|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har ni synpunkter på annons, pris? Jag trodde den skulle vara lättsåld. Länk | |
|
Lägg ut den för 100' så får den sålt direkt. Mvh Marin |
|
| Det lustiga är om jag lägger ut den för det så vill dom pruta och ska ha den ännu billigare. | |
| Något för dyr. Tydligare disponering av annonstexten. | |
| Då får du vara behård på det området. | |
|
Och sist men inte minst, bättre bilder. Interiörbilden säger inte så mycket tycker jag, försök att få med båda framstolarna. Mvh/ Niclas |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Sätt 103´ och säg att du inte går en krona under 100´, sen kommer det alltid skambud på 75´eller liknande men bara att strunta i. "You can call me Bon" |
|
Jag har fått många lustiga bud. Flera på 100´ men nu accepterar jag det. Igår tex 60 papp får du. Sen tex 12 papp emellan för en 325 årsmodell 93 eller tex byte mot en terrängbil och några skotrar. Jag får sänka priset, men folk är primitiva och ska pruta. Om jag lade ut den för 60 papp skulle dom säkert också försöka. |
|
|
Heh, jag sålde en helt körbar skattad & besiktad VW polo.. skulle väl kunda tänkas gått för 12-13 nånting, men slängde ut den för 6 och sa "inge tjafs om priset!". Tror du inte killen (säger inget om hans ursprung) prompt ville ge mig 2.. Jag frågade om han ens hade läst anonsen. Det är just av dessa anledningar som jag heldre skrotar en bil än säljer den.. man orkar inte med hur många idioter som helst på en dag utan att ta livet av sig. Man blir så less... |
|
|
Äh det är likadant överallt. Även vid inbyte så försöker handlarna med rejäla skambud. Jag tror som ovan. En hundring bör du få ut. |
|
|
Bättre bilder behövs - som framförallt visar hela bilen. Nu ger annonsen ett lite slarvigt intryck. Bra bilder kombinerat med ett attraktivt pris säljer bilen! |
|
| Visar jag inte hela bilen förutom interiören? | |
|
Märkligt att folk bara SKA pruta, även om priset är mer än helrätt från början. Att en handlare "skambuder" har jag lättare att köpa, de har en del kostnader att ta höjd för och måste tjäna pengar på affären. MVH Robert |
|
| Sen med ett lågt pris kanske dom tror att den är i dåligt skick trots att den är fin. Eller? | |
| Vad jag ser av inredningen så har du bara "halvautomatisk" klimatanläggning och igen läderklädsel, inga sportstolar,detta drar ju ner rejält i pris också. På blocket finns det en 525 touring med begärt pris 124 000 kr, då har denna bla helautomatisk klimat, sportstolar, helläder m.m. Kanske du ligger lite högt i pris om man jämför tex med denna. Mvh Mats | |
|
Klimatanläggning är helautomatisk, dock bara en zon och ingen restvärmefunktion. Den fungerar alldeles utmärkt |
|
| Fungerar säkert alldeles utmärkt! Men jag refererar till bilen i detta inlägg och den bilen har ej klimatutomatik med utökad funktion, som innebär bla 2 zons + andra funktioner. Detta måste speglas i priset. Mvh Mats | |
|
...och det var inte det jag invände mot, utan mot att du skrev att den är halv- och inte helautomatisk. Den sköter alltså både luftstyrning och fläkthastighet själv vilket inte en halvautomatisk gör. En hyfsat viktig detalj Avsaknad av utökad klimat och skinn gör givetvis bilen mer svårsåld då 95% av E60 har detta. |
|
| Tom: bättre centrering och fokus på bilderna. Finns en enkel fotoguide i länkarna till vänster som ger bra tips på hur man tar snygga bilder på bilen. Har själv haft mycket nytta av denna guide där man själv kan välja hur nördig man vill känna sig :-) | |
|
Lite bättre bild på inredningen. Den är lite oskarp. Ta bilder i lite bättre väder. Försök att få ett ljus/vinkel så att lacken blänker. På sista bilden ser man lite skav i nederkant på bakdörren samt smuts på tröskeln mellan fram och bakdörr fixa till det eller ta bort bilden. Ta en bra bild på förarstolen respektive ratten så man ser om den är sliten eller fin. Ta bort alla lösa saker som sladden t.ex. Och se till att allt är rent och snyggt. Om det är vinterhjulen på bilderna och du har snyggare sommarfälgar så byt. Men jag tror personligen inte att bilderna är lika viktiga som priset för att locka dit spekulanter. Verkar inte vara lätt att sälja 5-serien med den gamla motorn heller. Här är en som har varit ute länge. Utökad klimat och touring så... Länk Sålde nyligen min ena bil (inte en BMW dock) och det kom en massa skambud per mail först. Sänkte priset från 74-68' efter c:a 3-veckor men la det c:a 3000 över mitt minpris. Såldes efter ytterligare en knapp vecka och köparen prutade 3000. Men skambuden haglade in även efterprissänkningen och de var betydligt lägre än vad jag blivit erbjuden i inbyte mot prisvärda bilar. |
|
|
Finns många saker som gör en bil mer eller mindre svårsåld. Förutom det allra mest uppenbara - priset - så skulle jag säga att standardstolarna i tyg är den största boven i dramat. Dom känns inte alls premium och SER framförallt riktigt bedrövligt tråkiga ut på bild! Tillsammans med manuell låda och standardratten känns hela anrättningen ut som den kom från mitten av 80-talet (Lada Samara?)...:/ Efter det kan man börja prata klima, m-paket, panoramatak, navigering....etc etc, men då är det lite mer tycke och smak. Precis som det finns någon där ute för alla (jodå...;) så finns det en köpare därute för alla bilar - bara priset är rätt! Precis som några varit inne på så ligger nog priset lite högt. Justera det lite så kommer du nog få bilen såld. Själva annonsen tycker inte jag det är något stort fel på. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.