AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.651

Blev av med körkortet

Sida 3 av 3
Visa användare
165
matspon
X3 -04.
Bra niklas100, skulle inte säga det bättre själv.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag tillhör läger 2 fast med en modifikation.

Jag har i de flesta fall vetat att jag har kört för fort MEN kan polisen vara säkra på HUR fort.
Därför frågar jag efter platsprotokoll och vem som är mätplatsansvarig och vem som utförde mätningen.
Hittar jag konstigheter typ saknar utbildning, har ej kalibrerat utrustning i tid, har ej kontrollmätt, slarvat med ifyllandet av mätprotokoll osv osv
då vägrar jag skriva på.
Det av den enkla anledningen att rättsutövarna kan inte påstå/anklaga mig för något om de inte har gjort det hela rätt. För hur kan man vara säker på att den hastighet de påstår verkligen var den sanna om de inte har koll på utrustning och/eller de inblandade.
Fortsätter man från polisens sida så, dvs med att slarva lite eller ta lite hörnor här och där, så kommer hela rättstäkerheten att så sakteliga att urholkas.
Senatse gng jag åkte fast var en parodi från början till slut (lyckligtvis vann jag till slut då hovrätten gick på min linje att det hade begåtts så många misstag i samband med mätningen att man kunde inte säkerhetsställa mig faktiska hastighet)

Men det här gäller allt. Är jag osäker på något och det visar sig att "de" har gjort fel så ifrågasätter jag.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMWCS 5375

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
@pytonson.

Och hur bra är det då, sett i ett större perspektiv? Att polisen agerar på det viset?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMWCS 5375

Jag tycker inte synd om den som blivit av med körkortet för 140+ på 100-väg.

Den enda det är synd om är den som blir av med körkortet på väg in till sjukan. Allt annat är bara usel planering eller självorsakad dumhet.

Men visst, jag kör själv gärna lite för fort på motorvägarna, dock aldrig så fort att körkortet riskeras.
Jo
187
Johan_e39
520dAT M-sport -09
Man kan se allt på olika sätt. Jag har ca 1½ mil till jobbet. Ligger och kör ca 140-150 dit varje morgon kl 06.00. DÅ JAG HAR FRI E4! Bara för att man kör fort så behöver man inte köra vårdslöst. Jag kör inte om bilar, om jag inte har fri sikt. Jag kör inte om bilar på insidan. Jag följer alla trafikregler, förutom att jag kör fort för det mesta. Sen för alla moraltanter så ska jag tala om att radarvarnaren brukar säga till när det är dags att släppa upp pedalen :p
ni
520
niklas100
520d 2008
Jag personligen skulle aldrig erkänna men som sagt det är ju olika inställningar här uppenbarligen känns som den här tråden kan bli hur lång som helst men polisen har långt ifrån alltid rätt
Hur många hade tex försökt överklaga en pbot om det hade gått
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
niklas100@

Jag har fått 8 p-böter, överklagat 6 och fått tillbaka pengar på samtliga!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.