AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.459

Frågor inför köp av E39.

Sida 2 av 2
Gr
42
Grovst
118d -08 (sparbössan)
K1200/RS -02 (sommarnöjet)
745iA -02 (sommarnöje dom regniga dagarna)
Med den längdskillnaden borde du leta efter en med elstolar och minne. Det går ju an för din fru att ställa in efter dig men hur ofta drar de där småväxta personerna bak stolen efter sig? :)
Är själv 205cm så jag vet vilket helvete det kan vara vid sådana tillfällen.
Ethel där säger du något helt klockrent, jag har många bekanta som bara gnäller om hur långt deras bilar har gått, de vågar knappt ta sin bil ur garaget för att den ska gå några bil extra...

Hellre en bil som har gått 25 tusen lugna mil och garanterade sådana än en 10 tusen milare som har gått hårda mil inne i stan.

Det där lär du se på parkeringsskador och övrigt skick (hur ofta man har har hoppat in och ur bilen osv)
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
jag kör min 523 touring på 0,6-0,7 på landsväg i 90km\h enligt färddatorn då
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Vargen74:
Undrar bara hur det gick?, var ni och tittade på ngt intressant objekt?, blev det ngt köp?
Va
94
Vargen74
e34 520i-96
e28 M535i-87
Hej alla!
Ledsen att det tystnade..
Vi har kollat en del, men det tilltänkta objektet i Göteborg såldes innan vi hann komma iväg. Efter lite diskussioner här hemma så är också automat spikat. Svärfar är iväg på jobb idag och ska under eftermiddagen kolla en BMW i Jönköpingstrakten och rapportera, men det är ingen 5-serie utan en vad som förefaller grymt fin 320iA-03 med 11000 mil på mätaren. Som ni märker har frugan mer och mer att säga till om.. Bilen som ska kollas idag har stora m-paketet, sportstolar osv och då jag är nästan 2m lång och 110kg tung misstänker jag att jag inte kommer att sitta speciellt bra i en sådan (om jag ens får plats..)
Jag gillar E39 bättre, frugan föredrar (av naturliga skäl) E46 men vi har bestämt att vi kör på det finaste exemplaret vi hittar av endera modell snarare än att låsa upp oss på 3 eller 5-serie. Vi har också insett att budgeten är lite snål så vi är nu beredda att betala upp till 80k för en fin bil.

Jag vet att det är fel forum, men jag passar på att fråga lite om m-paketet.. Det är ju snyggt, men vad ingår egentligen i ett sådant? Är det även chassi-grejer, så att stötar, bromsar osv är mycket dyrare till en sådan?
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Obs denna är nog inte 100 men är listan jag hittade när jag letade 5:a.

Komfortpaket:
----------------
- ACC, Klimaautomatic
- Xenonljus med automatiskt inställbara lyktor
- Fjärrstyrt centrallås i nyckel med larm
- Elhissar fram och bak
- Regnsensor
- Färddator
- Bmw business CD/RDS
- Stolsvärme fram med tre lägen
- Dimstrålkastare
- Armstöd fram och bak
- Förar & passagerar airbag inkl. sido och huvudairbag, totalt 6st
- M-Multifunktionsläderratt med farthållare & styrning av stereo

M Sportpaket:
----------------
- M-Sportchassie (Bilen sänkt 20mm fram, 15mm bak)
- M-Lättmetallfälgar, pararellekerstyling II, 17tum
- Shadow Line (inget yttre krom)
- Interiörlister aluminium
- M-Aerodynamikpaket
- Vita blinkersglas runt om
- Instegslister med M-emblem
- M-aluminium fotstöd vid förare
- Antracitfärgat innertak
- Växelspaksdamask i läder samt knopp i aluminium
- P-bromshandtag i läder
- Sportstolar i sandbeige/läder klädsel
- Kromat slutrör på avgassystem
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Jag har för mig att den var i en/flera annonser.
Bi
1
Biratu
530 ia touring -02
Ang bränsleförbrukningen så är det inte så extremt mycket det slår på om den drar 0,95 eller 1,05 så vida du inte kör 3000-4000 mil/år. Min far (58 år) köpte en 530 ia touring -02 som drar 0,98-1,1 L/mil men sen kör han också bara 700 mil/år vilket gör att det påverkar hans ekonomi marginellt.
Om du kör 1500 mil/år så innebär det ca 2200 kr/år om den drar 0,95 eller 1,05...dvs 180 kr/mån...
Va
94
Vargen74
e34 520i-96
e28 M535i-87
Tack för info om paketen.

Har hittat ett nytt objekt i Kalmar på firma.. En 320ci-02 som verkar vara mycket fin och som bara gått 7000 mil. Kostar 89k och är manuell, men är den så fin som den verkar på bilderna så får jag väl sätta ner foten...
Kollar den i morgon. Har inte så många mil till Kalmar. Enligt bilpriser ska en 320ci med de milen betinga ca: 105k så är den rep och buckelfri är den högintressant. 89k på firma kanske rent av kan komma ner några tusenlappar då det handlar om renköp och inget inbyte.
Finns även några fina 330ci med automat i sthlm på firma runt 80, men då snackar vi runt 12k mil och en riktigt fin orginalare med bara 7k mil vore speciellt att få äga.
Har lite körigt så letandet går för sakta. Det finns rätt mycket fina både e39 och e46 med bra mil inom budget men inga i närheten och jag har varken tid eller lust att åka bil en hel dag bara för att finna att bilen inte motsvarar förväntningarna.
Det är ingen panik iofs. Det finns andra bilar här så transportbehov föreligger inte. Det är mer att man alltid väntar för länge när man väntar på något gott..
Dyker pärlan upp (om nu coupen i kalmar nu inte är up to scratch) och är inom rimligt avstånd så är det köpläge men jag/vi sitter inte i sjön så måste jag vänta lite på att rätt bil ska dyka upp så är det inte hela världen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.