|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
e38 -95 kan faktiskt vara bättre än nyare...har hört om plastig styrning till kamkedjorna som ger upp o blandar sig med oljan...dom äldre exemplaren har rejäla kugghjul... |
|
|
Pre-face bilarna är inte sämre bilar på det sättet. Stämmer att M62 har en plastskena för att styra och vända kedjan nere i V´et, har dock aldrig hört att det skulle vara ett problem. Men skall man undvika M62 så är det bara dom allra första årsmodellerna man kan titta på, M62an sitter väl i alla från någongång 95-96. Anledningen till att dom två E38or jag ägt har varit face-lift är enkelt för mig. -Dom är avsevärt snyggare (tycker inte alls som fronten på preface) -VANOS 8an som i alla fall har lite bottendrag, utan vanos har både 4,0 och 4,4 löjligt dåligt bottendrag) -Steptronic utan plastkuls problem (kom redan -97) Sen finns det en uppsjö andra mindre viktiga punkter som gör att jag föredrar facelift versionen. |
|
| kulorna är bytta för länge sen...det löjligt dåliga bottendraget har jag aldrig känt...man kan alltid lägga i sportläget om man känner för det...då känns den ännu piggare...men fast dom senare årsmodellerna är lite snyggare skulle jag undvika att inhanldla en sån...tyvärr | |
| snygg låter fel.... | |
|
M60 och M62 är pigga för sin storlek när man varvar, men bottendrag har inget med varv att göra. Har kört mycket mercedes V8a också, och det är en helt annan dimmention av vridmoment på låga varv i dem. En lyxbil skall inte behöva tokvarvas för att komma iväg. Det är synd att dom inte satte S62an (M5 E39) i E38an, det är BMW´s mest "komfortabla" motor med grymmt bottendrag. |
|
| tja... jag har oxo kört mercedes...ok...det var en helt annan dimension... tyvärr upplevde jag inget bottendeag | |
| har tor egentligen ens testat en beemer med rejält vrid...tja ....det är som med universum...who the fuck know... | |
|
Jag tyckte min 740 M62 icke-vanos hade rätt svagt bottendrag med tanke på motorvolymen. Gissar att det har med 4-ventilstekniken att göra. |
|
|
htrotti: Jag har bla ägt en M5 E39, S600 V12 Bi-turbo 500hk/800Nm. Men men spelar ingen roll, om du tycker det är sjukt drag i M60in så är det ju bara att gratulera att du inte blivit lika förstörd som mig. |
|
| tja va fan...mitt exemplar kanske råkar vara sjukt frisk...hit tin tills har jag inte klagat på draget....det känns som alla hästarna är hemma... | |
| ö dö...janne...det räkker med lite wd40...men tja...man måste ju plocka bort hela instrumentpanelen...hahaha | |
|
Nu snacka jag jagga vs bmw inte hur fort era bimmer går !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.