AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
76.726

Skaffa inte BMW om du är känslig för den svenska avundsjukan.

Sida 2 av 15
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Popo, det ska jag göra :)

Steaman, jag bor i ett radhusområdet som är som en camoingplats, tryggt och svennigt, på gott och ont, men allt som sticker ut noteras.

Verdi. Jag önskar att jag överdrev, men det gör jag inte.

MVH
Robert
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Ni verkar ha ruttna människor omkring er.

Jag är 25 och jobbar på en metallindustri, har aldrig hört ett ont om om min BMW. Möjligen några gliringar om pizzaräser första veckan på jobbet med bilen :)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Känner igen det till 100% men det liksom dog av sig själv när vi fick en ny granne som oxå har två BMW :-) Det stack inte ut lika mycket tydligen när det helt plötsligt stod fyra mitt emot varandra på gatan.

Sen har ju BMW gått och blivit en ren dussinbil med åren, det kryllar av 320d som tjänstebil i området.

Nu får jag mest gliringar med glimten i ögat om att jag tvättar dom för ofta....

Men helt klart är det att BMW fortfarande väcker känslor och oftast negativa tyvärr.

Niklas

Fransosen
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Har oxå upplevt de du beskriver förut, inte nu iaf! Bor i ett hus med 4 lght och alla som bor här kör BMW! Eller nu ljög jag, ett gäng invandrare gick förbi min bil i vintras när jag satt i den...dom stirrade och sedan drog dom av en spottloska på huven! Jättekul
Karl-Hilding
Ny 525 repad.
Nästan ny 535 repad.
Beg 528 repad.
Beg 323 repad.
Beg 325 repad.
Nästan ny 116 repad.

Våra Saabar och Volvo aldrig repade!
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Karl-Hilding Alltså med andra ord så sover du ganska dåligt om nätterna:(? Helt sjukt när folk frågar hur man har råd med en bmw!!!???? Va i helvete om man kör säg en -93 325 eller liknande så vafan är de för speciellt med den?? Och varför ska den vara så mycke dyrare än grannens nästan nya volvo...Sjukt detta beteènde, rena dagisnivån hos vissa fullvuxna människor. Lider med dig hur som helst Karl-H
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Själv brukar jag passa på att mobba kollegor och kompisar när de berättar vad reservdelar till deras bilar (ej BMW) kostar genom att säga "Jaså? Till min BMW kostar den bara X kr, och köper jag från Tyskland kostar den X/2 för en originaldel". :)

Senast visade sig bromsbelägg+skivor till Ford Mondeo kosta mer än till E39an, och då är E39ans bromsar större.

I övrigt får väl TS sätta upp en dekal i bakrutan med texten "Den här bilen kostade mindre än din V70!".
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Karl-Hilding: Seriöst, vad bor du i för område om du lyckas få 6 bilar repade???
Har också en bestämd känsla av att alla har en åsikt när det gäller BMW, men har fått rätt sparsamt med respons sedan jag köpte z4an. Kanske beror det på att märket är ganska vanligt i grannskapet. Om något tror jag vänner och bekanta tenderar att överskatta bilens värde. Visst, en z4 är dyr ny, men tappar en del i värde på nio år...
Karl-Hilding
Thorssa.

Inte repade på min uppfart.
Men repade på olika parkeringsplatser med städer som Malmö, Hbg, Kristianstad, Halmstad, Göteborg...
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Hade en rätt fin 328i e36 för ett antal årsen, fina fälgar och rätt bra puts på den.
-Repad
-Glasflaka kastad i framfälgen
-Torkarbladen borta en regning morgon, jätte kul..
-Sidoblinkers stulna
-Konstigt märke i huven efter någon som varit närgången med något,
allt vid olika tillfällen, garage är nog ett måste för att få ha en fin bil ifred tyvärr.

Länk
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Visserligen Mercedes men min far köpte en begagnad C180 för ca 140` varvid en jobbar"kompis" frågar om han har fått storhetsvansinne.

"You can call me Bon"
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag har aldrig fått några kommentarer, varken positiva eller negativa, suck.

Där jag bor är det ingen som bryr sig om vad man har för bil. Är sannolikt något slags småstadsfenomen. Volvo, Audi, eller BMW, är ju knappast ovanligt på garageuppfarten idag.

När min Renault 4 "Laban" står på uppfarten, då får jag däremot kommentarer.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Intressant att det är fler som delar mina erfarenheter. Jäkligt märkligt. Riktigt jäkla märkligt. Bianca, ska dra till med ditt förslag på kommentar nästa gång :)

MVH
Robert
Känner igen mig i situationen.
Aldrig fått någon bil repad eller förstörd men en hel del kommentarer i stil med
"Hur har du råd med en sådan bil"
"Du måste tjäna bra som har råd att åka en sån där"
"Här sitter det minsann inte i pengarna"
mm mm.

Det roliga i sammanhanget är att bilarna varit bla en 328 -95 och en 330 -01.
Jag tror helt enkelt att dom flesta som fäller kommentarer i själva verket inte har en aning om vad bilarna kostar eller vad det är för årsmodeller.
328an trodde flera st kostade runt 100 tusen och när jag köpte 330in bröt kommentarerna ut på riktigt så väl på jobbet som av grannarna.
Dom kunde på jobbet inte begripa på hur jag kunde ha råd att åka så pass dyr och vräkig bil och grannarna började ifrågasätta vad jag jobbade med.
När jag sen berättade hur det låg till att bilen i själva verket köptes för 80000kr och var 10 år gammal så vart dom flesta förvånade.
Jag finner det högst komiskt att en del folks kunskaper när det gäller BMW gällande årsmodeller och inköpspris ligger så långt i från verkligheten.

// 4 cyl är INTE en riktig BMW
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Samtidigt säger det väl lite om hur väl BMW lyckats bygga sitt varumärke som absolut premium.

MVH
Robert
ma
7.450
marin849
Och hur usla många bilar är som är tio år och kostar 80000kr medan det finns många BMW som kan "komma undan" som konkurrenskraftig för det priset och åldern.
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Känns ju som dom flesta här vill själva tro folk tycker deras Bmw är lika som att köra en Ferrari eller Diablo!

Sitter man och tror alla kollar efter mig och min vanliga bruks Bmw så är det väl kul men sjukt, men tror ingen ljuger här utan det känns nog så efter ett tag när man känner själv att man åker i nå riktigt exklusiv bruks bil för 50-170k

ma
7.450
marin849
Fy för att åka Ferrari eller Lambo till jobbet.

Men det verkar som att många inte fattar att de flesta BMW och i synnerhet äldre/begagnade inte varken är värda eller kostar mer i drift än andra bilar. Särskilt verkar värderingen fela ju äldre bilen blir. Jag tycker att modellerna från erövringssperioden (E46, E39, E38) står sig förbaskat bra så en sån kan säkert framstå som lite nyare (och dyrare) än vad de är, för en oinsatt som jämför med sin Hyundai från 2008. Inredning mm håller sig ju fräsch utan att saker ramlar isär eller skramlar, det bidrar också.
Visa användare
78
magnushansson
BMW 335i Coupé, 2007
Min chef har sagt:
"Jaja, du kan börja cykla nu, vi har sett att du har en BMW"
Inte på skämt ens.
Andra på jobbet är uppenbart störda av att jag har en BMW.
Trots att en Volvo V70 är dyrare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.