|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tydligen så togs mitt förra inlägg bort. :-) Jag tog i lite väl mycket förmodligen. Men jag har tröttnat nu på att inte hitta bilar i Sverige som är importerade och i fint skick. Jag har kollat på ca 25-30 st och ingen känns rätt vad gör jag för fel? Till en början kollade jag på e34 93-95 och kände att alla känns gamla och nu tittar jag på e39 98-99 och det mesta som säljs runt 150-160' importvagnar känns inte bra. Läste reportaget om München och blev sugen att åka ner nu. Tror ni att man hittar en fin e39 t. 523,528 runt 140'-150'? Mvh /KC Dessutom blir man less på sådant här: Länk Länk | |
|
Delar inte din uppfattning om importbilar, mina senaste bilar har varit direktimporterande och välskötta (och billigare än motsvarande svensksålda). Vad är det för bilar du tittat på? Är det småhandlare, alltså privatpersoner som söker lyckan? Jag brukar undvika säljare av importbilar som haft bilen mindre än 6 månader. Då är sannorlikheten stor att de endast importerat i ren spekulation och valt ut billigast möjliga bil och snyggat upp lite och kanske backat mätaren. Håller med om att man blir less på annonser som den du länkade till. Tror du drog ner byxorna för den gode Ted! Bra att sådant kommer fram här, söker själv en e39 touring. |
|
|
Jo, det stämmer det har varit många småhandlare, men hälften är också privatpersoner (särskilt e34 och mindre än 15000 mil på mätaren. Alla utom 2 st har blivit lurade tror jag. Antingen är bilen omlackad el. skruvad med konstiga serviceböcker och säljarna tror sig ha köpt sig en bra bil! Funderar du på att åka ner och hämta en E39 T? Mvh /KC |
|
|
>>KC U got mail. Mvh Marin |
|
| KC: Jag funderar på att dra söder ut, men måste sälja min 318 först. | |
| Den gamla sanningen, att man får vad man betalar för, står sig (tyvärrr) ofta.... | |
|
Jag ringde för ett par timmar sedan och då var teddys bilar sålda eftersom utr. stämmer överens både på bytbil och mobile så borde det vara samma bilar! Så vi får väl säga grattis till de nya ägarna! Mvh /KC (ps Vi får dock hoppas att det inte är samma bilar! ds) |
|
|
KC: Jag har varit i kontakt med en importfirma som jag har fått ett bra intryck av, dom köper bara hos auktoriserade handlare i Tyskland, dom kanske har det du söker. Länk Sen är det ju som Gasar-Magnus säger att man oftast får vad man betalar för... www.malte-racing.com |
|
|
KC Ring Christer på Processanalys och hör med honom om han har något på gång ifrån Tyskland, köpte min vagn av honom och jag vart riktigt imponerad av hans sätt att bemöta mig som kund. Inget priblem när AC gick sönder efter 2v bara o lämna in skicka fakturan, bilen var i exakt det skicket han hade beskrivit bilen för mig, mailade precis hur många bilder jag ville ha. www.processanalys.se Hälsa Christer ifrån Niklas med 540:in så blir han nog extar trevlig =)) Support Your Local Big Red Machine |
|
|
Tack för svaren! Processanalys har jag hört bra om innan (Kul att han lämnar garanti och öppet köp). Det är precis så det ska vara, men jag har bestämt att jag kommer åka ner till München och göra detta själv. Så blir det bra gjort och så får man vad man vill ha! mvh /KC |
|
|
Jag fick mim bil osedd med motortransport så man var ju lite nervös men efter ca 30 bilder i vinklar jag själv valt så kändes det ok. Han fixade fram intyg på mätarställning,nya nycklar och graverade även rutorna detta var skönt att ha klart så man slapp detta bilen var självklart även besiktad. Support Your Local Big Red Machine |
|
Gemini__ |
Man ska inte alltid dra förhastade slutsatser. Bilen på bilderna(som KC länkade till) är inte bilen som är till salu. Utan en liknande. Allt enl. säljaren. Jag anklagade absolut inte honom för ngt, utan jag frågade bara hur det förehöll sig... Mvh: Thomas |
|
>>Gemini Tro det den som vill :) //Marin |
|
|
Ja vad ska han säga? Om det inte är bilen på bilden brukar/bör det nämnas i annonsen |
|
|
Enligt Ted är det olika bilar med samma bild... Vet inte riktigt om jag skall plåga honom med ytterligare frågor. Min personliga reflektion är dock att en bild i en bilannons skall visa bilen som är till salu... |
|
Gemini__ |
Saxat från Teds annons, egna kommentarer: "Mkt välvårdad och välskött bil med det mesta samt s-bok. OBS! Ej bil på bild; kopierat arkivfoto pga ingen digitalkamera f.n.! Så ArneBengt och Patrik m fl oseriösa fegisar som mailar utan telefonnr eller svarsadress och inte kan tänka själva hör gärna av er igen med tel.nr så att vi kan diskutera OM ni nu är seriöst intresserade eller?" |
|
Jag är seriöst intresserad av e39 touring och tycker Teds bilar verkar intressanta om det inte är något lurt vil säga. (Har dock ej skickat anonyma mail dit) Gäller samma förklaring här också? Länk Länk |
|
|
Ok, är det inte samma bilar så är det inte! ;-)Klart man blir misstänksam när det är exakt samma utr. och tonade rutor som inte är det vanligaste i Tyskland. Men det lättaste är ju att ringa på annonsen i Tyskland och fråga den förra ägaren. Var bilen gick och vem som är köpare? Så är frågan utagerad...jag har iallafall hittat en sv. såld bil, men fick punga ut med lite till! Så nu slipper man Tyskland iår iallafall! |
|
|
KC: En tråd för dig? "Svensksåld vs importerad" Länk roadZter |
|
|
tack DanneZeta! Jag hade gärna hittat en importbil om den hade haft rätt pris och rätt skick! Dock tycker jag som "Asken" att det är unikt från fall till fall. Bilens skick avgör om man tar den el. ej. Dvs det är svårt att generalisera om vad som är bäst. Dock kan jag hålla med om att tyskarna är grymt duktiga på att hålla bilarna fina länge och för det mesta så finns det mer utr. i dem. I mitt fall har jag inte träffat på någon import E39 Touring under 170' som är riktigt fin tills igår. Den råkade vara svensksåld och nästan perfekt skick i lack och inredning inte full utr., men lagom...dock helt vinterutrustad vilket få tyska bilar är! Så nu ska jag ut och köra några långturer för att känna på min första BMW. Har tidigare bara kört SAAB och Porsche 968 CS så vi får se vad intrycket blir efter helgen. |
|
|
KC: Jag håller med, man skall inte generalisera i detta fall. Kul att du hittade en E39'a touring till slut - vad blev det? roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.