|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar om marknaden är ganska mycket köparens marknad nu,har en annons ute men dålig feedback är milt uttryckt :) Länk kom gärna med synpunkter !!! *BMW* Be My Wife | |
|
Tror du skulle vinna på att serva den så att du kan skriva "nyservad". Skönt att slippa det som ny ägare det första man gör.. Den ser ju fin ut men ligger mitt i modellprogrammet motormässigt tyvärr, trenden nu är väl att folk antingen ska ha minsta snålaste motorn eller den fetaste? |
|
|
Tack för feedbacken,japp,den ska in på service till veckan och jag ska kolla upp med lacken hur mycket dom vill ha för att se på lackskrapet, synd för det är en mycket trevlig motor den nya på 218,men de kan va som du säger,antingen eller snålt eller kraftigt !! *BMW* Be My Wife |
|
|
Lite dåliga bilder. Speciellt interiört så ser den lite risig ut när den är skitig. Även bilderna när den står i snön gör att intrycket inte blir lika bra enligt mig. Annars så tycker jag det ser bra ut |
|
|
Jag tror man får inse att det är svårt att sälja bil nu. Många sitter i samma sits som du, dvs bilar som de inte blir av med. Så tar man inte inbyte så är det inte helt enkelt, oavsett om man tar nya bilder eller inte. |
|
|
Det är jättesvårt att sälja just nu och framförallt när man kommer upp i dessa pengar så kollar folk efter miljöbilar som är rena hysterin om. Jag sålde min e39 nu i veckan och fick vad jag ville för den= marknadspris. Sen så är det nog inte många som lägger 150papp på en bil som man direkt måste lämna in för lackskador och service. Dom enda som köper en sån bil är såna personer som fixar det själv, finns ingen person med tummen mitt i handen som köper den. Är du desperat på att bli av med den så sänk priset annars hade jag fixat det negativa och haft lite längre tid på mig att sälja den. //Per |
|
|
Det jag har märkt är att folk vill ha hjälp med finans. Har min 335d ute och intresset är OK. Några mail och samtal, blandade budskap, allt från standard prut till Kan du ordna finansiering?. |
|
| More: mymoney.se ordnar finans även vid privatköp. | |
|
Jag tycker det ser bra ut, 5-serie är en förhållandevis populär modell och även om 525i är en mellanmodell finns det ändå en skara som nöjer sig med den så länge de får en sexa och tillräckligt med effekt (520i tycker nog många är för klen). Dessutom är det "rätt" version av 25i det vill säga den nya motorn vilket du även påpekar i annonsen. Har du haft ute den sedan den 11 maj? I så fall tror jag att du kan vänta ett tag till, många har inte bråttom utan väntar och ser om bilen blir såld: Om inte kanske säljaren är mogen att pruta lite? Att ge bilen service tror jag är en bra idé, men lacken tror jag att du kan strunta i. Det är en sak att vara pedantisk BMW-entusiast och medlem på Autopower men dom flesta struntar nog i den skadan och tänker att "Det är ingen ny bil jag köper". Att ta en bättre bild på en ren interiör ser nog bättre ut, och passar bättre ihop med texten i vilken du beskriver att den varit pedantskött. Visst lite skit ändrar inte på det, men när du skriver så förväntar nog dom flesta sig en kliniskt ren bil på bild. Lycka till! //Bjersér |
|
|
Det är väldigt ärligt av dig och starkt att du visar skadan. Själv tycker jag den är större än jag skulle kunna smälta som köpare så det är bra att man slipper åka och få en sådan överraskning. ------- //Lövet |
|
|
Jag håller med om servicen, att min bil var helt nyservad vägde tungt när jag köpte. Jäkligt gött att få med sig känslan av att slippa det på ett tag. MVH Robert |
|
| Är ju alldeles för dyr med de milen och den klena utrustningen (ej lucka, aut mm). Men du kan ju ha tur ändå förutsatt att du som påpekats fixar repor o service. Lycka till! Mvh | |
|
Farsan sålde sin 530IAM-2005 för 165 efter ca 4 veckor den hade gått strax över 7000 mil,och hade mer utrustning..(231hk motorn) han va enda ägaren.köpte den av bilförs.påarp vintern 2006 vid ca 3000 mil. var inte så jätte många seriösa spekulanter..kanske 3-4 st..den gick till en 20-åring från Haparanda.... Upp med bättre bilder...det är A och O..tycker att en annons säger en del om ägaren oxå.... Lycka till |
|
|
Bianca skrev: han va enda ägaren.köpte den av bilförs.påarp vintern 2006 vid ca 3000 mil. Hur går det ihop? Enda ägaren och den hade rullat 3k mil vid köp? /Martin |
|
|
enda ägaren i sverige,givetvis... hur går det ihop martin85. de kanske betyder att det varit ytterligare en ägare i tyskland..eller så har bilen kanske kört av sig själv.. vilken jäkla fråga,herregud!! |
|
|
Tänk på att det du behöver är EN kund. Sen gäller det att bara hitta rätt person. Det kan ta tid men ligger du i rätt pris och men en bra annons så kommer det släppa. Mvh Länk |
|
|
Bianca: Du skriver som en kratta så det är inte så konstigt att du får frågor. Använd dig gärna stor bokstav efter punkt och försök att få ihop fullständiga meningar som inte innehåller motsägelser så skall du se att folk förstår dig bättre! Trevlig helg! =) |
|
| Det trillade visst bort ett "av" i inlägget ovan, men det bjuder jag på...;))) | |
|
Jag tyckte Martin85 hade en relevant fråga, ägare utomlands räknas självklart också. Enda ägare betyder att bilen haft en ägare, inte två. __________ Mvh Grelle |
|
|
mistafrizz Känner till mymoney.se men vill ha en kund som har pengarna klara. Vill ha en snabb och enkel affär, kan tänkte mig bra prut mot en sån kund. |
|
|
1 ägare i Tyskland+min far här hemma...totalt:2 äg. Alla nöjda o belåtna nu:) relevant o relevant är upp till var och en att bedöma det. vissa tycker det är relevant,andra kanske tycker att det e brist på sysselsättning med sådana uttalanden när bilen är såld för 4 veckor sedan,.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.