AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.022

Eländet med ac:n fortsätter...

Sida 2 av 2
to
141
tobbepersson
525i-90
318i-02 Touring
Jodå kyla kommer in så fint så.
Tack för svaret
mvh
Tobbe

in
438
inkognito
E34 535-92
Ringde o hörde med mobilkyla i Umeå, de skulle ha 3200 spänn för konvertering och nytt torkfilter. är det dyrt ???

Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.
/Stefan F
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
"inkognito" det verkar inte så dyrt. Ett torkfilter kostar ca 1000kr och fyllning 1000-1500kr, olja till kompresorn ca 250kr och sedan abetet.
in
438
inkognito
E34 535-92
okej lät ju bra har nämligen lite pys på mitt torkfilter. det småbubblar lite olja där.

Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.
/Stefan F
Visa användare
279
norda
540iA -93
jo jag renoverade min ac för ca 7000kr för 1 och en halv månad sen. men nu fungerar den perfekt..

//norda
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hejsan

1000:- för att fylla svart? Det var dyrt.

Konvertering består av nytt torkfilter, o-ringar, byte från mineralolja till ester eller pag olja, och även nipplarna som är olika mellan r12 och r134a (inte direkt nödvändigt) samt fyllning.

Jag har precis byggt Acc i min bil, jag ska konvertera och det kommer på att hamna på en kostnad på:
Torkfilter 540:-
Oringar 150:- (på bmw, skulle vart billigare på waeco)

Torkfiltret får jag dessutom säkert rabatt på (20-30%), och sen lägger man till lite köldmedium och ny olja i kompressorn, men det har jag redan hemma.

Alltså totalkostnad på endast några ynka hundringar för konverteringen, nipplar ska jag inte byta, det är ej nödvändigt.

Tobbepersson: din ac är konverterad när du hade bilen inlämnad.

Vad jag vet så är det inte förbjudet att byta kompressor själv? Det är ju själva arbetet med köldmedium som kräver viss kompetens.

//Mvh Simon

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.