|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det tog 9 besök på BMW i Göteborg innan allt var klart med bakluckan - från första besök tills allt var fixat. Den sista gången några dagar efter att vi fått tillbaka bilen, då höger baklampa "hoppade ur" när man stängde luckan för första gången! De hade väl dragit skruvarna för hårt och spräckt plasten. 9 ggr är åtminstone 5 ggr för mycket... |
|
smitran |
marpeto! Det har varit mycket kritik mot BMW-göteborg och likaså mot Lahalls bil-kinna. Mot dåligt utfört arbete och väldigt höga priser. Lahalls hemma ville ha betalt av mig för lack av halva luckan(BMW står endast för halva enligt dem. (se mitt tidigare inlägg så förstår du). Vet flera göteborgare som åker från stan för service. Lunds bil-varberg och Auto7h-borås har gott rykte och mina erfarenheter är endast positiva. Smitran |
|
Smitran. Jag vet ju inte hur frågan ställdes till dig av Lahalls bil. Men att de erbjuder dig att få hela bakluckan omlackerad mot att du betalar lite pengar istället för att bara lackera halva som BMW ersätter tycker inte jag är något annat ett bra service. De hade inte behövt fråga alls och då hade du säkert blivit sur för att de bara lackerat halva luckan. Det är trots allt BMW som säger att bara halva bakluckan får lackeras, inte Lahalls bil. |
|
smitran |
marpeto! Du har tydligen inte läst mitt tidigare inlägg som jag hänvisade till. Jag fick en NY lucka efter kontakt med Auto7h i borås. När BMW-handlaren tittar och fotar luckan så kommer de med en rekommendation till BMW-sverige och då får de ett svar om ja eller nej(byte eller lack). Lahalls sa till mig att de absolut inte byter några luckor för BMW- sverige går inte med på detta. Hoppas att du förstår nu vad jag menar Smitran |
| Smitran, ditt förra inlägg var nog riktat till Blorf antar jag ;-). Jag har inte kommenterat ditt inlägg eller om Laholm... | |
|
Smitran. Det svar du fått på Lahalls stämmer också om man ser tillbaka i tiden. När problemet med rost på bakluckorna på E61 började komma mer och mer fick BMW verkstäderna inte byta bakluckorna över huvud taget. Det var bara lackering som gällde. Jag förstår din syn på det hela eftersom du tycker du fick bättre service av Auto7h som bytte bakluckan för dig vilket jag också hade velat om min baklucka börjat rosta. Anledningen till att jag försvarar Lahalls bil är för att jag vet att de baserar sitt svar till dig utifrån vad de har fått för rekommendation och riktlinjer från BMW. Givetvis hade de hellre bytt din baklucka än att lackera om den om de hade fått eller vetat att de fått. Men har de t.ex. fått avslag flera gånger från BMW på byte av bakluckor i liknande fall som ditt så är det inte konstigt att du också får det svaret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.