AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.586

Vad ska jag betala för E39 523 M-sport ?

Sida 2 av 2
Men Fagersten, har du ramlat och slagit i huvudet? ;)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag förstår inte hur man kan glorifiera en Scorpio som du gör när du ägt en E38, det är för mig en gåta :P

Varför har du inte bara kvar E38an? Du har ju lagt ner massor med pengar i den. Den förlusten får du inte igen på lägre förbrukning på många år.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Helt enkelt för att jag inte tycker om bilen, sett till det jag lagt ner är den inte som jag vill ha den. jag är alldeles för petig. Men som sagt syrran kör med bilen nu så jag kränger av 18" hjulen för nu är den end of E38 för mig! Möjligen den dagen en lågmilad Alpina B12 dyker upp i 99.9% nyskick kan jag vara intresserad.. Nja tyvärr har jag redan gjort upp med min bror att jag köper han E39 M-Sport i Dec när han får firmabil men men den har ju varit bra iaf och bör väl gå att sälja lite enklare :P

Scorpion är väldigt underskattad bil, jag har haft 9 st 5 st pre-facelift har varit kanonbra (2 av de 5 bra har jag kvar idag) 4( varav 2 st var av nyaste modellen) har varit problembilar. Det gäller att hitta rätt exemplar och väldigt mycket har med skötseln att göra. Självklart är en E38 en helt annan bil men till vilket pris? Jag kan göra allt själv med Forden och jag har alla de eventuella specialare man kan behöva, mämgder av delar och erfarenhet så Scorpion för mig känns väldigt hemma :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.