|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Man kan jämföra med att sälja en lägenhet.. Vissa lägger lockpriser för att få många att titta på objektet och få det sålt snabbt. Skillnaden mellan en lägenhet och en bil är ju dock att det är bjudning på lägenheten, medan en bil "måste" oftast säljas till första spekulant om han erbjuder att köpa den för det priset. Man kan inte gärna säga att man inte kan sälja för att det kommer en annan och bjuder högre.. då blir man väl lynchad på plats, även fast det skulle vara helt i sin natur att göra så :) | |
| tror jag kan vara intresserad ,ska se om jag hinner dra ner till gbg i helgen o kolla in din bil | |
| Ska lägga ut den med sänkt pris i morgon. | |
| Har lagt ut en annons för 100. Det funkade inte så jag höjde priset. Det klientelet som köper är inga affärsmän. Dom ska pruta vad priset än är. Det är bara utlänningar som ringer. Tex en kvinna mailade när jag hade den på 118' och skrev 95 papp och en Alfa Romeo. Sen när jag sänkte till 100' kom ett mail direkt 70 papp och en Alfa Romeo. Man råkar ut för lustigt folk *s* Inga svenskar heller. | |
|
Lite prut får du nog räkna med oavsett nationalitet - samt en stor portion tålamod. Gamla BMW sedaner är svårsålda - minns att jag hade ute min E36 328 länge innan någon ens mailade eller ringde. Detta var när modellen var jämngammal med din. Men tillslut kom en kille efter några månader (!!), prutade några tusenlappar och tog den. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
tom, lägg ut den för 130, så kanske du får bud på 115 och en alfa.. Då är det ju bara slå till, så kan de få behålla alfan, så du inte får massa problem på nacken :) |
|
Att sälja begagnad bil är tyvärr ofta inte någon angenäm upplevelse. Mitt råd är att se buden som humor istället....:) |
|
| Jag fick dumma råd här att lägga ut den för 100 papp. Har dock haft flera bud på hundra och över. Nu vet jag vad den är värd. Dom måste få pruta lite. | |
|
Då kanske du borde tagit budet som var över hundra? Det handlar ju om hur mycket tid och energi du själv är beredd att lägga ner också, för kanske 5000kr i slutändan. |
|
| Jag trodde den var värd mer sen man tittat på bilpriser.se En ringde också 20 minuter efter jag lagt in annonsen och kom förbi så man trodde intresset var stort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.