|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| pallbock, menade jag och ingenting annat!:) | |
| Hade du använt den fler gånger innan är de stora frågan? Kanske svårt att veta ifall man inte är den enda ägaren på bilen. Men de borde synas ifall den var använd tidigare. | |
| Ja, jag har använt denna flertalet gånger, men du spelar farligheten i din fråga..., detta är under all kritik oavsett hur många gånger den är använd eller ej, att göra en gänga utav plast är givetvis billigare än att göra den av t ex koppar..., det är det som speglar in. | |
|
Jadu, jag är inte den som använder nödutrustningen till annat än vad de är tänkte för! Borde komma med ett sigill på dessa prylar. Sen så vet jag inte riktigt vad de farliga är? Alla vet väl att man inte ska ha några kroppsdelar under en bil man lyfter oavsett redskap man använder... Köp dig en garagedomkraft, kostar max 400kr, men nu måste du även köpa ny nöddomkraft också. Hade de varit skarpt läge så hade de blivit ännu mer kostsamt. |
|
| En okontrollerad nedsänkning kan bli farlig på många vis utan att ligga under bilen!! | |
|
Bra att göra oss uppmärksamma att det skett en kvaltetsförsämring av domkraften så att den blivit livsfarlig. På mina E30, försökte jag använda bilens originalverktyg inkl domkraft även vid arbeten i garaget, för att veta vad som kunde göras med hjälp av bilens verktyg. Det jag saknade mest var 7mm insexnyckel för att lossa bromsoken vid byte av bromsbelägg, så en sådan köptes och lades i verktygsfacket. Vad är det för mening att skicka med saker som inte funkar?Dumsnålhet har aldrig lönat sig. Den beskrivna mercadomkraften var bra så länge trösklarna inte var rostiga, vilket de ju blev med tiden, och därmed gjorde domkraften obrukbar, och farlig. Största bekymret vid punka har väl varit att få loss hjubultar -muttrar med bilens verktyg, där har alltid behövts en komplettering. Bra att upptäcka i garaget istf vägkanten en mörk natt./ Hemmapularn. mrMPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.