vrid och marginellt bättre acceleration 8.6s mot 8.8s. |
|
|
Frifart: Gäller det verkligen även svensksålda bilar? Kiip Spiiding! |
|
| Vad är det för speciellt med BMW 323 Exclusiv -86?? | |
anders_jos |
SKULLE VILJA PÅSTÅ ATT EXCLUSIVE INNEBÄR SPECIELL LACK SVARTMETALLIC OCH SVARTA LISTER OSV. |
|
I min instruktionsbok står det inte att det skulle vara nån skillnad på 2 eller 4 dörras. Men om det är så har ju inte jag nåt emot det :) 143 hk eller nåt har jag står det... //P |
|
µ_bmw_µ |
FRIFART: Nu blir jag fundersam...menar du att alla fyrdörrars exemplar av 323i E30 ligger på 150 häst eller? Sitter ju själv på en fyrdörrars så jag är rikligt tacksam för svar från alla som vet.... Må väl Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
insomniac: 323 Exclusiv finns bara i svartmet, svarta lister som anders_jos sa. var väl även utrustad med ABS och servo har jag för mig.. |
|
|
Hehe gammal goding tråd, de uppgifterna som jag lämnade har jag fått från en mycket seriös kille här i stan som bla har en inkaröd 2002tii med runt 10000mil på mätaren helt original i mkt bra skick, 1600 röd -1966 som har gått som bilskolebil och har ca 5000mil på mätaren allt original (tillochmed originalradion har han fått tag i) samt en 323E30-1985 som bruksbil. Jag skulle köpa hans E30 och då berättade han om bilen och han hade kontaktat BMW när han skulle ha ta på koden till originalfärgen då han renoverade den och iochmed detta fick han uppgifterna. Jag kan ju tipsa om att plåtdelar som skärmar och dörrar är oerhört mycket billigare i Litauen/Estland än i Sverige. Plåten har tydligen riktigt hygglig passform också..har för mig han sa 600kr för en hel dörr samt skärmar för ca 200kr/styck. Lackerar billigt gör de också där, räkna inte med många lappar för en hellackering och tydligen så är de ganska duktiga också trots de ganska ruffiga lokalerna och arbetsmiljö. |
|
|
Jag har mig en 323 exlusive-86:a, men inte har jag hittat varken ABS eller servo.. Tyvärr så har bettan dött helt för mig, stoffade och hostade ett tag sen gav hon upp, stackarn... å felsökning är verkligen inte min grej.... Har faktiskt ingen koll på vad "exlusive" innebär, hade vart kul om nån allvetande kunde upplysa mig. //BrötigtM-techWrak |
|
|
Min 323 toppar lite över ca 215 på mätaren me 17" 215/40...O de där me starkare motor i 4 dörrars tror ja inte på...Däremot så var de så att BMW gjorde en förbättring av motorn runt 84,så motrore innan typ 83-10 har bara 140 hästar medan senare har 150...om ja mins rätt... Mentol:Min e till salu för 8"!!!Kolla på Länk |
|
| Har aldrig hört att det skulle va 150 hk i en 323:a.. Ägde en -86:a med 143hk enligt instruktionsboken. (Toppade 220 med 205/50 16"). Årsmodellerna -83 och -84 hade 139 kusar under huven. | |
|
Jag åker en 323 -86, och den är tveklöst den roligaste bil jag haft!!! Renoverade motorn våren -02 å lade i 272 gr. kam, bytte vippor m.m. Nu har dessvärre ena fjäderskålen fram rostat loss... Men det får man vara beredd på när man åker "klenod"... ///Tar det inte i, är det inte lågt nog!/// |
|
svintoleffe |
Hejsan Jag har en bmw 323i e30 årsmodell 86med diamantsvartmetalicc lack lackde kofångare och liste i diamantsvartmetalick vet ej om den är exlusive då. Jag undrar vad det är som skiljer motornerna år ,för min topp på min bil är slut. Jag kom åt en topp ifrån en 84 men jag vet inte om jag kan byta eftersom att det skiljer i hk mellan 84 och 86 . Var snäll att svara på denna fråga |
|
pom: Kan bara hålla med, hade en 323 -86 med grym väghållning. Helt underbar å utnyttja till max! hade en 320 som jag körde sönder två oljetråg med, är det lågt nog... :) |
|
|
Exclusive modellen har en plackett inne i bilen på passagerarsidan (eller om det var i mittkonsollen). Kiip Spiiding! |
|
|
Sitter i mittkonsollen! Exclusive NR.10 (ser ut så) Svinto//: kolla 323topp inlägget.. Fick igång bilen igen! (bara lite skit i tanken och ledningarna) Var tvungen att gasa lite.. Faan vad den låter gött när man rödmarkerar med en burk på(byter avgassystem)..! grannarna älskar mig nu efter skönsången vid halv elva på kvällen.. =] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.