|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Blev av med körkortet förra veckan på RV66, civilpolis på MC . Svart BMW 1300. blåste om han på en 2-1 väg å då hängde han på o klockade mig på 143km/h på 100 sträcka. 4000kr i böter å lappen indragen i X antal månader. tydligen Tansportstyrelsen som beslutar det hela, men polisen sa att det brukar ligga på 3 månader. så jag väntar på beslutet. Så min semester blir på min 21vxl Crescent.... så passa er för den svarta hojen..... | |
|
Trist men har man en bra tyskt bil är det lätt hänt. Var någonstans hände detta? |
|
| Strax innan Virsbokorset mot Fagersta. | |
| Varför så bråttom? | |
| Det är bättre att komma 5 minuter för sent än 40 år för tidigt. | |
| Den där vägen är så fruktansvärt tråkig, så jag har full förståelse för att det kan gå undan. För ett par år sedan pendlade jag lite till en tjej i V-ås och jag var ner på 1.05 mellan Ludvika - V-ås. Då hade lappen rykt om farbror boxermotor varit ute och åkt... | |
| Ja man skall ha lite tur...Dock 143 på 100 väg är rätt mycket, du hade nog närmre 160 i mätarfart:). Själv kör jag Sthlm-Skåne T/R rätt ofta, en nätt sträcka på ganska exakt 54 mil, "rekordet" är 4.20 min från dörr-till-dörr, dvs en snitt hastighet på ca 125km/h men då är de sista 7 milen mest 70/90 sträckor... | |
|
Det är ingen tröst men jag har gjort det och gjort det igen.så pröjsa och glöm det.men du kan faktiskt påverka med ett snyftarbrev/ånger och bedyra att det var fel och du behöver kortet för att utöva ditt arbete,ett intyg från din arbetsgivare gör gott. k3 bmw cs#8231 |
|
| Varför erkände du? Jag har klarat mig undan två gånger för fortkörning för att jag inte erkänt och spelat dum. De måste ha ett erkännande om de är ensamma eftersom de inte har något vittne. Lärde mig det av fd polis en gång: erkänn aldrig! | |
|
Öhh...känns väl rätt naturligt att erkänna att man kört för fort när man själv är medveten om det. Är man inte ens medveten om det bör man kanske inte ha körkort... /J.I. |
|
| Men vadå? Om de filmat finns väl bevis för en fällande dom? | |
| Ja, då finns det ju bevis. Det är ju upp till polisen att påvisa skuld eller brott. Kan de inte det, och dessutom kör ensamma, så måste de ha ett erkännande. | |
|
Jag har åkt många gånger på 66an. Polisen har K1300? Då är det långt ifrån en boxer kan jag lova. Jag har haft en K1300 S och den åker ifrån det mesta i hojväg. Ska väl vara en Hayabusa som kan va snabbare rakt fram och inte svänger. Ni får ha stenkoll på allt därute idag! |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Har blivit tagen av mc-polis (målad) och där fanns ingen film. Hans ord mot mitt. Han hade mätt snitthastigheten mellan två broar. Mycket märkligt system att dom inte har en kamera för inspelning. "You can call me Bon" |
| Hela systemet bygger på godtrogna svenskar som erkänner finns hur många sätt som helst att klara sig ifrån böter men så fort du erkänt så är det kört | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hur mätte han upp hastigheten? Du skriver "klockade" - använde han stoppur? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
niklas100: Godtrogna? Du menar ärliga svenskar? Ja, det är ju märkligt att vi har ett rättssystem i Sverige som innebär att de som bryter mot lagen straffas... /J.I. |
|
|
"Kävlingepågen" Nä! inget stoppur. Det var mc-polisen som sa det, han mätte med något som hette Trip Track. Han visade en filmsnutt, sen tog han mitt körkort o satte upp den framför videokameran o lade in det på filmen.... Får väl se om det kommer något beslut i veckan. |
|
| Face the music,grabbar.Kör du för fort bryter du lagen,så är det.Har själv blivit av med kortet en gång,bara att erkänna och tänka sig för till nästa gång.Vart har den gamla hederliga Svensken tagit vägen?Nu verkar det nästan ha blivit lite kultur bland våra unga att jävlas med polisen och göra allt för att bryta lagen och komma undan. | |
| Ja tyvärr tjänar man inte på att vara ärlig i det läget utan man har allt emot sig om man erkänner förövrigt har du laglig rätt att få rådrum vilket betyder att du får tid på dig att fundera och erkänner du inte finns alla möjligheter att gå fri tex att lasern inte blivit kalibrerad förundersökningen läggs ner etc | |
| Jacky Ickx Länk vad tror du hade hänt om han erkänt tror du fortfarande att rättssystemet belönar ärliga personer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.