|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har i dagsläget en C70n T5 som jag vill byta mot en bmw... Jag har fastnat lite för e60 karossen ,,, 530d , Har lite frågor till er som kör sån,, - Vad kostar skatten ? 2006 - 2007 årsmodell . (partikel filter???) - Förbrukning?? - Har ni Steg 1 trim, och hur känns den,,?? är det en bra motor??? några nackdelar??? Något man bör kolla motormässigt för den motortypen??? | |
|
Skatten cirka 7500 innan 2008 ------- //Lövet |
|
|
7500:-? Dom jag kollat på ligger mellan 5 och 6 tusen? Ot: Din 525 är ganska billig i skatt va? Typ 3700 eller nåt sånt? Lönar ju sig att åka diesel även om man inte kör bilen :D Mvh Chrille |
|
|
Har en e 61 530d o skatten på min ligger på dryga 4500:- Facelift finns från mars 07 och därmed den billigare skatten. |
|
|
Min 535d kostar 6200 :- eller 500 :- i månaden och försäkringen 500:- Så det är rätt överkommligt om du frågar mig Ha deT |
|
|
Min 535d kostar 5800:- 2007 ej LCI. Om du vill chippa etc så rekommenderar jag dig direkt att titta på 535d, skatten är likvärdig och försäkringen i mitt fall billigare för 535d. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Tack för svaren boys,,, Hur upplever ni förbrukningen??? är dom törstiga?? om vi tar landsväg tex,, jag kör mest landsväg,,. Och sen undrar jag om det väntar någon överaskning vid något specefikt miltal,,, med överaskning så menar jag löjligt hög servcie kostnad.. |
|
| Ska du ändå slå till begagnat leta efter en 535 oftast bättre utrustning och motorn är underbar : ) | |
|
Min har jag kört landsväg 0,63 Men man får nog med lite stadskörning mm räkna med minst 0,85 sen är det en fantastiskt rolig bil att köra De dyra med service kommer när partikelfiltert skall bytas men det går tydligen rengöras också Alltså ingen typ kamrem a 15000:- vid 10-15 tusen eller så bromsar kostar en hel del men inte så du tappar lusten till en rolig bil Men som sagt titta efter en med (all) utrustning du vill ha ex stolar kolla också stereon de minsta är löjligt dåliga enl. mig till och med Renault s org. är bättre Lycka till Ha deT |
|
rsarits |
Bromsarna är betydligt dyrare till 535, den delar skivor med 550 och har 348mm skivor fram. Originalbeläggen fram kostar 2900:- på BMW. Skatten på min -06 535dA är 6058:- Blandad förbrukning med motorväg/stad = 90/10 drar den mellan 0,75 och 0,85 beroende på körsätt, men då har jag 18" 235 runt om och ligger vanligtvis i 130 på motorväg. Håller med föregående: Köp hellre en 535 än att chippa en 530, då får du ett enastående drag och låda och bromsar klarar effekten Micke |
|
Bromsar kostar hos motornord ca 900:- Ha deT |
|
|
Har en 530d e60 årsmodell 2004. Köpte den för någon månad sedan och är väldigt nöjd! Skatten ligger på 6300:-/år. Denna modell saknar partikelfilter vilket alltså innebär att jag slipper den utgiften vid ett ev. byte. Min har en 6 växlad automatlåda och förbrukar ca. 0,8 vid blandad körning. Kan få den ner till 0,7 vid landsvägskörning. Tillräckligt kraftfull för att vara en pendlarbil (218hk/500nm). Visst, ingen racerbil men vill man ha det så letar man efter fel bil också. Automatlådan i 530d e60 ska man vara försiktig med gällande chip/trim då bilen redan har mycket vrid originalutförande (500nm) så klarar den enligt många inte av mycket mer kraft. |
|
| Linkjr>> Vad menar du med att denna modell saknar partikelfilter? Har inte alla dieslar det eller har du plockat bort ditt? | |
|
Jag kommer nog leta efter 530d , De ligger i min prisklass.. Har inte alla partikelfilter? |
|
| De tidigaste modellerna hade nog inte det har jag för mig. | |
|
Jag kommer nog leta efter 530d , De ligger i min prisklass.. Har inte alla partikelfilter? |
|
|
Här har vi en med 7400 i skatt: Länk Det verkar skilja även innan facelift vilken skatt de har. deejaywasp: Min kostar 4077 i skatt/år. Jag har automat, därav något högre än manuell som ligger runt 3700. ------- //Lövet |
|
| De tidiga modellerna av e60 saknar partikelfilter. Inget jag har plockat bort utan det fanns helt enkelt inte på modellen. Gällande skatten. Givetvis påverkar automatlådan skatten eftersom koldioxidutsläppet blir då högre. Likaså om bilen är en touring. | |
|
Dessa månader/år fick de partikelfilter: 03/04 -525d och 530d 09/04 -535d 09/05 -520d Info från sid. 13 Länk |
|
| Kolla begagnatguiden för mer info om E6X. | |
| melzen: Det du säger är helt korrekt. Min 530d tillverkades januari 2004. Därför saknar den partikelfilter. Bra länk för övrigt! Den läggs omgående till som ett bokmärke i webbläsaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.