AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.984

vilka importfirmor rekommenderas?

Sida 2 av 3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bilarna ska ju knycklas ihop vid en krock, att kofångare, grill och kylare är bytt behöver inte säga jättemycket om själva smällen i sig. För många, många år sedan med nytaget körkort körde jag in en bil i en garagevägg i kanske 6 km/h. Motorhuv, lykta, kofångare, grill byttes, lackades till ett pris av 60 000... Bilen var som ny efter reparationen.
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Chandler>>> Svart klädsel är bättre mot svarta fläckar. Själv irriterar jag mig på alla "dammiga" fotavtryck som blir här och var, dessa syns ju inte med en beige klädsel till exempel.

Skinn är lätt att torka av... och städar bilen gör man ju i tid och otid ändå.

/Thomas
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Bilar får ej riktas i Tyskland och alla reparationer över 700eur på skador måste handlaren informera om.
Det brukar väldigt ofta finnas bilder och ett s.k "gutachten" som motsvarar vår kostnadkalkyl.

Att kyl och en front är bytt är ingen fara, allt sitter skruvat i fronten så det är mer eller mindre plug and play.
Bilmarknaden i tyskland är just nu lika död i Tyskland som hemma. Var inte rädd att skambjuda. Jag har fått loss premium selectionbilar 2000-3000eur under begärt pris. Den där bilen har stått till salu från i vintras så de vill garanterat bli av med den.

Om det är privatperson eller firma som ägt bilen i Tyskland spelar ingen roll. Det finns pedanter och slarvpellar inom alla klasser. De sämsta bilarna behåller ändå bmw aldrig själva.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Herr Gaspedal -- tack för infon -- ska absolut försöka pruta om affären kommer så långt (vilket den mycket väl kan göra som det verkar hittills)! Handlaren gick ju direkt med på EuroPlus garanti till samma pris (vet dock inte hur mycket/lite det var värt i praktiken). Förutom priset, vilka andra prut-parametrar tycker ni att jag ska försöka med (bättre garantier, däck eller vad?)

Men vad menar du med att bilarna inte får riktas i Tyskland? Fattar faktiskt inte vad det betyder.... var får de riktas någonstans då och vad händer om krocken är så allvarlig att bilen behöver riktas?

/Chandler
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet inte hur priset på EuroPlus beräknas men när jag 2006 köpte en 320d så var det specat på kvittot och det var väl ca. 350€ och det på en bil som kostade ca. 16.000€.

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Bilen går till skrot eller som för 10-15 år sedan så hamnade de ofta i bl.a Sverige där de lagades och såldes som olycksfria bilar. En bil i tyskland som är med om en såpass allvarlig olika att den blir ramsne får ej tas i bruk igen i Tyskland.

Ursäkta mina stavfel, gör inlägget från min mobil och kan ej gå tillbaka för att radera.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Hej,

Hur kommer det sig att samma bil kostar 9000 euro mer på bmw.de jämfört med mobil.de? Märkte att det var en prisskillnad också på den andra bilen som jag länkat till men där var skillnaden mindre. Den här bilen verkar ju ännu mer lovande, eller vad säger ni?... :)

På mobil.de:

Länk

På bmw.de:

Länk

/Chandler
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Köper man en M5 -08 i Tyskland för >420', kan du räkna med en omedelbar förlust på minst 70' när den kommer till Sverige (som privatperson kommer du ha mycket svårt att sälja den för mer än 330-350').
Jag förstår att du tänkt behålla bilen ett tag, men dagen du ska sälja den kommer förr eller senare. För dom pengarna skulle jag hellre köpa en som redan finns i Sverige, helst svensksåld.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Håller med marin där.
Det är svårsålda bilar. Det fanns en indianapolisröd (snyggaste färgen till m5 e61?) svensksåld med ca 5000mil för 430k och vad jag vet blev den inte såld.
problemet är väl dock för TS att det inte finns några intressanta objekt här i Sverige? Jag kikade igår och vad jag såg fanns inga till salu på Blocket som såg intressanta ut. De bilar som har länkats ovan borde han ha hemma för max 400 tkr.

/Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Anders
Det är en lyx som iaf inte jag har råd med.
Har man krav, då kostar det.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På föregående sida så nämner jag en M5T som jag var intresserad av för kanske 1,5 år sedan då den var rätt då det gäller utrustning, mil, färg och pris. Dock kom infon fram att den varit krockad och reparerad för över 40'€. Såg nu att den fortfarande är till salu hos samma handlare...Då var priset kring 44-45'€ om jag inte minns fel, nu kostar den 36,6'€. Länk

___
//Ulf
Får inte länken att fungera Ulf, men inte så märkligt den kärran ännu är till salu. Fantastiskt att de ändå var så ärliga och berättade för mig när jag ringde dit att den var så pass skadad innan.

/Anders
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Mitt tips, köp via bmw.de i tyskland, en bil ur premium selektion, om jag inte missförstått är detta så gott som vattentätt.. Lycka till!

Bmw-sugen igen, satan också!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Anders: Blir aldrig bra att försöka länka från bmw.de..

Här kommer samma på mobile.de
Länk

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fast på mobile så har dom skiftat från M6-fälgar till de vanliga. Antar att det är ett sätt att förändra något när bilen förblir osåld. På bmw.de så har den fortfarande M6-fälgarna. EZ, miltal, färg, utrustning är identiska så det är garanterat samma bil med olika fälgar...

___
//Ulf
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
När jag söker på blocket så hittar man fyra m5 touring med pris runt 340.000 kr. Alla har varit ute till försäljning länge och jag antar att priset är för högt på alla fyra. Borde inte dröja så länge tills bilar liknande dessa ligger runt 250.000 eller vad tror panelen?

Länk

Mvh. Richard
ja det är säkert samma bil Ulf, jag hittade i min mailbox från samma firma 2010-11-02

Dear Sir,
thanks for your answer. It is the BMW M5 Touring. You should know, that we repaired a big damage in the front of the car, which was caused by a car crash. (€ 40.000,-).
Best regards
Peter Weitmann

Den bilen får man nog väldigt bra rabatt på, synd på den stora skadan för den har ju en trevlig spec.

När kom faceliftet? 07 eller 08? minns inte nu.

/Anders
med hänsyn till marknadsläget även i Tyskland så borde man kunna pruta ner rätt bra på en M5 E61. Borde bli väldigt mycket bil för pengarna om man gör en bra och korrekt research.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Facelift kom 03/2007 dvs halvvägs in i modellår 2007. Alla M5T är facelift även om det finns en och annan som är uttagen innan 03/2007.

När det gäller den krockade M5:an så var den nästintill perfekt i utrustningsväg och färgkombo (för min smak). Nu blev det ju istället en budgetvariant (550) med samma färgkombo och nästan samma utrustning...

Dom är säkert villiga att gå ner en del mer på den bilen för att bli av med den och det är möjligt att den är helt ok men historiken kommer alltid att finnas där...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.