|
Sida 5 av 15
|
|
|---|---|
|
Kar-Hilding Jag kan tycka att ditt beteende var försvarbart i dett fall faktiskt. |
|
|
Lite märkligt resonemang av vissa här, bara för att ni inte själv upplevt detta så är det ett bevis på att det inte finns?! Snacka om att vara inskränkt. I mitt fal var det en småstad där det i allmänhet inte vimlar av BMW ingen aning om det har betydelse men misstänker att fenomenet inte är lika vanligt i större städer. Många tänker nog automatiskt på nypriset, som ju många gånger är ganska högt, när det gäller bilar. Kom på mig själv att göra detsamma för en tid sedan. Gick förbi ett garage där det stod en Bentley Continental, Ferrari 575, Range Rover och en Z4. Tänkte för mig själv att "oj han har lagt 5-6 miljoner på bilar" men med lite eftertanke så är det förmodligen betydligt mindre om han inte köpt dem nya. |
|
|
"Men ni vet INTE hur NI skulle reagera vid dylik situation förrän ni står där! Fö så sparkade jag inte in någon dörr!" Jaså?! Vet mycket väl hur jag reagerar då jag har varit med om samma grej! Väntade snällt till människan ifråga kom till sin bil, talade om vad som de ställt till med och efter en lugn och sansad samtal från min sida så såg vi till att skadan fixades till på hans bekostnad! Och bilen ifråga var också nästan ny, hade rullat 200 mil! Alpina B8 Länk |
|
|
"Men innan jag kör så kollar jag om någon kan se mig. Går fram och sätter foten hårt i deras högerdörr. Men det blev bara ett märke bland de övriga 100." Ok, sorry, jag tolkade lite fel men jag tycker att det är lika illa och "sätta foten hårt i deras högerdörr"! Alpina B8 Länk |
|
|
Jag har full förståelse för Karl-Hildings agerande och jag hade förmodligen gjort samma sak eller tom något värre. Jag hade inte satt eld på den skyldiges bilen för då kan man åka dit för mordbrand men man kan göra andra saker som tex krossa en ruta och skära sönder ett däck förutom att sparka på dörren. |
|
|
Bor själv i Uppsala, här får jag bara bra kommentarer om bilen, även när jag tvättar osv kommer folk ofta fram o snackar, ofta invandrare som är mer öppna. Här är en bild på min kärra. Länk |
|
|
Om det är någon som tycker att mina föreslagna hämndåtgärder inte står i proprtion till skadan så är det för att ni är så mesiga och inte vågar göra något liknande. Ren avundsjuka är vad det är. ______ Tänka fritt är stort Men tänka rätt är större |
|
| Jag tycker Karl-Hildning verkar vara en bra kille, synd att hade inte hoppade sönder rutan så bilen blev obrukbar bara. Bättring till nästa gång tack. | |
| Med tanke på attityden många har här på autopower så är det inte ett dugg konstigt om man får gliringar från kolleger, grannar, bekanta osv om man har samma sätt i verkliga livet... Finns gott om personer här som anser sig vara lite bättre än andra. Men visst finns det folk till allt, att få bilen vandaliserad "på stan" är nåt helt annat. Om det nu inte bottnar i nåt man gjort tidigare. ;-) | |
Karl-Hilding |
Javisst är jag en bra kille... Och min nästan nya 535.a hade fått påhälsning endast 4-5 timmar efter inköpet med en kraftig repa på höger bakskärm. Eller jag kanske bara ville ha denna repa för att köra BMW skall ju vara lite att sticka ut... Denna bakskärm var precis omlackad med ett riktigt bra resultat. Hade sedan vaxat bilen, polering behövdes inte enär den var helt repfri, och sedan detta med den avsiktliga parkeringen och det avsiktliga uppslaget i dörren (hur f-n kom 245.ans passagerare ut, eller där fanns kanske ingen?..), det blev bara för mycket inom loppet av en vecka. Kan säkert göra om det... |
| Äh, det är väl mänskligt att reagera. Sparka av en backspegel nästa gång för det kan dom inte leva utan, ens på en 245a..repor etc skiter dom ju i | |
| GE: liksom det finns folk här som minsann tycker att "du inte ska trp du är något bara för att du har en ny/fin/dyr bil". Som sagt, finns folk till allt ;) | |
|
Våld föder våld. |
|
|
Som att hälla bensin på en majbrasa ! Robert L : Jättekul för dig att du haft så många olika BMW som du skriver ! Toomas p : Trist att du tolkar mitt inlägg på det viset, jag är väldigt pedant med mina och andras bilar, oavsett fabrikat. |
|
| Är man "något" bara för att man har en ny/fin/dyr bil då Keiser? | |
|
henke lexus, exakt! Om man skadar någons bil för att de avsiktligt eller inte skadat ens egen bil, vad gör man då om ens barn blir mobbad, misshandlad eller förolämpad?! Ger igen med samma mynt? Det är sådan attityd som leder till massa andra problem, inte för alla, KH kan säkert behärska sig men någon annan kan inte det! Vill vi leva i en laglös hård samhälle?! Inte jag! Alpina B8 Länk |
|
| GE: varken eller. I de allra flesta fall har ägaren inte påstått att han är "någon" men detta ska ändå poängteras av ett viss grupp. Faktum är att vissa blir provocerade för att andra har en ny/fin/dyr bil! | |
|
Men, vad tror ni om att ha en liten diskret vattenpistol laddad med bromsvätska eller salpetersyra under passagerarsätet då? Vid buckla eller repning av bil bredvid så sprutar man ett fint hakkors på taket på sagda bil eller någon annan kreativ symbol? Borde det inte kunna ge upphov till en ganska trevlig "stylingeffekt" samtidigt som ägaren får en tydlig feedback på sitt vederstyggliga beteende? Känns mer civiliserat än att hoppa/sparka på bilar och väcker mindre uppmärksamhet från omgivningen också. |
|
|
Jag kommer lite att tänka på kompisens skada, han blev påkörd av en ny BMW 3-serie när han stod stilla i en kö.. -DU körde på mig! -Va, jag stod ju still? -Du är så JÄVLA avundsjuk...! -Vad pratar du om? -Ja men du körde ju på mig för att jag har en finare bil än dig, din missunsamma fjant, nu ska du få veta att du lever, kom ut och slåss! -Aldrig i livet, plus att jag inte körde på dig, jag stod ju still! -Bara för att du är så jävla avundsjuk har du sabbat hela sommarn för mig...du kunde f_n inte acceptera att en fin bil körde om din gamla... Överlag tror jag att många som hänger här, och på andra bilforum, får höra en hel del mycket för att folk efter ett tag lär sig att man är bilintresserad, men det är ju ett väldigt otyg att folk slår upp dörrarna åt högeroch vänster. Men då bör man lösa det som en man, inte som en fjant som hämnas och håller på... |
|
|
En vattenpistol med bromsvätska tycker jag är manligt. Ska genast införskaffa en sådan. MVH Robert |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.