AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.289

Min gamla E38 ligger på blocket

Sida 1 av 2
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Såhär ser min E38 ut som jag sålde 2008, de har lyckats förstöra den :/

Obs för eventuella spekulanter så har bilen uppskattningsvis gått minst 10.000 mil längre än vad som står på mätaren..

Länk
Fronten inte så kul med strålkastarna och njurarna, men det går ju att återställa. Likaså ändrören bak, fördelen är att bakkjolen inte är kapad vad jag kan se.

Men de där konturstolarna är najs tycker jag, skulle passa perfekt i min bil !
Intressant att jämföra annonsen med bilderna i ditt galleri.

Smaken är ju som baken. Enligt mig är bilen sjukt snygg i ditt galleri, men nu i annonsen, helt grotesk. Och då är jag ändå inte främmande för eftermarknadsfälgar osv.
Kh
39
Khabbaz
Bmw 728 e38 - 00
Sorligt att se men ang miltalet, va långt hadde den gått när du sålde den ungefär? .. för det går ganska hårt till för bilarna i sunne, eftersom att alla "festar" i bilarna där ...

BMW makes your day.
Och du var lika noga att påpeka mätarställningen när du sålde den antar jag?
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

När jag sålde den hade den precis slagit över till 20.000 mil, jag hade inga dokument alls på bilen, köparen uppskattade att den gått runt 30.000 mil vilket jag tycker låter rimligt. Men bilen funkade helt okej faktiskt. Så jag kunde absolut inte försvara miltalet på mätaren då hade jag bara gjort bort mig..

Contourstolarna är de absolut bästa :) Tyvärr så fungerar inte inställningen av överdelen ryggstödet på bilen :(

Som en liten parentes så köpte jag bilen 2008 för 18.500:- undra vad de får sålt den för? Jag fick 40.000:- när jag sålde den igen 2008..
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
I det skicket som bilen ser ut att vara i nu, och med tanke på den tveksamma historiken så tror jag att han möjligtvis kan få mellan 15-20kkr för bilen. Det är verkligen sorgligt att se hur en fin bil har fördärvats på det viset. Svarta njurar på en BMW är lite grann som de som tar bort volvomärket från grillen på sina volvo, precis som de skäms för vad de kör runt med. Men som sagt smaken är som ...
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Håller med dig royalcruiser. Att byta till svarta njurar är att beröva bilen dess identitet.

mvh Fredrik
b2
431
b2600
volvo Tgb 13 c304-75
volvo TL 11-53
S40 T4-99

Omg..alla festar sönder bilarna i sunne :/ tror inte det

var inne o shoppade häromdagen,när ja kom ut stod denna bredvid min e38a,
tyckte den såg skaplig ut,tråkigt om den mätarfifflad
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Bilen är fin , när jag sålde den var den 100% rostfri allt fungerade förutom övre delen av ryggstödet som inte gick att ställa :/ Ny recondad nya klarglasbakljus, original Bmwhjul så den såg riktgt sjysst ut :) Det går fort att förstöra :/
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag tycker inte bilen i fråga är förstörd? Framljusen kunde man ju va utan, och ändrören kunde gjorts lite snyggare. Jag stör mig nog mest på den mindre förtroendegivande soffliggaren på sistabilden.

Jag har köpt en bil i Sunne, en av de sämsta bilköp jag gjort. Bara som parantes :P
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag instämmer med Japmax, inkl. wt-snubben på sista bilden. Har sett betydligt värre E38:or än denna...

/Masten
b2
431
b2600
volvo Tgb 13 c304-75
volvo TL 11-53
S40 T4-99

Jahaja.är det därför inte jag kan säjla min 740??annonsen reggad i sunne
får väl byta post.nr i annonsen då XD
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

E38or går inte att sälja idag oavsett var du bor, man får helt enkelt skänka bort bilen. Dvs bilen i annonsen kanske 15.000:- själv köpte jag bilen i bättre skick 2008 för 18.500:-

Soffpotatisen ser inte alls förtoendeingivande ut :P

De där med var bilarna säljs, botkyrka = kebabbilar och massor av stöldgods (ganska välkänt)

Kungälv/Tjörn osv = raggare

Malmö/Skåne oftast snicksnackare

Inåt landet Skövde Skara osv = raggare/bönner

Självklart finns alla typer av folk men vissa ställen är ju mer koncentrerat av en viss typ av folk. jag menar de att de som bor/säljer sin bil från GBG/Stockholm innerstad är knappast en sån soffpotatis som vi just sett på bild.. Däremot finns risken att de inte gör ett dugg själva med bilen utan "bara kör" och det är ju inte heller så positivt. Tror det viktiga är att läsa annonsen och utifrån den se hur den är utförd, stavfel, innehåll, syns ofta på bilderna om det är en slusk som äger bilen ligger ofta redbullburken och ciggen kvar, doftgranen hänger på sin plats osv
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

doftgran hör inte hemma i en "fin" BMW.ev i en stylad e36...

fagersten; Vilka otroliga fördomar du har (; sorgligt att se...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
I Göteborg finns det väl inga BMW ens, där är alla sossar som heter Glenn och kör V70.

/Masten
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Bra sagt Stephan735i..

I vilken kategori hamnar du HERR D.fagersten?,då du säljer dina objekt?!
Inte för att vara sådan, men ärligt talat tycker jag att dessa fälgar passar bättre på bilen än de 5-serie fälgar du hade Fagersten (kan inte se om de är äkta eller replikor, men oavsett tycker jag inte de passar på en 7a).

De övriga grejorna (grillen och lyktorna) kostar bara några hundra att återställa, så ni som dillar om att det skulle vara saker som "förstör bilen" och motiverar ett lågt pris, har antingen grav otur när ni tänker eller är ordentligt ute och cyklar. :)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Förutom plastiga angel eyes tycker jag inte den är förstörd, utblåsen var ju såg ju ok ut. Denna bilen verkar ju inte vara i samlarskick ändå.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
d.fagersten... Jag bor själv i Botkyrka och hänger inte riktigt med dig vad en kebabbil är för något?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.