AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
76.729

Skaffa inte BMW om du är känslig för den svenska avundsjukan.

Sida 13 av 15
76
6
765er
m5 -08
m3 -02
Kommer ihåg när jag körde x5 4,6is för typ 2 år sedan. Många frågade om bilen var helt ny.....nästa fråga den drar väl mycket bensin....nästa den kostar väl mycket pengar.
Karl-Hilding
Hahaha... man tror inte det är sant.

Fick höra idag, från säker källa, om den anställde som köpt en E60 525 -08 och personal/ekonimichefen som förhandlar löner sade: "Jag ser att du har för mycket betalt".
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
I såna lägen kan man få svårt att hålla inne ilskan!
Nu börjar min bil bli äldre men om nån kommenterar kostnad/märke brukar jag svara "tja, den är ju iaf billigare än din X i både inköp, bensin och service!"
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
@qsacage

Dubbelparkering kan få negativ impact också då vissa tycker "- Typiskt BMW att dubbelparkera - den skrapar vi"
Eller att något vandrande liggsår i en nissan micra tycker att där får jag nog plats ändå och trycker in sig emellan.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05375

to
207
toson
540iAT E39 -00
Jag hittade den här tråden när jag letade efter nåt helt annat, men kunde inte låta bli att skriva lite när jag läst några inlägg.

Har upplevt liknande beteende, som jag tycker är märkligt, men vanligt, tyvärr.
Köpte min första och enda BMW 2004 då jag i alla år kört US-bilar.
Har alltid blivit trackad för mina bilval och alltid konstaterat att jag haft "mer bil för pengarna" i alla lägen. Var tvungen att byta sista jenkaren av "hälsosjäl" nåja frugan har en Cheva fortfarande, så det går an.
Var egentligen ute efter en Volvo (tvi, tvi, tvi .....) men av någon anledning var alltid "rätt modell" precis såld när jag skulle slå till. Så jag tänkte bara som att "vad har jag INTE haft tidigare?" och Japanare fanns ju inte med på listan, så man kollade närmaste Mersabutik och BMW-ÅF. Mercedesförsäljarna var inte intresserade när man dök upp i "vardagskläder", så där kunde man tillbringat en hel semester.
På BMW (inte BMW's egen butik dock) råkade det vara en mycket trevlig försäljare som kollade upp önskemål och vad man kunde göra. Som tur var stod DEN bara där och uppfyllde alla krav, men höll på att säljas framför näsan den också.
Men vi slog till och jag har inte haft någon bil så länge!

Trodde då allt trackande skulle sluta, för det var ju en "Europabil" ......... Men ICKE, det blev ÄNNU VÄRRE och håller på fortfarande fast bilen inte är värd någonting.
Kan någon förklara fenomenet???

Vid "konfrontering" brukar "redovisningen" sluta med att min kostar mindre i skatt, försäkring, reparationer, förbrukning osv, till allas ytterligare förtret .......
Människor är konstiga!!!??? ........

Toson
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 316ti compact -04 (egentligen min fru´s)
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
Tagits upp tidigare i denna tråd, men tar upp det iallafall detta med att folk tror att den eller den bmw´n är ny. Var på en veckoträff för veteranfordon i min hemtrakt nu i sommras. Träffar då på en gammal arbetskamrat som jag börjar prata med. Då kommer det en e46 cabbe smygande förbi. "Vissa har råd dom" sa min före detta arbetskamrat. Den där är tillverkad runt 05 sa jag, så värst ny är den ju inte. "Den är ny" sa han bara. Sen var det slut diskuterat om det.
Han åker Opel själv så han har väl ingen koll på BMW, men den attityden.......

En riktig karl lyssnar på Ac/Dc.
Karl-Hilding
Jag kollade på Morden i Midsommer, inspelat 2006, för en vecka sedan.

Mordoffrets bil är en BMW E60.

Kommissarie Barnaby säger när han går fram till bilen:
"Han måste tjäna bra med kosing eftersom han kör BMW!"
Fö så körde Barnaby en Jaguar modell ny.

Så här lätt frodas myten vidare...
Morden i Midsommer är ju ett av de mest sedda och långlivade serierna.

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Borde inte folk lära sig nu när i princip alla kör bmw som tjänstebil ?
Ser ju fler 5 och 3 serie än volvo iaf
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Ja, folk är välldigt korkade. Min egen far kommenterade min 520 med: jasså, varför en vitlöksexpress? Han gick inte ens ut och tittade. Nu ägnar han en stor del av livet åt sin kroniska avundsjuka så jag är inte förvånad.
En kund kommenterade: jasså, BMW, blir att förhandla om priset nu då.
Jag kommenterade att en annan konsult parkerat sin Toyota på parkeringen vilken är dubbelt så dyr. Han trodde mig inte utan att jag visade toyotaprislistan.
Jag förstår inte detta faktiskt. Med min XC70 var det aldrig en kommentar på fyra år, trots att den var dyrare i ägandekostnader.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
BMW hamnar ständigt bra i milkostnad i Vi Bilägare eller Teknikens Värld. Billigare än Volvo och Audi.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Haha

Skulle någon kommentera mitt val av bil av negativ mening så skulle dom allt få höra några väl valda ord från mig.

Folk ska hålla sina negativa åsikter för sig själva men ska det berömmas är det mer än välkommet att komma fram och snacka, och få hela rundturen!

La
34
Lappi
BMW 525d M-sport Touring -08
Härliga tider! Precis köpt en E61.. Och som alla skriver så blir alltid svaret BMW!?! nu går det bra ser jag, men jag tycker bara det är kul att folk inte fattar att hade jag köpt en Volvo eller Saab så hade den hamnat i samma prisklass :)

Extra kul är hyresvärlden som köpt en VW för 400tuss, men hon blänger på mig och frun som har en bil för 200tuss :) Får säkert hyreshöjning nu :) hahaha

Wo
70
Wowbagger
BMW 325i Touring - 06
Honda VFR750 F -88
Lappi: Ja, vi kan gott hålla detta faktum hemligt att kostnaderna inte är vad folk tror. Vänta bara tills bil-reportern på Aftonbladet får nys om saken...
Jag skall slänga på mitt 550 emblem tänkte jag bara för att se om det blir fler kommentarer mot när jag kört den "incognito". :)

Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Karl-Hilding: Har verkligen Barnaby kört Jaguar? Det kan jag inte minnas alls. Men jag kan ha fel. Däremot har han kört Rover som kan påminna om Jaguar.

/Näckrosen

I rather go ponding
Barnaby körde väl X-type, så det är ju en mindre modell än en 5-serie. Men visst, jag antar att de som gjorde serien inte var helt medvetna om att det var Europas näst mest sålda bil som inte var en minibil de valde (passat säljer mer)
Karl-Hilding
Barnaby körde en svart nyare Jaguar och även en svart Volvo S80.
Visst för de som inte kan se skillnad på en Passat och en BMW E60 så kan nog Jaggan och Rover vara lika.
Visa användare
95
fullkoll
F46/218d GT Automat 2015
Dom gånger jag fått gliringar (inte så ofta och inte direkt elaka) brukar jag svara att jag försöker hålla lånenivån på en jämn, hög nivå.......

Vid något tillfälle har jag visat på jämförelser med "vanliga" bilars prislistor och det har fått ett och annat ögonbryn att åka i vädret........
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Mina 3 chefer tycker min BMW är skitläcker, 2 av dom kör BMW och VDn vill göra det men har inte råd med approchen vid kundkontakter :)

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Tidigare sambons farsa kom ibland med sublima oprovocerade gliringar om min X3, och även förra E91.Blev alltid lika förvånad, då jag inte har nämnt hans eller andra bilar med ett enda ord, så jag kontrade aldrig utan skakade på huvudet inombords. Det gick nog ut på att den var "dyr" och troligen mycket sämre än en XC70. Det gick ju inte hem att jag sköter om mina prylar väldigt bra och inte slänger verktyg och skitar ner utan håller den i väldigt bra skick. Märkligt. Svågern säger ofta "surdiesel" om den när det kommer bilar på tal. Man ska nog köra allt utom BMW och Merca för att slippa sånt skit. Vet inte om AUDI är mer accepterat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.