|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hadde samme problem på mine style 66 med kumho dekk,var Orunda däck ,bytte til Continental så ble det 100% vibrasjonfritt. | |
|
Provat med högre lufttryck, ingen skillnad vilket jag misstänkte, tur luft är gratis ;-) Kan tilllägga att jag har vibrationer i exakt samma hastighet med vinterdäcken = Nya Michelin med original fälgar vilket jag har till sommardäcken med = Original M5 fälgar ! Då kanske homoknuten är boven ändå eftersom den snurrar vidare även vid frikoppling ??????? |
|
|
Jag bytte skivor och belägg fram nyligen. Insidan på skivorna var helt sönder rostade, stora flikor ramlade ur när jag fick dän skivorna, och efter det bytet så upplever jag än mindre vibrationer i de tidigare nämnda hastighetsintervallet än jag hade tidigare, och då hade jag ändå inga större bekymmer innan... Mvh Martin |
|
| Har også bytt homoknuten,men da vibererte hele bilen helt jævlig med metallisk oljud,trodde det var automatkasse ras,men kan jo også være en obalans i din mellomaksel. | |
| Tack för alla svar hittills, ska göra just som Etoda förslog,testa att skifta bak/framhjul. Ingen som vet någon däckfirma som har den berömda däckbalanseringsmaskinen Hunter Gsp 9700?? Så nära Småland som möjligt!! Mvh Mats | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.