|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Man kan tro att jag jobbar för TV10 men det gör jag inte. Däremot är jag glad att ha den kanalen då jag idag (missade race 1) ser att de sädner TTA - konkurenten till STCC Länk Så nu kan man se BMW i racing-skrud även här. Läste i deras forum att det varit ont om omkörningar men hoppas det bättrar sig och sen ska ju inte SAAB stå överst på pallen framöver heller ;-) Med Rickard Göransson som chaufför så borde det gå bra att vara först i mål. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
| Såg racet på tv och får väl säga att det var nåt av det tråkigaste jag sett i racingväg. Får väl hoppas på bättring framöver. | |
| Noterade att "BMW" bilarna saknade njurer. Sitter ju en Nissan motor i dessa bilar, så kanske order från Munchen? | |
| Hmm... Inte en BMW-logo på bilarna och bilen heter BMW Silouette Replica. Första rejset var ljummet tycker jag. | |
|
Såg loppet på plats. Tycker absolut att det var bra racing, har följt STCC en del tidigare men detta var bättre. Jäkligt kul att Linus Ohlsson slog en etablerad räv som Ekblom, det visar att David kan slå Goliat, att inget är givet bara för att man har stor uppbackning. Sedan tror jag tempot kommer att skruvas upp, det här var första repan, hade kanske inte sett så bra ut med en ny serie också krokar hela fältet ihop i första kurvan. Och ljudet, bara en sådan sak :) MVH Robert |
|
|
Nissanmotor - jag såg också namnet siloutte replica men att det var så illa trodde jag inte. Jag hade ju hoppats på rejäla tyska motorer. Är det flash engineering som har avtal med BMW och sedan när de startade egen serie med några andra så fanns inga direkta BMWar klara så blev det ett hop-plock eller? De följer väl ett standard-reglemente eller? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
eh, jag menade West coast racing. Flashen kör ju saab nu. och visst var det GT-reglemente då jag tittade efter... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Alla bilar har samma bottenplatta och motor. Sedan byggs det olika s.k. Silouhette karosser till bilarna. Såg loppet på TV10, och Rickard Göransson sade att de hade lite jobb kvar med inställningar i West Coast Racing. Återstår att se hur säsongen blir. Jag lär ju ta en sväng och titta på racet i GBG live iallafall. Sedan är det ju en GT-serie som support klass. Och såg på bilder från Gälleråsen att det i den serien fanns ett par M3 E92 i GT4 utförande. |
|
|
Såg racet på plats och jag tycker det ser lovande ut alla dom bästa förararna är med utom Rydell och dom två starkaste teamen. Till skillnad från Stcc där Rydell tävlar mot juniorer och några gamlingar. Det krävs tillstånd för att få använda njurarna och BMW-märket men det kommer. Bilarna kommer ju att få Kers till sommaren. Hade föredragit 2 korta istället för 1 långt race. Tanken är att man ska kunna köra med tillverkarnas egna motorer längre fram. Supportklasserna var bra, kul med GT klassen med ett par M3:or. Stcc är chanslösa i konkurrensen! |
|
|
Re: Clubsport Köra med egna motorer?? Var har du fått det ifrån? Grejen med TTA är ju att bilarna skall vara så lika som möjligt (under plasten) och att det ska vara förarnas skicklighet som är avgörande. Det är endast smärre justeringar som är tillåtet! Se under ¨straffvikter¨. Länk Mvh |
|
|
Passo222: Från BMW själva det är därför dom går in i det här för att i framtiden kunna leverera motorer. Dom kör med nuvarande motorer i minst två år. |
|
| Jag blir också nyfiken på var du fått det där med motorerna ifrån Clubsport. Har du en länk eller nån annan källa? Det är ju just det med att det är så rättvist med samma förutsättningar för alla som dom inblandade trycker på hela tiden, det rättvisa skulle ju försvinna med egna motorer. | |
|
Kommer länk när jag sitter framför datorn ikväll. Blir ju svårt att attrahera fler tillverkare när ingenting är märkesspecifikt. Det enda som är från BMW i WCR bilarna är ju fram o baklysena. |
|
| tror tta kan bli bra med tiden.. roligare än stcc i alla fall | |
|
Hittade inte länken igår, ska leta vidare. Men det stod bla att reglementet öppnar för att tillverkarna kan ha sina egna motorer i bilarna i framtiden och därför så tyckte BMW att det var intressant. |
|
|
DTM har väl möjlighet att ha egna motorer bara de håller sig inom samma reglemente? MVH Robert |
|
|
DTM o TTA liknar varandra en fast motorerna kommer från respektive tillverkare, dock måste de hålla sig till vissa regler. Däck, Bromsar, elektronik, växellåda o bränsle är identiskt samt även uppbyggnaden av strukturen för säkerhet i bilen. Länk Mvh |
|
|
Gissar att TTA sneglat på DTM och liknande serier som går som tåget, så att utvecklingen går mot egna motorer är väl ingen omöjlig tanke? MVH Robert |
|
| Sitter och kollar just nu... Vilket skit, händer ju ingenting..följa john! Mvh | |
|
Ska se racet live i Göteborg den 16. Ska bli kul och se om det är kul eller mest skit! /Bellamy |
|
|
I förra numret av TV står det att tanken är att köra med märkesspecifika motorer i framtiden. Att det är få omkörningar är ju ett problem i alla större racingklasser inklusive F1. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.