AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.585

Vad ska jag betala för E39 523 M-sport ?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Kommer eventuellt köpa min brors E39 M sport -00 då han får tjänstebil. Och sälja en Bmw och få bra pengar och seriös köpare är ju inte det lättaste. Så vad ska jag ge honom?

Svensksåld, få ägare, vibrationsfri, fullservad, samtliga däck har gått 2 säsonger

Ovanligt lite rost, bakluckan omlackad, tyvärr kryper lite lite tillbaks, kryper lite på insidan förardörren under karrosserikittet också ( ja som vanligt )

I övrigt är bilen fräsch, inga skador invändigt, inga repor eller bucklor.

Bilen Länk
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
35-55 tusen beroende på hur omfattande rosten är?
Karl-Hilding
30-45`
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jag kan väl säga såhär angående rost/skick den är garanterat en av de fräschasre än de flesta som ligger på blocket idag. är ju mestadels stylade pizzaracers haha

Rosten på dörren är kanske någon centimeter, syns knappt men för mig som är petig så ser jag det när jag synar den. och på bakluckan börjar det komma tillbaks pyttelite runt nummerskyltsbelysningen.

Jag har sagt att han får 25.000:- tvivlar på att han får så mycket mer om han säljer privat, aboslut max max 35.000:- om han säljer till någon annan.. men dessförinnan har han haft X antal oseriösa spekulanter, mail, samtal, annonskostnader osv.. Och allmän irritation över folks beteende..

Överlag står dessa bilarna på tok för högt på blocket tycker jag, vi betalade 39.000:- för bilen när vi köpte den för två år sedan och det enda vi gjort är omlack bakluckan och normal service så fanns inga dyra utgifter vid inköpet. De flesta liknande bilar stod då mellan 50-65.000:- (ja nästan som idag)

Karl-Hilding
Egentligen är det inte BMW som står för högt utan alla tråkiga Corollor, Avensus, Golfar mm så är på tok för högt prissatta.
Skulle 523 endast vara värd 25.000:- så bör ju en Corolla -00-01
vara värd 3-5.000 :-
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag fick 23tkr för min 528 -96. Den hade iofs mindre rost än den du pratar om. Men det va inga M-paket inga roliga fälgar. 25000mil.

Jag hade gett kanske 35 för bilen du pratar om.
25k var allt lite snålt, ge honom 35k så kan ni vara nöjda båda två.
Det låter som det är bättre att bror säljer den till någon annan så ni inte blir osams:P.

Eller kan du bättre än 25tkr?
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jag har en E38 som jag kostat på 60.000:- under senaste halvåret och det är utan inköpet inräknat. Bilen är i toppskick 100% rostfri osv. Hur mycket får jag ut för den? 35.000:- kanske?? Annonsen på blocket står den i 45.000:- nybes och nyskattad. STENDÖTT!

Kan inte i min vildaste fantasi se att hans E39 skulle vara värd mer pengar än min E38 oavsett diverse exteriöra plastbitar xenonlampor etc.. Bilen har gått ca 10.000 mil längre än min E38..

25,000:- tycker jag den kan vara värd och min bror har i det närmaste sagt ja så vi får väl se när det är dags för honom att få tjänstebilen. Men vad jag förstår på er så är det rätt av mig att köpa bilen för 25.000:- :) (Vi ser det väl lite så att det är onödigt att släppa en bra bil för småpengar om någon annan inom familjen kan ha nytta av den, min syster på 23 bast kör exempelvis runt i min E38 nu hehe
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Nu råkar det va så att en 5-serie med M-paket är betydligt mer eftertraktat än din 740. Oavsätt skick och utrustning så är det så marknaden ser ut.

25tkr är absolut inte för mycket om vi säger så, om det är det du ville höra.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Precis det jag ville höra :D

Min erfarenhet av E39 är att de är omöjliga att sälja, svårare än E38. Min bilar har dock inte haft M-paket men har ju varit 523 -99 så dubbelvanos xenon och lite extra fint som kom då svensksåld, dokumenterat bra skick osv..

Har ju även sett E39 2002-2004:or som aldrig försvunnit från blocket, därav så köpte jag ingen E39 utan ist en E38,, dumt val jag vet. Hade jag köpt idag hade pengarna som ligger i E38an räckt till en E60 Haha
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Gör inte affärer med släkten. Det är inte värt det.

-------
//Lövet
ri
348
rille000
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
Kan ju hålla med om att man ska undvika att göra affärer med släkten eller nära vänner. Men om man nu väljer att göra det ändå, kan man ju tänka på att det faktiskt kan vara värt att betala några tusenlappar extra för en bil som man känner till sen en tid tillbaks och har historien klart för sig och där man har en betydligt bättre koll på vilket skick den är i jfrt med om man köper en okänd bil på annons. Det kan ganska lätt spara in reparationer på ganska många tusenlappar som man annars lätt kan råka ut för om man köper en 12 år gammal bil med mer okänd historia.
E39 går alldeles utmärkt att sälja en kompis sålde sin 528iAT-98 direkt för ungefär de pengar du tänkt dig ge för 523iM:en. Hörde i går om en som köpt en icke M-paket 530iT för 65tkr.

E39 svårare att sälja än E38? Du måste skämta=).

Hade du köpt en E60 hade du lagt ner en massa extra på förbättringar/rep så det hade blivit ännu dyrare än E38an:).

Det är normalt att det kostar att ha bil speciellt om den är nergången, det är helt klart värt att betala 20tkr extra eller mer för en riktigt fin, för slantarna försvinner fort om saker behöver göras.

Det viktiga med denna affär är att både du och din bror är nöjda oavsett vad köpesumman blir och det är något som bara du och han kan komma fram till.

Mvh Stephan
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jag får bilen i December, 25.000:- och inget gnäll blev svaret haha
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Är inte bilen ute på annons för 35,000kr?
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Trodde det var den här Länk
Men det var det inte
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Nej är inte den bilen men tillåmed regnumret var liknande hehe

Köpa av släkten är ju inte fel om det är man själv som skruvat på bilen när det varit något att åtgärda? Jag känner bilen precis som mina egna :)
för de pengarna man får för dessa bilar nu finns ingen anledning o sälja om man inte köper nyare o bättre bil..Det e svårt o få denna komfort för ca 30 lakan i andra bilmärken. kanske ot men bara en tanke..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Ron: Håller med dig fullständigt.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Ron du har helt rätt, rätt exemplar av bil är helrätt så länge man trivs i den.

Kolla denna exvis, Länk Jag kan omöjligt åka billigare och bekvämare, helt bekymmersfri och med knappt 14.000 mil på mätaren :D

Helförsäkring i månaden 288:-
Skatt per år 1800:-
Bränsleförbrukning 1 L/mil blandad körning
Inköpspris bil 5000:-

Allt ryms i bilen, finns nästan inget som kan gå sönder, reservdelarna är svinbilliga, bra komfort med ungefär lika stort baksäte som E38 IL modeller :D

Underbart rolig vinterbil :D

Det enda negativa är väl att 95% av övriga människor ser det som en gammal skitbil, men vem bryr sig, inte är det min Kia som står på verkstaden och väntar på reservdelar i 2 veckor iaf :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.