AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
9.533

Matnyttigt om 335iMT xDrive på 7H tack?

Sida 1 av 3
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Som rubriken lyder, har panelen några erfarenheter om nedan objekt? Ser fin ut, så jag avväger byte mot bumsen :) Vad avser handlaren (7H) har jag endast hört gott..

Länk

All info/ägarförhållanden uppskattas! Har sökt på reg.nummer här på AP utan träff iaf.

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jarmo på 7H är mkt vettig. Och bilen som sådan är en fruktansvärt rolig bil att ratta, framförallt vintertid.. Både jag och Med Känsla här på forumet kan intyga det. Du får snart hjälp av någon mer kunning inom kort gällande den specifika bilen (som jag tror stått till salu ett tag, så det borde finnas lite prutmån).
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har precis gjort affär med 7H. Seriösa är service minded känns lite som ett understatement.

Känns väl smakligt utrustad och inga större konstigheter vad jag kan se.
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Min gamla bil.

Köpte denna ny 2007 och sålde den november 2009 till en farbror i 60-70 års ålder. Bilen hade då gått ca 4000 mil. Var inne på extra oljeservice efter ca 1000-1200 mil. Under min tid fick den omlackade stötfångare fram + bak pga små parkeringsskador. Det ringde någon för ca 1 år sedan då bilen troligtvis bytte ägare och hade någon fråga.

Lycka till.
Visa användare
3.753
Sani
Men då så! Verkar ju vara ett solitt objekt, så då ska vi bara enas om de där $$$-detaljerna, så kanske man är en-i-gänget här igen.. ;)

Jag ber att få tacka, guld att stöta på första ägaren också! (Bilen brukas nu av ekonomichefen på 7H, Cecilia)

Bara Blackline-bakljusen + Performance-chippet som fattas från perfekt hehe..
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Är inte 265´ för en fem år gammal E91 med åtta ägare ganska svettigt?

MVH Christofer
Ro
38
Robert.m
BMW 520d M-sport LCI -07
joxgbg här på forumet var och kollade på den i höstas men hittade en annan. Skicka ett pm till honom så får du nog mer fakta.

När han var och kollade var det lite wg-rassel som skulle åtgärdas så det kan vara bra att kolla upp.
Tycker också den har ett lite väl högt pris. Utbudet på 335-or E91 kommer ju att börja öka markant när snart F31 kommer ut och en -07a blir nog lätt kall då. Det är ändå en prefacelift och saknar ex. vis skinn vad jag kan se. För övrigt verkar den ha en bra spec och färgen är ju kanonsnygg. 335 X-drive fungerar otroligt bra och x-drive ger ett extra lyft till den härliga motorn. Fungerar förstås ännu bättre med lite mappning. Min erfarenhet av 7H är också positiv, de har ett väldigt bra renommé vad jag förstår och handlar bara med "bra objekt" vad jag har erfarit.

/Anders
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Det var jag som ringde dig LeMans Blå! :)

Jag kollade på bilen i september och hade mer eller mindre bestämt mig att köpa bilen innnan jag kom dit, men jag blev besviken.

Det jag upptäckte då var:

* Galet mycket wastegate-rassel från turbo. Detta skulle åtgärdas av 7H (byte av turbo), kolla så att det är gjort.
* Jag kände vid provkörning märkliga vibrationer från drivlinan. Blev inte klok på vad det var.
* Klarlacksläpp på både bak och framspoiler, behövde lackas om. Rikligt med stenskott på sidorna (grusväg?)
* Rost på diverse plåtdetaljer i motorummet, har aldrig sett det på någon annan bil.
* Såg ut att ha varit trimmad, kan dock inte 100% säga att så var fallet.

Det är mycket möjligt att bilen är åtgärdad och i toppskick nu, men nu vet du vad du ska kolla efter!

/Jocke
Visa användare
3.753
Sani
Intressant Jocke, ska kolla upp detta med Jarmo under dagen - tack, verkligen!

LeMans Blå; chippade du den under din ägo, om man får fråga?

Angående priset så betalar jag inte 265k för bilen vid en ev affär, utan det blir mer eller mindre jämnt inbyte mot Q7:an - som jag fick till ett bättre pris än så, tack vare tursamma omständigheter.. :)

To be continued!

Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Hej,
Tråkigt att bilen inte är i samma goda skick som när jag lämnade den.
Jag har INTE trimmat. En av anledningarna till att det är många ägare är att i min ägo så blev det 4 ägare (handlaren + företag + företag + privat).
Så länge jag hade bilen fanns det ej något problem med motor eller kraftöverföring, utan den gick som en dröm, dock en törstig dröm, ca 1,2 l/mil vid blandad körning av frugan.
Visa användare
3.753
Sani
Förbrukningen gör inte så mycket - jag törstar efter bensin nämligen ;)

Tack för svaret!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Rimligt pris för den bilen är runt 230' +-3%
Min förra 335xi coupe -09 drog 1,1 mellan tankningarna
Mvh
Marin
Visa användare
3.753
Sani
OK, möjligt.

Hur ser ni på 335iXTM vs RS4 Avant (B7) av samma årsmodell (-07) - vilken är mest värd; rent generellt..? Förutsatt samma mil och likvärdiga utrustningsnivåer.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
RS4 såklart!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Köp den röda RS4:an på 7H :)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
RS4 är en grym bil, men i min mening så är dom på tok för högt prissatta. Har kört med min gamla 135:a mot RS4 på björkvik, och RS4:an stog praktiskt taget still... har ingen aning om den gick som den skulle, men den var sjukt långsam.

Dessutom tycker jag B7 börjar se riktigt gammal ut nu. Men den har ett motorljud att döda för... :)
Visa användare
3.753
Sani
acey; fräsch - men dyr :)

Jocke; det hade nog sett annorlunda ut från stillastående, tror du inte det?

Mm - är sjukt nöjd med Q7:an annars, men så var det ju det där med fart & fläkt hehe..
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Sani: du har pm!

Nä, jag hade fan kunnat ge den försprång tror jag... men som sagt var; jag har ingen aning om den bilen gick som den skulle! Han blev i alla fall frånåkt av allt och alla.
Visa användare
3.753
Sani
Hehe, okej - den motorn var nog igenkoksad, drabbar ju många RS4:or haf jag lärt mig på sistone... Du har svar!
Visa användare
3.753
Sani
En update för att summera denna tråd bara:

Det bidde ingen affär, tyvärr. Jag, AP, Blocket och Bilpriser.se är alla överens; min bil och 335:an i fråga är precis lika mycket värda (så när som på 200kr) - men 7H ville ändå ha 15k mellan..

I och med att jag redan åker omkring med en nybesiktigad & nyservad Q7:a med garanti och fri försäkring från Audi i ett år, kände jag inte att det var motiverat med det påslaget.

Dock en eloge till Jarmo för proffsigt bemötande, och så klart: Stort tack till er som bidragit med hjälp här!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.