|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Det absolut bästa importfirman är man SJÄLV!!! | |
|
Hej! Har ni upplevt att det är svårt att få frågor besvarade via mail med tyska handlare? har haft problem att få till en dialog med två stycken nu.... Visst, de skickar ytterligare info om bilen -- ett standardformulär med i princip samma info som redan finns att tillgå på nätet -- men mina önskemål om närbilder, kopior på servicebok etc bemöter de inte ens. Har dessutom sagt att de kan skriva på tyska om du vill eftersom det ju alltid finns Google translate. Resultatlöst. Jag menar, om nu tyska bilmarknaden är så död som vissa av er säger så borde de ju lägga manken till lite, kan jag tycka. /Chandler |
|
|
Jag använde mig av Fredrik på importbil.se som skötte all korrespondens med handlaren, både per mejl och telefon. Vi hade kontakt med flertalet handlare innan jag bestämde mig. Funkade utmärkt. T5 -05 |
|
|
Tyska handlares förmåga/vilja att konversera via mail är högst varierande. Vissa svarar inte alls, andra svarar men inte på de frågor man ställer och en del svarar på precis allt man undrar. Att själv skriva på engelska och låta den tyska handlaren svara på tyska har jag själv kört med ett par gånger. ___ //Ulf |
|
|
Jag upplever att de flesta svarar på mail. Men samtidigt brukar jag alltid ringa för att verkligen visa att jag är intresserad. Du kan säkert tänka dig att det rasar in massor av mail till handlarna och de måste säkert som alla säljare sålla lite vilka de hinner svara. Ring och på det viset visa ditt verkliga intresse så skall du se att du får fin service. /Anders |
|
| Tack för svaren! Det blir till att damma av skoltyskan imorrn... :) /Chandler | |
|
du fixar det bra med engelska Chandler. Du kan isåfall utnyttja din skoltyska till att fråga tjejen i växeln som svarar vem av säljarna som pratar engelska eftersom du ringer från Sverige och är intresserad av en av deras bilar och att du föredrar att ta det på engelska. Jag har aldrig haft problem med detta och har importerat ett rätt hyggligt gäng bilar senaste tio åren. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.