|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Om det är 540iAT i annonsen Andreas länkar förstår jag att den är svårsåld; Annonsen; Kassa bilder (mobilkamera?) Märklig text, att det varit oseriösa köpare är inte intressant/gör köpare mindre intresserade, det bör tas bort. Oseriöst om utrustningen den har glaslucka, xenon, pdc, telefon, larm, rails, el-stolar + minne, elsvankstöd, automatiskt avbländbara speglar, plyschmattor vilket väl kan klassas som basnivå för en 540iAT, den saknar bland annat vita blinkers som var standard i sverige. Skriv ut vad den har i stället. Rejält sänkt Egenhändigt tonade bakljus och sidoblinkers (det är inte lagligt, bäst att ta bort) Udda fälgar Svarta njurar Vad har den för avgassystem? Inget egenbyggt bullrigt? För det drar ner utom till några få. Har den bytt ägare i mars i år? 13äg sedan importen 2005. Med bättre bilder, bättre annonstext och minst borttagning av toningen helst mer så kommer det gå bättre att sälja. Mvh Stephan |
|
|
Ååfasen, där fick man sig en läxa. Det jag skrivit om utrustning har jag fått sagt till mig av tidigare ägaren, har själv ingen koll på vad en E39 kan vara utrustad med. Det var ju mindre kul.. Bilderna är tagna med en halvtaskig nixon kamera. Den har ett 3" sportsystem från kattarna, vet faktiskt inte om det är något hemmabygge. Tusen tack för infon förresten! Glädjer mig att få veta sanningen, dock inte så kul att man blivit lurad.. |
|
|
Det verkar vara hel dött att få sin e39 525 såld Vad tycker ni att ett rimligt pris är för en 525 m sport 02:a gått 20 000 mil ? Tack på för hand |
|
| glömde skriva att den är manuell | |
|
Mpersson88; Gör du dessa förbättringarna; fota på en vacker plats, bort med toningen brukar lossna med varmt högtrycksvatten annars något medel. skriv vad den har, Xenon, elstolar + minne, PDC fram/bak, larm telefon, Orientblau metallic/svart läder (resten är inte så viktigt möjligen kan man ta med automatisk avbländbara speglar) Något om vilken senaste service var, besiktad till april-13, årsskatt 2622kr (riktigt lågt finns 525iAT som ligger på 3000kr), import jan-2005 (om du har det tyska fahrzeugbriefet är det en fördel, annars kan du beställa det från bilprovningen) kvitto från Tyskland för att visa att den inte är backad är också bra. Försök ta reda på vilken tillverkare det är på systemet (på tyska märken brukar det stå, vet inte hur det är med Ferrita) hur låter det om det är bullrigt kan det vara ett problem om original finns blir det lättare att sälja. Jag hade nämnt något av det som är bytt, hade inte nämnt rostfri och troligen inte något om förbrukningen åtminstone inte på det sättet 0,75l/mil låter alltför lite om du inte kör i 70-80 och väldigt försiktigt (fast det kanske du gör?) Nu verkar jag säkert extremt petig vilket jag är :P. Sedan hade du inte frågat om några råd men du fick dem ändå... Jag kunde inte låta bli för 45tkr för en 540iAT-01 ÄR billigt det ska den kunna gå iväg för utan problem. Orangea blinkers skulle jag marknadsföra som mindre risk för stöld av strålkastare om någon skulle ogilla dem, detsamma om att M-paket saknas OM nu någon skulle säga något. Här är listan på din; Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBADR61060GL92379 Typkod DR61 Typ 540I (EUR) E-modellserie E39 (2) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M62/TU Cylindervolym 4.40 Motoreffekt 210 Motor HECK Växellåda AUT Färg ORIENTBLAU METALLIC (317) Stoldynor STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Produktionsdatum 2001-07-12 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Bortfallat, modellbeteckning S386A ROOF RAIL Takreling S403A GLAS ROOF, ELECTRIC glastak elektr. S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Svankstöd förare och frams.passagerare S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S630A CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER Biltelefon med lur utan snöre L801A GERMANY VERSION LANDUTFÖRANDE TYSKLAND Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning tysk S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Konservering av karosseri S970A BUISNESS PACKAGE Businesspaket S980A EXCLUSIVE PACKAGE Exclusiv-Paket Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S220A SELF-LEVELING SUSPENSION Nivaareglering S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt S361A LT ALLOY WHEELS/PARALLEL SPOKE 82 BMW LM hjul parallelleker 82 S438A WOOD TRIM Ädelträutrustning S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S555A ON-BOARD COMPUTER Bordcomputer V med fjärrmanövrering S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska Mvh Stephan |
|
|
Mpersson88: Jag personligen gillar inte "modiferade" bilar, alltså extra sänkta, ej orginala fälgar, utblås på avgasröret, påminner mig om "pimp my ride" och är inget jag varken tycker är snyggt eller coolt, men det är min personliga åsikt. Jag föredrar orginallt skick/tillbehöver Ps: Du kanske skulle ta av dom tärningarna som du har hängandes i backspegeln, sånt har man bara in en volvo från 1987. ;-))) |
|
|
Stephan735i: Du är guld värd! Miljoner tack! Annonsen ska ändras så fort jag kommer hem :) Jag har några papper ifrån tyskland, men har aldrig riktigt tänkt på vad det har varit då jag inte förstår så mycket när jag läser det :P Jo, 0,75 var det som lägst, men då var det rejäl fiskörning som gällde. Jo jag tycker det jag med (priset då) Avgassystemet låter inte allt för farligt faktiskt, jag har barn i bilen så hade det låtit för mycket hade det åkt av. Haha ääh, man ska vara extra petig :) Uppskattar verkligen din hjälp! Tusen tack återigen! Ethel: Nej jag håller med om att avgaset inte ser så bra ut, men jag gillar det där extra V8 mullret, då det passar mig alldeles utmärkt :) |
|
|
Jag sänkte min 530 i går till 69K utan 19" fälgar och nu rings och mailas det en hel del! :D Håller tummarna! Mvh Chrille |
|
| Marin849: Läste igenom mitt inlägg två gånger och kan inte se att jag skrev "komplett" någonstans. Om du läser det inlägget jag svarade på ser du att vi endast diskuterade det utvändiga visuella. Dämpare mm har aldrig nämnts i konversationen! Sysslar hellre med att byta ut dessa delar än att byta motor pga dålig skötsel, vilket också är aningen jobbigt för en vanlig svensson :) Detta är helt min egen åsikt och det är vad jag tycker, att du tycker annorlunda har jag full förståelse för! | |
|
Tjenare, idag sålde jag 525an -03 M-sport sterling grå med 15300mil 65 sålde jag jag den för till en nära vän idag. Så ja det går att sälja e39 idag. Fick även flera andra bud av personer via blocket och två var och kollade på bilen. |
|
|
Grattis ! Ja har sänkt priset så att jag skulle bli av med den snabbt från 59 till 45 Men ingen nappar, mycket bil för pengarna tycker jag. Är 45 för högt, vad jag kan se så är min bil den billigaste på blocket med faceliften och m sport och väldigt fin. Är det för dyrt tycker ni ? Tack på förhand |
|
|
Biran: Hur ser annonsen ut? har du ngn länk till den så är det lättare att ge feedback. |
|
|
Kommer inte åt den här där jag sitter med min iphone med ligger ex på här på börsen, den silvriga 525 an med m paket gått 20 finns bara en där som jag lagt 45 i pris , om du inte hittar den kan jag länka den imorn tack på förhand |
|
|
Hej! Här kommer länken till min annons Länk |
|
| Johnsen: Min kommentar var mest för att belysa att M-paket är mer än främre och bakre spoiler, jag har sett lite för många bilar på blocket med "M-paket" vilket visar sig vara eftermonterade främre+bakre spoiler, gärna ej original, därför jag (över)reagerade lite. ;) | |
| Jaha. Nej det är från fabrik , m fullständig även invändigt | |
|
Biran: Tycker att du har en väldigt rimligt prissättning på din bil till skillnad från många andra på blocket. Du bör nog få den såld om inte det är något allvarligt fel med den. BMW M-POWER |
|
|
Ja det tycker jag också , Jag sänkte den i pris så pass mycket så jag skulle får såld den få den såld fort. Ingen har ringt, ne den är väldigt fint skick tycker jag , 98 procent rostfri |
|
|
Något du kunde har gjort lite bättre var att sätta in en bild interiört också. Hjälper mkt för den som vill få en helhets bild av bilen. Prova med det om responsen fortfarande blir tunnt. BMW M-POWER |
|
|
Jag det skulle jag kunna göra. gör det på en gång här i autobörsen så skall vi se. Tack ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.