|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"dyra som guld" skall det givetvis stå... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det stod bara några siffror vad jag vill minnas. Köper på mig en uppsättning nya stift så fort lönen kommer. Jag har kört ca 600 mil sen dess. Så den kanske har dragit 3 dl. Och flera liter olja, så den läcker rätt rejält. Läcker även olja vid oljefiltershållaren, så lär skruva bort den rackaren och byta packning. |
|
| Det är inte LMM:en !!! har exakt samma fel som du har, och jag har bytt lmm och främre lambdasond, och funkar fortfarande inte. Och ett tips, tror de är bättre ifall du kör med lmm:en i, för jag har kört med min ute nu eftersom den går bra då. Men nu går den skit även utan lmm! Bilen står nere på macken nu. Och dom kan ej hitta felet, dom ska söka mer imorgon. Återkommer när de har hittat felet ! Vill inte att du ska göra samma misstag som mig och spendera flera tusen på ny lmm och lambdasond! | |
|
Fast det är ju ganska uppenbart att det är LMM när den går bra när kontakten monterats bort. Bytte till en annan LMM jag har hemma, dock en pirat. Vilket resulterade i varierande tomgång, men gick som vanligt på varv. Testade även tvätta ur min gamla LMM och det blev bara sämre, vilket ger ännu en indikation på att något är knas med den. Men tack får åtanken ! |
|
| Tydligen inte ! eftersom min var likadan som din, gick bra när jag kopplade ur lmm:en, köte ny, kopplade in, gick lite bättre. men blev sämre när bilen lärt in sig efter den nya lmm:en. Så nej inte självklart! dock har jag ej så mycket problem med varierande tomgång. Hade de för 3 veckor sedan, först varierade varvtalen väldigt, sen efter 1-2 veckor så dog bilen på tomgång, hittade slang som var sönder (vevhusventilationsslangen). Prövade du byta tändstift ?. | |
| att den går bra när man kopplat ur lmm:en har med att bmw har ett felsäkert läge som bilen går in i. | |
|
Grejen är att den går bra när jag bytte LMM, inge misständning eller blödder. Dock tomgången som går upp och ner, vilket är ett vanligt fel med eftermarknads LMM'er. ( Tomgången var bra innan jag bytte till eftermarknads. ) Har du en eftermarknads i din? isf tipsar jag dig om att testa en bosch. |
|
| Jag har inte Bosch, men den är helt ny. Och går lika dåligt som på min gamla lmm nu, så är ju inte något fel på lmm:en. Kan tänka mig att de kanske är något som är tilltäppt, typ i vevhusventilationen eller något liknande. | |
| Vet flera som köpt nya LMM icke bosch som haft problem. Testa med en bosch! Någon bekant borde ha en att testa med. | |
| Nepp ingen som har min modell :/ har en polare som har en 316, men den lmm:en ser inte ens likadan ut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.