|
Sida 9 av 15
|
|
|---|---|
Karl-Hilding |
"Att någon tror att en sex år gammal BMW är ny är väl inte så kontigt, är man inte intresserad tror man nog att alla bilar yngre än 2000 är nya, så länge de är tvättade." Tror inte att någon tror att en sex år gammal Volvo/Opel/Toyota mm skulle vara ny. Däremot frågade en granne mig om en annan grannes nyinköpta 320 -99 var ny... Själv har han en Volvo S60. |
|
"Robert- tro gör man i kyrkan. Förare född 1945 med en Porsche 356c från 1965. Föraren var vid tillfället anställd i försvarsmakten och inte i behov av att göra "penis-mätning" på allmänna vägar." Andersk, jag skrev ingenstans att det handlade om "penismätningar" på allmänna vägar, det var du som trodde bara. Jag trodde att den här mannen, oavsett när han är född eller vad han uppbär för anställning, har gjort bort sig för fel personer. Så trodde jag, du trodde något helt annat. Tro kan man dessutom göra utanför kyrkan, det är du ett lysande exempel på. Vi delar med oss av våra UPPLEVDA erfarenheter, men du säger emot, salig på din TRO. MVH Robert |
|
Karl-Hilding |
Ja detta är märkligt att vissa som inte upplevt skadegörelse fast de har en gammal BMW tror/vet att vi bara hallucinerar. Och att vi kanske tom skryter att våra BMW skulle framkalla avundsjuka etc hos vissa personer. Kan bara berätta att få sin bil repad, sparkad, misshandlad är inget man skryter med. Att sedan betala 3-5000 i självrisk plus jobbet med att få den i skick igen och ibland få ett undermåligt arbete är inget man önskar sig. Men tydligen är det villkoren för att köra BMW. |
|
Andersk: "Robert- tro gör man i kyrkan" är det inte just det du gör? Eller har du varit på alla platser där detta har inträffat och konstaterat att det personerna i denna tråd hävdar är fel? Du TROR dig veta hur det ligger till, något man ibland kan göra när man inte upplevt fenomenet. Alltid kul med folk som tror de vet allt när de bevisligen inte vet vad de pratar om. Ganska så meningslöst resonemang. Ingen har förövrigt påstått att det är unikt för BMW, de har påstått att det förekommer avundsjukeyttringar rörande detta märke i större utsräckning än tex volvo/nissan mfl. Ingen har heller påstått att det gäller ALLA BMW i Sverige. Men bara för att Andersk med flera itne upplevt det så betyder det inte att det inte andra drabbas. Sen får dessa personer leva i vilken tro de vill men att påstå att det itne förekommer är helt enkelt fel. |
|
|
Vill passa på att dela min historia. Nyköpt E46 parkerad i låst flerbilsgarage över helgen. Kommer ner på sö kväll och ser att hela huven är repad, som att ngn stått och gnuggat fram o tillbaka (inga bucklor), kul på en ca 1 mån gammal bil..not. Fick fixa det själv med omlack hos firma, som tur var så hade jag självrisk på 1000kr för uppsåtlig skadegörelse. Ca 2 mån senare åker jag ner till båtklubben för en skön dag på sjön, enda p-platsen som var ledig var bredvid en risig 245:a med en alu-stege surrad på taket. Kommer tillbaka mot kvällen och p-platsen är halvtom, 245:an är borta, lastar i mina prylar i skuffen och skall åka iväg...ser då att min framruta är spräckt och att huven har en grov repa samt buckla.. Sannolikt idioten i 245:an som tappat stegen på min ruta och sedan studsat ner på huven...någon lapp om vad han hette fanns ju naturligtvis inte! Åter igen en massa tråkjobb med polis/förs-bolag/omlack samt rutbyte. Såg senare samma 245:a och ägaren på samma parkering ett flertal ggr under sommaren men vad kunde jag göra då, ingenting! Har även blivit påkörd så det blivit småmärken på stötfångaren ett antal ggr i olika p-hus av idioter som naturligtvis struntar i att meddela vad de gjort. En annan sak jag inte förstår, att folk promt skall sitta eller luta sig mot andras bilar, ofta ser man det även i Tv-program som te x Auto Motor & Sport:s , att tom de gör det är ofattbart...Upp med rumpan på Ferrarins huv bara o gnugga med nitarna på jeansen!?? Mvh |
|
Verdi |
Googlade lite om "tystaste kombin" och fann detta. Länk Bevisligen finns det alltså människor som verkligen hatar BMW. Eller kanske rättare sagt "BMW-ägare", eller ännu rättare som de tror att BMW-ägare är. :) "Inget illa om BMW, det är säkert en bra bil. Dock är den för dyr för att hålla i en familjebudget samt så är dem väldigt dåliga kombimässigt. Tyvärr så är inte det en bra bil i det avseendet. Förutom det så tillhör jag en av dem som inte önskar att ställa mig bland BMW klientelet. De som kliver ut ur sådana bilar ser ut att tro att de är gudsgåva till mänskligheten. Många kepsungar med snor rinnandes under näsan kliver ut ur sådana som tror att E4:an är deras Le Mans. Eller så finns det en mängd typer med 3 kilos guldkedja runt halsen som tror att de är NYC värsta rappare. Egentligen så driver de bara ett företag med obskyra metoder där skatteverket är deras public enemy nr1. Oftast värsta sortens människor har sådana bilar så det är inget man vill förknippas med. På gården där jag bor så dyker de upp sådana typer. De kör upp till gården i 180. De har stereon så högt att man knappt hör TVn i lägenheten. Ut kliver små skitungar med byxorna nere vid knäna, där alla ska kunna se deras kalsongmärke. Halva deras håriga bleka/bruna arslen kan alla beskåda med deras marabouränna inklusive. Sen pratar dem med varandra eller rättare sagt ropar till varandra fast de står en halvmeter ifrån varandra, så att alla kan höra dem. Deras svenska? Njae, jag vet inte vad det är för svenska. Det är inga uttal som kan tydas med fonetisk skrift ännu mindre förstås av vanliga människor. Dock "äger" de gatan, tror dem. Skulle det dyka upp ett gäng så skulle det bli som på zoo när två apklaner möter varandra. Jäntelagen POWAH, som det blir på BMW klienters språk. Märks det att jag avkyr pöbeln?" |
|
"Skulle det dyka upp ett gäng så skulle det bli som på zoo när två apklaner möter varandra." Låter som om de bor på Zoo En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
Karl-Hilding; jag förstår inte riktigt vad du menar, även om det förvisso är ett sidospår så; om någon tolkar en E91 som en ny bil är det väl inte så konstigt, eftersom modellen faktiskt tillverkats fram till alldeles nyligen, och säljs som fabriksny. Den som tror att en snart femton år gammal 3-serie är helt ny skulle säkerligen göra samma sak med vilken annan bil som helst. Folk kan inte, vet inte, och bryr sig inte. Absolut inget ont om 3-serien, men så otroligt modern såg den väl ändå inte ut 1999; Länk jämfört med Länk Jag vet att jag är tjatig men när det pratas om "vilkoren för att köra BMW" osv så känns det överdrivet, som sagt, en av de mest sålda bilarna... så otroligt ögonfallande är de inte. |
|
|
För mig känns det som har skrivits i denna tråd som ett storstadsfenomen. Mycket sällan någon påpekar något nedlåtande och aldrig någon skadegörelse där jag bor. (Än):o) En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
Karl-Hilding |
Om du läser mer noggrant så är det oftast flera mil från hemmet. Alltså kan vara på en större pakeringsplats, en gata i ett samhälle, en lördagförmiddag på en nästan tom parkering, i ett parkeringsgarage etc. Har alltså inte att göra med om man bor i en stad med 500´inv eller en by med 500 inv. Alltså inget storstadsfenomen! |
|
Om man ska generalisera så handlar det nog mer om omgivningens (där bilen står parkerad) sociala status! |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Jag fick bakskärmen insparkad när bilen stod parkerad över natten i centrala Göteborg. Jävligt roligt att betala självrisk på den skadan, samt att polisen inte bemödar sig att åka ut och kolla på platsen. Låg några ölflaskor vid bilen. Varför hade bara våran bil skador? Någon som inte har en aning vad bilen kostar men visade sina kompisar hur man behandlar "kapitalistsvinen". Hade en kollega som berättade för mig: nu ska vi åka till en kund som har en riktig BMW. Jag tänkte att nu får man se en m5:a, 750 eller liknande. Döm om min förvåning när han har en 5-serie för 15000:-. Min kollega åkte ny Golf för det 10-dubbla. "You can call me Bon" |
|
Bra affär: Länk 6. Uppsåtlig skadegörelse Om ditt fordon är vagnskadeförsäkrat eller omfattas av vagnskadegaranti och utsätts för skadegörelse ersätter vi vagnskadeförsäkringens eller vagnskadegarantins självrisk alternativt den faktiska kostnaden med upp till 6000 kronor. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Ja eller om folk kunde ge f-n i andras saker. Stöld kan jag förstå om dom gör det för pengarna. Fota till en bakskärm eller repa en bil är helt utan förstånd. "You can call me Bon" |
|
Här är en typisk artikel där media lyfter fram BMW 520 som en lyx-tjänstebil. 5-serien är idag Sveriges 10 mest sålda bil, är det lyx? Länk Det är sådant som skapar avundsjuka i lilla jantesverige. Är förövrigt en massa andra konstiga påståenden i artikeln. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hova. Jag bor i en väldigt liten stad så det finns alltid undnatag fråm "regeln" ;) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Kävlingepågen. Självklart finns det undantag. Detta var min helt egna känsla då jag egentligen aldrig råkat ut för detta. Där jag bor finns ca: 3000 invånare och kanske 50 BMW. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
Karl-Hilding |
När blev Kävlinge en stad? :-) |
|
Vad är definitionen på en stad? Jag bor i ett samhälle, enligt min egen definition. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
Karl-Hilding |
Men att se en F10 520 är inte som att se en ny Volvo, Toyota, Mazda mfl. Fast det är instegsmodellen i 5-serien med hyfsat pris, ibland lägre än Volvo S60/80 så tror jag att den väcker ett visst mått av avund, hittar inget bättre ord. Är den sedan mörkgrå så blir den väldigt sober. Jag kollar på den ett tag, ok jag är BMW-nörd, och jag kollar inte på Mercedes däremot lite extra på en ny A6. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.