AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
14.325

Vilka E39 går att sälja idag?

Sida 3 av 5
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
catch_me:
Min budget ligger mellan 50-70
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Ethel:

Snart ska även vår 520 Touring säljas. Kanske är av intresse? Den ligger under din budget i pris men det kanske inte gör något?
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ethel du har Pm
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Klart det finns fina e39, även om de kanske börjar bli ovanliga. Jag funderar emellanåt på att byta upp mig, problemet är att hitta rätt objekt både till sort och skick. De flesta inbytta tjänstebilar är nämligen mer drabbade av bucklor, repor etc än vår e39. Och jag hatar parkeringsskador.

Mvh Martin
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Var och tittade på en år 2003 525: touring (stockholm open) idag, säljaren begärde 79.000:- 12-13.000 mil
Dock när jag tittade på den var det klegg i oljelocket,(förmodligen vevhusventilationen som behövdes bytas) bucklor/repor runt om hela bilen, pixelfel på radiodelen, slitna däck(samtliga) smutsig invändigt sprucken vindruta/fram,sprucken baklampa, är dags för service på det oxå osv...
Jag sa att jag kunde tänka mig ge MAX 60.000:- dock blev han sur och hänvisade till bilpriser... och jag sa att ta bort samtliga kostnader för reperationer på bilen på det priset så är du rätt.
Är det skambud? vad säger ni?
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Glömde att det började småkrypande rost på motorhuven i själva nederdelen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Leta efter en fräsch bil i stället!

Det kostar alltid mer än man tror att laga upp vanvårdade bilar...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Jag tycker definitivt inte att det var något skambud! Om jag jämför med vår som såldes så var vevhusventilationen precis bytt, den var buckelfri och 99% rostfri då jag fått huv och baklucka åtgärdat. Den såldes som sagt för 56000:-.
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Leta vidare! Vår var även helt nyservad och regelbundet reconda. Den var även helt skadefri. Det finns fina exemplar om man har lite is i magen.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Tack Daniel N,
Det är så jag resonerade oxå i efterhand i bilen på väg hem.
Dock var säljaren som ett stort frågetecken och tyckte jag var ute och reste när jag sa mitt bud..
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Kan inte låta bli, måste posta länken...
Undrar om citroen handlaren har druckit en flaska "calvados" innan dom prissatte denna:
Länk!
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Ethel:

Var glad att han inte godtog ditt bud på 60 000:- för den bilen skulle definivt kosta en hel del för att få i skapligt skick.

Sådana bilar i det skicket skall man max ge 50 000:- och inte en krona mer nu när man kan hitta en E61 under 100 000:-

BMW M-POWER
Precis införskaffat en mycket fin 525 touring, m-pkt, avtagbart drag manuell -03 med huv/lucka/dörrar utbytta på goodwill rostskyddsgaranti av bmw -09. En ägare och bilen är i pedantiskt skick, finns inte ett märke, årligen mr.cap behandlad. Köptes för 77kkr vilket jag tycker är ok med tanke på bilens skick och mil (12800). Var runt och tittade på flera exemplar och tråkigt nog är de flesta inte i det skick man kan förvänta sig av annonstexterna eller historiken!
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Kanon Johnsen, :-)))
Då måste du rest hej vilt över landet förmodar att du oxå tittat på flertal exemplar, och jag kan inte annat är säga som du flertalet är i "skabbigt skick" med tanke på sin prissättning.
Men försök att säga det till dom som säljer, försökte senast igår var ju nästan så han skulle avfyra ett skott med bösan ;-)) för att få iväg mig från sin tomt a.s.a.p och ända tyckte jag att jag var generös i mitt bud.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Sen är det förmodligen så oxå som "hasso" säger, det där med bra skick kan ju tolkas på minst lika många sätt som det finns bokstäver, vad bra skick är ju ganska individuellt, men dock tycker jag personligen att prissättningen är kraftigt över skicket, om du förstår vad jag menar.
Gårdagens arrgument med säljaren var ju sådant att han hade tittat på bilpriser och det priset hande kommit upp som lämpligt prisbild, då prissate han den därefter, men han tog inte hänsyn till allt som skulle åtgärdas på bilen, för när jag sa till honom att visst du får begärt pris om du åtgärdar allt som jag påpekat, då svarade han att det är ju ingen ny bil du ska köpa, så hur ska man argumentera vidare med sådan inställning??..
Jag försökte att förklara att om det finns två personer med exakt likadana bilar som skall säljas och bilpriser säger 100.000:- och den ena har inget som är fel och den andra har rost, varje dörr, motorhuv,tak har plåtskador, skall han oxå ha samma pris som 100.000:- eftersom bilpriser säger ju 100.000..... men det verkade vara lönlöst i detta fallet.
Nog om detta nu....
Var hittade du din pärla, alltså var det genom bekantskap, eller ren tur på blocket?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ang. E39 och M-paket, hjälper det mycket när bilen skall säljas?
Själv bryr jag mig inte så mycket om det är från fabrik eller bara eftermonterade stötfångare m.m då det är utseendet jag gillar, men vad säger ni?
Ethel: For runt i vårt land som ett paket på posten, slutligen hittade jag denna bil i sthlm och bor i Skövde så var en bit även där :)

Weeman: Personligen tycker jag en bil med m-pkt är mer tilldragande än en utan m-pkt. Sen att de oftast är utrustade med M-sportchassie är ingen nackdel. Dock ska det tilläggas att jag själv kör en e39 utan m-sport men som jag i efterhand ska utrusta med m-paket, sportstolar mm. Inte direkt någon ekonomisk vinst i det men då jag hittade en bil som var fantastiskt fint skött så kände jag att det är viktigare än ett m-sportpkt. Ett m-pkt kan man smälla på i efterhand däremot kan man inte "förvandla" en bil från skit till välvårdad för samma pengar som ett pirat m-pkt kostar.
Visa användare
67
Mpersson88
540iA Touring -01
Kan bara säga det att min 540 är HELT omöjlig att sälja..
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Din bil? Länk

-------
//Lövet
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det är ju aningen jobbigt om man skall applicera ett _komplett_ M-paket.
Fjädrar, dämpare, kränghämmare. Något annorlunda hjulinställning.
Avgassystem.
Spolier fram och bak med lite andra kåpor undertill etc.
M-fotstöd, M-sportratt, växelspaksknoppen.
Framstolar, baksäte, dörrsidor, takklädsel, instrumentbrädan, prydnadslisterna invändigt, shadownline utvändigt och "skrapplast" runt om i svart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.