|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Ska motvilligt erkänna att den skapar ett visst habegär! 508 hästar är fan inte att leka med. | |
|
En ny Bmw M5 dödare är på gång. |
|
| Kaxigt! | |
|
Vore kul om Volvo tordes släppa den så att det inte blir ännu en conceptbil. Och får i så fall produktionsbilen också 508 hk, knappast men det vore trevligt. |
|
|
Tittade på den i Göteborg idag. Var rätt tuff. Och lät gött också. Men frågan är vel vad den ska kosta också, om den blir satt i produktion. |
|
|
Ja, den var onekligen grym! Lär gå som ett skott!!! Med tanke på vad Polestar lyckades göra med C30 Polestar ska det bli intressant att höra tester av denna bil. Hoppas verkligen att dom klockar den runt Ringen. |
|
|
Här kommer ett par bilder: Länk Länk |
|
| ser riktigt grym ut ..hoppas på tillverkning | |
| tänk er den som coupe.. synd bara att volvo inte satsar fullt ut | |
|
Nej den kommer knappast tillverkas dessvärre. Minns alla lovord som östes över C30 Polestar, men det bidde inget för hönshjärnorna i Volvos ledning sa stopp. |
|
|
Tror också ekonomiledningen i Göteborg resolut sätter punkt för detta projekt. Möjligen kan ett par nackstödskydd med Polestar logga beställas till sin nya S60. Mycket tråkigt om det blir så, men jag tror dessvärre det finns krafter som inte begriper sig på marknadsföring och effektiv produktplacering. Och dom krafterna innehar ofta maktpositioner i företagsledet. Är det något Volvo behöver just nu så är det aggressiv marknadsföring. |
|
|
Läser man mellan raderna så verkar inte Polestar direkt ha någon kapacitet för "serieproduktion". Men frågan är om det verkligen behövs? Räcker det inte med att Polestar är en officiell partner och att de erbjuder ett antal paket. Det kan vara rent kosmetiskt, eller prestandarelaterade uppgraderingar med bibehållna fabriksgarantier? Hur stor är marknaden för en 500 hp + racing-S60 med en prislapp på 700-800 000? Och är det något Volvos varumärke behöver? Förra satsningen föll uppenbarligen inte väl ut, även om bilarna var en kompromiss och inte lika råa som Polestar-bilarna. Jag tror att Volvo gör rätt i att jobba vidare med sina hybridlösningar och sänka förbrukningen på sina bilar. Plug-in S60:in kommer garantera generera mer goodwill, bättre PR och kännas mer i tiden än en 500-hästars Polestarbil. |
|
|
Jag tror absolut att Volvos varumärke skulle få en kraftig boost om Polestar-bilarna blev verklighet. Volvos varumärke har så jäkla mycket goodwill och politisk korrekthet över sig, med krocksäkerhet och miljövänlighet, så lite mer sexighet i form av några häftiga prestandabilar skulle inte skada ett endaste dugg. Det finns rum för båda delarna i ett bilföretags image. Lider tex BMW, Audi och MB av att dom har prestandamonster utöver alla så kallade miljöbilar i sitt sortiment? |
|
|
Jag tycker det är kul om det skulle komma alternativ i denna kategori. Jag håller dock med Acey lite, jag tror inte Volvo vinner särskilt mycket på att producera en extrem prestanda bil. Vägen för att nå dessa köpare och för att uppnå en status i nischen är lång och osäker. Konkurransen är tuff och de tyska märkena har en försprång som gör att det är vettigare att bygga ett varumärke på andra grunder. För ska vi vara ärliga, hur många hade köpt en Alfa med 450-500 hk för ung samma pengar som en M3 eller en AMG? Visst hade man tyckt det varit kul om de bygger en sådan men det hade nog stannat just där. |
|
| skulle hellre vilja se en c60 dvs en vanlig coupe av s60.. tror det skulle hjälpa volvo mer än en polestar bil men som sagt båda 2 i samma kombination hade varit riktigt grymt | |
|
Sinnessjukt grym verkar den vara! TV har kört den. Film på länken: Länk |
|
| Men vad är det för en sillstrypare de satt bakom ratten? Tacka vet jag lite entusiastisk motorjournalistik á la Fredrik Huldt. :) | |
|
Läste i en av tidningarna att denna bilen var byggd på uppdrag av nån Jänkare, som betalat 300.000 Dollar. Det är vel ungefär vad en 4-5 M3:or kostar over there. Appropa Fredrik Huldt. Håller med om att han gör underhållande reportage, men rätt trött på hans behov att synas i tidningen. I de flest tester han gör för AMS, så finns det offtast flera bilder av Fredrik sittande framför testobjektet. När jag leser en test, är iallafall jag mer interesserad av att se bilder på bilen, inte på testaren:-) |
|
|
Efter att ha kollat på filmen i Hefes länk bilr man bara än mer övertygad att Volvos ledning har noll koll. Både C30 och S/V60 borde absolut säljas i Polestar utförande hos alla Volvoåterförsäljare till alla som kan och vill köpa en och skulle helt säkert göra endast gott för Volvos trista image. |
|
| Volvo Personvagnar ägs av ett kinesiskt företag. Volvo är en kinesisk bil som byggs i Belgien och i Göteborg. Mmmm. | |
|
Frågan är ju hur hållbar den blir med över 500 hk. Det lär ju kosta en rejäl slant att sätta den i produktion. Volvo är ju knappast interesserad av att förlora flera hundra tusen per sålda bil i dessa tider. Det är ju inte bara att modifiera en befintlig S60. Det kommer krävas krocktester m.m. Personligen tror jag att det skulla kosta betydligt mer än det smakar. Derimot, så kan man ju ta fram nåt liknande spoilerpaket ihop med den befintliga trimmningen till 329 hk. på en T6:a. Sedan erbjuder de ju också en höjning till 245 hk på D5:an. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.